רכישת דירות להשקעה – מתי הכי כדאי?

זמן קריאה: כ- 3 דקות


במדינת ישראל, רכישת דירה להשקעה היא לא דבר מובן מאליו. המחירים גבוהים מאוד ולכן, כשאנחנו מצליחים לחסוך את סכום הכסף הדרוש לרכישת הדירה – אנחנו רוצים לעשות זאת באופן הטוב והמקצועי ביותר ולהבטיח את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר. אך כיצד נדע מהו הזמן הטוב ביותר לרכישת דירה? מהן הכוחות הפועלים בשוק שאנחנו צריכים לקחת בחשבון? מהו האזור הנכון ביותר עבורכם וכיצד תבצעו את תהליך הרכישה בפועל? רגע לפני שאתם הופכים את החיסכון שלכם לנכס נדל"ן, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון, ושיסייעו לכם לבצע את הצעדים הנכונים ביותר עבורכם.

שאלת השאלות: מהו הזמן הטוב ביותר לרכישת דירה?


מאות אלפי ישראלים שמצליחים לחסוך את הכסף הדרוש לרכישת דירה תוהים, ממש כמוכם, בשאלה המהותית הזו: מתי כדאי לרכוש דירה. אינספור ישראלים רוצים לרכוש דירה אך חוששים לעשות את הצעד, ממגוון שיקולים – מתי מחירי הדירות יהיו בעלייה? ואולי כדאי לחכות לעלייה נוספת? ומה קורה כשמחירי הדירות יורדים, האם כדאי להמתין? אף אחד לא רוצה לחסוך המון רק כדי לגלות שבמעמד הרכישה נעשתה עסקה לא כדאית ואיש לא רוצה לפספס הזדמנויות פז. אם כך, כיצד נדע מתי הוא הזמן הטוב ביותר? התשובה הפשוטה היא: חשוב להתייעץ!

מומחי נדל"ן ואנליסטים יוכלו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, בהתאם למצב השוק, ניתוח סטטיסטי והערכה עתידית. לשאלה הזו אין תשובה אחת והיא נגזרת של לא מעט פרמטרים נוספים הנוגעים לסוג ההשקעה, התשואה הרצויה, הסכום העומד לרשותכם ובמידה רבה גם בהתאם לטיימינג בו אתם רוצים להתחיל לקטוף את הפירות. יש רוכשים שזקוקים לתזרים מיידי ויש אחרים שמעדיפים להתחיל בהשקעה ולהמתין לעליית מחירים – חשוב שתוודאו היכן אתם ממוקמים על הסקאלה, זה משפיע מאוד על הזמן בו תרכשו את הדירה.

כיצד נבחר את המיקום המתאים?


גם כאן, לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. המיקום הטוב ביותר עבורכם נקבע לאחר שקלול כלל הנתונים הייחודיים לכם ולמטרות ההשקעה שלכם. עם זאת, לפניכם מספר היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בתהליך קבלת ההחלטה.

מה חשוב לבדוק כדי להבין מהו המיקום הנכון ביותר? הנה מספר פרמטרים:

  • מצב כלכלי – האם הדירה היא 'קרש הצלה' כלכלי עבור הרוכש או שמדובר במשקיע אמיד? בהתאם למצב הכלכלי של הרוכש, יהיה קל יותר להבין היכן כדאי להשקיע. אם אתם נמנים על "מעמד הביניים" בישראל, יכול להיות שהסיכון שתיחשפו אליו יהיה גבוה באופן יחסי ולכן ההחלטה על רכישת הדירה ועל מיקומה צריכה להתבסס על המצב הכלכלי שלכם שכן אתם חייבים להצליח לעמוד בהחזרים השונים. מאידך, אם אתם נמנים על קהל הרוכשים האמיד יותר, הנתון הזה לא ממש רלוונטי עבורכם, ומה שתצטרכו לקחת בחשבון הוא בעיקר ביצועי הנדל"ן באזור הרלוונטי, מהם המחירים באזור, מהי התשואה הצפויה וכדומה, כדי לבחור את הזמן הנכון ביותר עבורו לרכוש את הדירה כך שתהיה משתלמת עבורו.
  • סטטיסטיקה – כיצד "מתנהגים" אזורי המגורים הרלוונטיים? האם מחירי הדירות בהם יורדים או עולים? מהו הצפי, על פי אנליסטים, לעליית מחירים צפויה או להיפך, ירידה? האם באזור יש 'בועת נדל"ן' שגורמת לעליית מחירים אך היא צפויה להתפוצץ בקרוב? במקרים אלו, נעדיף לרכוש דירה באזורים מרכזיים שלא מושפעים מבועות נדל"ן כאלה ואחרות, ופחות באזורי פריפריה.
  • מיקום הרוכש – לא מעט רוכשי דירות להשקעות מעוניינים שהנכס הרלוונטי ימוקם בסמוך למקום מגוריהם, כדי שיוכלו להיות זמינים במקרה של תקלה או בדיקות שגרתיות הנערכות בדירה. המניעים לצעד הזה, לעתים, קשורים גם בהבנה טובה יותר של הרוכשים את מצב השוק, את גובה השכירות הנהוגה בו וכדומה. אם אתם נמנים עליהם – ייתכן ותרצו לחפש מלכתחילה דירות הנמצאות ברדיוס המגורים שלכם.

מהו המצב הסוציו-אקונומי של השוכרים?


דירת מגורים להשקעה, בסופו של דבר, מאוכלסת על ידי דיירים, איתם יהיו לכם ממשקים שונים. אם חשוב לכם לבחור בפרופיל דיירים מסוים, בדקו מהו המצב הסוציו-אקונומי של הדיירים המתגוררים באזור. אזורים שונים מאוכלסים על ידי דיירים שונים – סטודנטים, זוגות צעירים, משפחות, השתייכות דתית שונה וכולי. פרופיל הדיירים הזה משפיע על מערכת היחסים ביניכם, אך גם על אורך ההשקעה. לא מעט רוכשים מעדיפים דיירים לטווח ארוך – ולכן מעדיפים להשכיר את הדירה למשפחות ולא לסטודנטים, המחליפים דירה מדי שנה בממוצע. בסופו של דבר, חוזה שכירות הנערך ביניכם לבין הדיירים הוא זה שקובע את ההתנהלות הסופית ביניכם ואם תכללו בו גם כתב ערבות לשכירות ותיקחו בטחונות נוספים, תוכלו לכונן יחסים חוקיים תקינים.

השורה התחתונה: כך תקבלו החלטה


יש אינספור פרמטרים ולא מעט שיקולים שחשוב לקחת בחשבון והדרך הטובה ביותר להגיע להחלטה בטוחה היא פשוט להתייעץ. כיצד תדעו מהו הזמן הטוב ביותר לקנות דירה? איך תדעו האם השוק נמצא בעלייה או בירידה? כיצד תבחרו את המיקום הנכון ביותר שיוביל לתשואה המקסימלית ולשקט נפשי – בדיוק כפי שאתם רוצים? אם אתם מרגישים שאין לכם את הכלים המלאים כדי לבצע את הצעד בפועל, אל תהססו – פנו למומחים שיסייעו לכם לעשות זאת. מומחי נדל"ן ישראלים יוכלו לסייע לכם להבין מה חשוב לבחון בדרך להשקעה מתאימה, מה יהפוך את ההשקעה שלכם לכדאית ביותר, מהו המיקום הטוב ביותר, מהו הצפי באזור הרלוונטי וכיצד למקסם את ההשקעה. שוק הנדל"ן הישראלי הוא שוק קשוח, ופעמים רבות התייעצות עם מומחים יכולה לפזר את הערפל ולסייע לנו לעשות את הצעד הנכון ביותר עבורנו.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך