מה עדיף ביטוח שכר דירה או הבטחת שכר דירה?

זמן קריאה: כ- 3 דקות

מבין ההשקעות האלטרנטיביות (השקעות שאינן נסחרות בשוק ההון), שוק השכירויות נחשב להשקעה היציבה והמניבה ביותר. לא מפליא אם כך, שכל אדם שיש בידו היכולת, יחסוך לדירה להשקעה שתניב תשואה יציבה ותכסה את מחיר הדירה, או לחילופין תעניק לו משכורת נוספת ללא כל מאמץ. אך למרות ששוק השכירויות קורץ למשקיעים רבים, יש לקחת בחשבון את השוכרים, אותו גורם נעלם ולעיתים בלתי יציב שעלול להשפיע על ההכנסה מן הנכס בצורה דרסטית.
עוד טרם עידן הקורונה, צצו פתרונות ושירותים בשמות שונים כגון ביטוח שכירות, הבטחת שכר דירה או הבטחת תשלום שכר הדירה, כשכל אחת מן החברות מבטיחה לכם את המנוחה, הנחלה וההכנסה הבטוחה. לפני שאתם חותמים, חשוב שתדעו את ההבדלים בין ביטוח שכר דירה לבין הבטחת שכר דירה.

ביטוח שכר דירה

בין מוצריהן של שלל חברות ביטוח תמצאו גם ביטוח שכר דירה, שהינו למעשה תוספת לביטוח המבנה המקובל. ביטוח של אובדן הכנסה משכר הדירה מכסה הפסד כתוצאה מנזק הנגרם לדירה, בעיקר במקרים של אסונות כמו שריפה, פריצה, שיטפון או רעידת אדמה. ביטוח שכר דירה משתלם לדייר ולמשכיר, אך רק במצבים של נזק המחייב שיפוץ, כאשר בזמן זה המבוטח אינו יכול ליהנות מן הדירה – בין כשוכר ובין כמשכיר. בנוסף, ביטוח שכר דירה מוגבל רק לתקופת השיפוץ של הנזקים בלבד, ויש חברות המגבילות אותו לזמן שבין שישה ועד 12 חודשים.

מדובר בפתרון סביר, אך הוא עדיין אינו מכסה את מה שבעל הבית באמת זקוק לו בשוק הדירות. 

הבטחת שכר דירה

כפי שציינו, בשנים האחרונות חברות רבות מציעות לבעלי בתים חבילות ביטוח שונות וכיסויים שונים לשכר הדירה שלהם. גם חברות האשראי הצטרפו לחגיגה, כאשר הן מעניקות את אפשרות תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי, באמצעותו שכר הדירה יורד ישירות מכרטיס האשראי ללא קשר למצב חשבון הבנק של הלקוח, גם אם הוא נמצא בחריגה.

לצד חברות האשראי, ישנן חברות נוספות המציעות שירות הבטחת שכר דירה ובדיקת שוכרים די פולשנית, המחייבת את שיתוף הפעולה הישיר של הדייר ולעיתים גורמת לו להירתע מביצוע העסקה. חברות אלו מציעות כמובן גם הבטחת שכר דירה בהגבלות שונות – הן אינן מטפלות בכל מקרה ומעניקות את שירות הבטחת תשלום שכר הדירה עד לשנה. הבטחת שכר הדירה דרך חברות אלו הינה על הצ'ק עצמו – הצ'ק נרשם לפקודת החברה ולכן אם הוא חוזר היא גובה את התשלום. החברה מגנה על הצ'ק אך לא על בעל הדירה עצמו ולכן, המדיניות של רוב החברות היא טיפול במקרים חריגים של אי תשלום בלבד ללא ליווי משפטי, ללא פינוי וללא אחריות על הנכס הריק בתום תקופת השכירות. שירות הבטחת שכר הדירה שהן מציעות יופעל רק במידה והצ'ק של הדייר חזר. כחלק מעזרה בגביית שכר הדירה החברה יכולה לסייע בפינוי הדייר, אך מהרגע שהנכס פונה, הסכם השכירות בוטל ואיתו גם הבטחת שכר הדירה. כך יוצא שבעל הדירה נותר בלי דייר ובלי שכר דירה, כיוון שחברות אלו גם אינן מסייעות במציאת דייר חלופי. בסופו של דבר ההצעה של החברות הללו, למרות שיכולה לעיתים להישמע טוב על הנייר, אינה מספקת. גם אם הדייר יצא מן הדירה, במקרה שקיבלתם שכ"ד דירה מראש מאחת החברות הללו, תצטרכו לשלם לחברה את החזרי התקופה בה שכר הדירה "הובטח" לכם.

רוצים באמת להבטיח את ההכנסה מן הנכס? תחשבו דיפרנט.

אם אתם מתלבטים מה כדאי – ביטוח שכר דירה או הבטחת שכר דירה, כדאי שתחשבו דיפרנט – חברה שהוקמה על ידי יזמי נדל"ן ובעלי בתים – ממש כמוכם! בעלי נכסים שחוו על בשרם את כל התלאות האפשריות בשוק השכירויות. דיפרנט היא לא שירות ביטוח שכירויות או פוליסה המכסה סעיף בודד בצרכים של בעלי דירות, אלא כיסוי מקיף שעונה על כל צורך של בעל דירה בהתנהלות מול הדיירים – שירות התומך ומלווה אתכם בכל שלב: פרסום הדירה, בדיקת דיירים, ליווי משפטי, פינוי דייר סורר, מציאת דייר חלופי וכמובן – תשלום שכר דירה במקרה של דייר שאינו משלם, ואף דייר שנעלם מבלי לסגור את החוב. בשורה התחתונה – דיפרנט היא השקט שחיפשתם. כשאתם בוחרים בדיפרנט אתם בוחרים להשכיר בראש שקט, עם הבטחת שכר הדירה המקיפה ביותר.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך