נוסח הודעה מוקדמת על סיום חוזה שכירות. איך גומרים את זה יפה?

זמן קריאה: כ- 4 דקות


השאיפה של בעל נכס להשכרה היא מינימום טלטלות ומקסימום יציבות בחוזי השכירות עליהם הוא מחתים את הדיירים שלו, אך כפי שאנחנו יודעים המציאות אינה תמיד מסתדרת כמו שאנחנו מקווים שהיא תהיה ויכולים להתרחש הרבה תסריטים אשר מפרים את אותה יציבות שבתור בעלי בית (וגם בתור דיירים) אנחנו שואפים לה. ואכן במערכת היחסים בין משכירי נכסים, לבין הדיירים השוכרים, התרחישים האלה גורמים הרבה פעמים להיפרדות מוקדמת לפני תום תקופת חוזה השכירות עליו חתמו שני הצדדים וזה משהו שבעיקר בעלי הנכסים צריכים להיות ערוכים לאפשרות שיקרה אם אינם מעוניינים לצאת מופסדים מסיום חוזה שכירות.

לא חסרות סיבות לרצון של אחד משני הצדדים להיפרד לפני הזמן. סיום חוזה שכירות לפני הזמן על ידי השוכר יכול להיות בגל אירוע משפחתי שמחייב שינויים אישיים, חוסר וודאות כלכלית פתאומית, הצעת עבודה אטרקטיבית במקום מרוחק, מעבר לדירה מרווחת יותר כתוצאה משינוי סטטוס אישי הפרת חוזה על ידי המשכיר ועוד… לעומת זאת סיום חוזה שכירות לפני הזמן אצל המשכיר הוא בדרך כלל כתוצאה מרצון למכור את הנכס, להעביר את הנכס למגורים לאחד היורשים, או מכיוון שהשוכר אינו עומד בתנאי החוזה ומפר אותם.

סיום חוזה שכירות לפני הזמן על ידי השוכר

צריך לעשות הבחנה ברורה בין הרצון של השוכר לסיים את חוזה השכירות בגין סיבות אישיות, לבין רצון לסיים את החוזה כתוצאה מהפרת תנאי החוזה על ידי המשכיר. מובן שכאשר ישנה הפרת חוזה של מי מבין הצדדים, זה מאפשר לצד השני לנקוט בכל צעד שיבחר, כולל הפרת חוזה מטעמו שלו וכמובן שיהיו לכך השלכות. אך אנחנו מעוניינים להתמקד בתסריט בו השוכר מעוניין בסיום החוזה מסיבות אישיות והצדדים נפרדים לשלום ברוח טובה וזיכרונות נעימים.

נוסחי חוזי שכר דירה הם סטנדרטים ובהם משתנים מועטים מאדם לאדם, לרוב אין התייחסות רבה לסיומה של תקופת השכירות כיוון שההנחה הבסיסית שרובנו יודעים כיצד מתבצע סיום חוזה שכירות ויתכנו שינויים קלים מבעל בית זה לאחר, למשל יש בעלי נכס המבקשים למצוא דייר חילופי ויש כאלו המבקשים לבצע תיקונים קוסמטיים לפני היציאה מהדירה. במידה וחתמתם על חוזה מתחדש יתכן כי לא תחויבו כלל להביא דייר חילופי ותתבקשו רק "לסדר אחריכם". במידה והינכם מעוניינים לצאת לפני הזמן, מרבית בעלי הבתים ירצו שתספקו להם דייר חילופי להבטחת הכנסתם, לא זאת ועוד – על הדייר החילופי לעמוד במבחן המשכיר כך שלא כל דייר חילופי שתמצאו יכול לסגור עבורכם את הפינה ולסיים את החוזה בנעימים. על פי חוק עליכם לתת למשכיר התראה של לפחות 60 יום לסיום חוזה השכירות ובמידה והגעתם להבנה, עליכם לוודא כי הדייר החדש מקבל לא רק את מפתחות הדירה, אלא שכל החשבונות משולמים, אין חובות על הנכס, הנכס במצב תקין כביום שבו נכנסתם אליו ובעל הבית מאשר את כל הנזכר למעלה ומאשר את החלפת הדיירים. או אז תקבלו את הערבונות שנתתם בסיום חוזה השכירות. למעשה סיום חוזה השכירות מתרחש בפועל כאשר הערבונות חוזרים לשוכרים והדייר החדש נכנס אל הדירה בשעה טובה.

סיום חוזה שכירות על ידי המשכיר

כמו בצד השוכר גם מצד המשכיר יש שתי אופציות לסיום חוזה שכירות – השכירות באה לסיומה מסיבות אישיות או כתוצאה של הפרת אחד מסעיפי חוזה השכירות. נתחיל במקרה המשמח יותר – סיום חוזה שכירות מסיבות אישיות. כל בעל בית שמחזיק בידיו נכס, חושב על כדאיותו הכלכלית וכיצד להניב ממנו השקעה ובאופן טבעי בוחן את ההשקעה שלו לעומת חלופות אחרות ונסיבות חייו הספציפיות. כך שיתכן שכבעלי נכס תחליטו למכור אותו כדי להמיר את הנכס בשני נכסים במקום אחר, אולי למכור על מנת לעבור למדינה אחרת, אולי הילדה התחתנה ואתם רוצים להעניק לה את הדירה, ואולי פשוט קיבלתם הצעה שבאמת אי אפשר לסרב לה. כך או כך עליכם כמובן, לידע את הדיירים. בחוזה השכירות מומלץ תמיד לתת את הדעת על מקרים מעין אלו ולהסדירם כך שלשוכר ולמשכיר יש הבנה אחידה של סיום חוזה שכירות בנסיבות אלו. בכל מקרה של העברת בעלות בין אם מכירת הנכס או העברה ליורשים, עליכם לתת זמן נאות – לפחות 90 יום – לשוכר לארגן את חייו ולהעבירם לדירה אחרת, זמן זה יהיה מעוגן בחוזה שכירות ויגן עליכם משפטית. ועכשיו נתפנה למצב שאינו רצוי אך לצערנו, מצוי בשפע. מה קורה כאשר יש לבצע סיום חוזה שכירות בשל הפרת חוזה.

סיום חוזה שכירות בשל הפרת חוזה

נתחיל בעובדה הפשוטה שיש לזכור – הפרת חוזה יכולה להתבצע לא רק על ידי השוכר אלא גם על ידי המשכיר. הווה אומר – אם התחייבתם לספק דירה במצב מסוים וכשלתם או לא טיפלתם בה כראוי, עובש, צנרת, חשמל וכיוצא באלו שתוכלו לראות במאמר מורחב על אחראיות בדירה, אתם הפרתם חוזה והחוק לצד השוכר. אם הוא מעוניין לסיים את החוזה בשל הפרת אחד מהתנאים שהובטחו לו בחוזה, אל תדרדרו למצב של האשמות הדדיות ותביעות, זהו כדור שלג שכל הצדדים יוצאים נפסדים ממנו. הדבר הנכון לעשות הוא להגיע להבנות מתוך הסכמה וכבוד הדדי ולחתור לסיום חוזה שכירות נעים ככל האפשר. במידה ושוכר הפר את תנאי החוזה, עליכם להודיע לו במה הוא הפר אותם, לתת לו אפשרות להגן על עצמו כאשר הכל מגובה בתכתובת. אם התמזל מזלכם והוא מקבל ומבין – אשריכם. אך לרוב דייר שהפר את תנאי החוזה הוא דייר בעייתי וצפויות לכם תלאות רבות עד שתראו את סיום חוזה השכירות איתו. במצב זה אתם יכולים לקבל סיוע משפטי אך צפויה לכם דרך ארוכה.

סיום חוזה שכירות – שלבים לסגירת החוזה

בהנחה שהכל הלך "חלק" לכל הצדדים – ויש הבנה ונפרדים בשמחה, הנה כל השלבים שעליכם לבצע לסיום חוזה שכירות ללא תקלות וללא שאריות.

  1. שימו לב שעמדתם – כל צד לגופו – בחוזה השכירות ואין סעיפים שנותרו פתוחים מבחינתכם.
  2. הודעה מראש / טופס סיום חוזה שכירות – יש להודיע בכתב על סיום חוזה שכירות וכל צד שומר את ההודעה לפחות עד קבלת הערבויות ושינוי השמות על החשבונות השונים.
  3. הפרטים הקטנים – חשבתם שזה נגמר בהזמנת מובילים? חכו, יש מלא פרטים קטנים ומעצבנים שהם בעיקר בירוקרטים אך מאוד חשובים – ניתוק חשבונות אינטרנט ותקשורת, העברת חשבונות, שינוי שם מוטב על חוזה שכירות, יש להעביר או להתנתק מהכבלים וכל ספקי השירותים הבייתים כולל איסוף הראוטרים למיניהם.
  4. כולנו חותמים על חוזה שכירות אך לא רבים טורחים להחתים את הדייר ואת בעל הנכס על טופס סיום חוזה שכירות – זהו טופס המאשר חד וחלק את המעבר המוצלח של הנכס (כן, כולל הפרטים הקטנים והמעצבנים) מהדייר חזרה אל בעל הנכס. תוכלו להוריד טופס סטנדרטי לסיום חוזה שכירות בכל מקום ברשת.

מעוניינים בסיום חוזה שכירות מהיר ובקלי קלות? פשוט תחשבו דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך