ביתם הוא מבצרנו – כיצד ניתן לצמצם נזקים לדירה שכורה?

זמן קריאה: כ- 3 דקות


"ביתנו הוא מבצרנו", אומר המשפט המפורסם ולא סתם. הבית שלנו הוא המקום בו אנו מרגישים מוגנים מפני העולם החיצון. המקום בו אנו זוכים לשקט למנוחה ולשלווה שלנו. הבית שלנו הוא מקום המפלט שלנו והוא יהיה בצלמנו. במידה רבה, איך שנתייחס לבית שלנו, כך אנו מתייחסים לעצמנו. באותה מידה אפשר להתייחס לנכס שהשקענו בו את מיטב כספנו במטרה שייצר לנו ערך כלכלי, וגם אם לא אנחנו גרים בו, גם על הבית אותו אנו משכירים, אנחנו נרצה לשמור הכי טוב שאפשר ממש מאותן סיבות.

הדירה שלנו – היחס שלהם


מטבע הדברים, כאשר אנחנו מחזיקים בנכס להשכרה, המצב מעט שונה מכיוון שאנחנו מתעסקים עם דיירים מתחלפים אחת לשנה או מספר שנים שגם להם יש שאיפות לגבי "ביתם הוא מבצרם", וגם אם הבית אינו בבעלותם, הם ירצו לחוש את אותן תחושות שבהן מחזיק בעל הבית וזו זכות לגיטימית לחלוטין כמובן. אי לכך הם ירצו לעצב את הבית על פי טעמם והווייתם. אך כמובן שכל שינוי בבית גורם להיווצרות
בלאי של רכוש, התיישנות ונזקים לדירה השכורה שלכם ולאחר מכן יהיה צורך בתיקונים שונים, התאמות וחידושים. להבדיל, לפעמים יהיו גם דיירים שמכיוון שהבית הוא רק תחנה בדרך עבורם, לא יתייחסו לנכס שלכם בכל הכבוד הראוי לו והנזקים לדירה השכורה עלולים להיות בהתאם. 

מי אחראי למה – נזקים בדירה שכורה


אחרי שהבאנו הקדמה יפה אנחנו נתמקד בתכלס לשמו התכנסנו כאן והוא הפתרונות הקיימים לצמצום ומזעור
הנזקים בדירה השכורה שלכם והבעיות אשר עלולות להיווצר בעת תחלופת הדיירים מדי שנה או יותר. פעמים אין ספור אנו נתקלים בסיפורים בהם התגלעו סכסוכים בין המשכיר לבין השוכר ואלו הם דברים אשר עם תשומת לב בעת חתימת החוזה ניתן על פי רוב להימנע מהם וממפח הנפש אשר בא איתם.

צריך לזכור שיש כמה אלמנטים שונים בתחום הנזקים בדירה שכורה, כאשר ישנם נזקים אשר המשכיר אחראי להם וישנם נזקים אשר השוכר אחראי להם על פי החוק וגם אם כמשכירים אתם מכניסים סעיף מסוים לחוזה, מאוד יתכן שהסעיף הזה אינו קביל בבית המשפט. לדוגמא, בלאי של רכוש. וכאשר אנו מדברים על בלאי של רכוש, אין בכוונתנו לדבר על רהיטים שכן אין נהוג בישראל להשכיר דירה מרוהטת, למעט במקרים מיוחדים ואז גם נכנס סעיף מיוחד וביטוח צד ג'. אז על מה כן? הנה דוגמא: אם מתקלקל דוד המים החמים, האחריות תהיה תמיד על בעל הנכס ולא על המשכיר וזאת מהטעם הפשוט שדוד מים חמים מתקלקל תמיד כתוצאה של בלאי ולא כתוצאה משימוש לקוי של השוכר. אם כן, סוג אחד של נזק הוא בלאי של רכוש שהוא חלק בלתי נפרד ממערך השירותים שהבית מספק. שירותים אלו תמיד יהיו באחריות בעל הבית. דוגמאות נוספות לבלאי של רכוש יכולות להיות ארון קיר שהתפרק כתוצאה של התיישנות, נתיך חשמל שנשרף, ברז דולף ועוד כהנה וכהנה דוגמאות לבלאי של רכוש ונזקים חד פעמיים אשר האחריות עליהן נופלת על בעל הבית.

שימוש לא סביר – לא באחריות המשכיר


לעומת זאת, בתחום
הנזקים לדירה שכורה, ישנם הרבה סעיפים אשר השוכר אחראי עליהם. סעיף העל בחוזה אשר מתייחס לאחריות השוכר, הוא התחייבות להשיב את הנכס באותו מצב אשר אותו הוא קיבל מבעל הבית ולכסות גם על נזקים חד פעמיים. סעיף זה מתייחס על פי רוב לנראות החיצונית של הבית ואלו הם הנזקים בדירה שכורה שהכי נפוצים. למשל צבע הקירות, חורים בקירות שנוצרו כתוצאה מקידוחים שונים וכל נזק שנגרם לדירה כתוצאה משימוש לא סביר בה.

אלו הם מקצת הנזקים לדירה שכורה ובלאי לרכוש אשר עלולים להתרחש במהלך תקופות השכירות השונות ומאוד רצוי להיערך להם בהתאם במספר דרכים. בראש ובראשונה חוזה אשר מבהיר בצורה פשוטה מי אחראי למה. בנוסף חשוב מאוד לצלם את הנכס כאשר הוא עדיין ריק לפני שנותנים את המפתחות לדייר החדש כדי לוודא אם נוצרו נזקים חד פעמיים. צילומים אלו עשויים לשמש אתכם בעתיד אם צצות בעיות מיותרות. אפשר להציע לדייר לשם ההגינות גם לצלם באותו מעמד את הדירה ולהגיע להבנות יחד, אם ישנם ליקויים מסוימים בעת הזאת. 

לא ישנים ופוחדים מנזקים? פשוט תחשבו דיפרנט!


בין אם אלו
נזקים חד פעמיים או בין אם זה בלאי של שימוש, נזקים בדירה שכורה מדירים שינה מעיניהם של בעלי בתים רבים ולא אחת הם פוקדים את הנכס לא רק לבקשת הדייר, על מנת לבדוק כי ההשקעה שלהם שמורה ובטוחה. אם אין לכם כח כבר להתהפך כל הלילה כדאי שפשוט תחשבו דיפרנט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.