החתמת ערבים

זמן קריאה: כ- 2 דקות

אל תבלבלו החתמת ערבים לחוזה שכירות עם שטר ערבות לשכירות. החתמת ערבים משמשת בין היתר לחוזה לשכירת דירה ואין זה פלא, כיוון שבין שלל הערבויות הקיימות בחוזי שכירות, החתמת ערבים היא אחת הוותיקות והמקובלות שבהן ובדרך כלל באה בנוסף לערבות נוספת, שכן אין היא מספקת בטוחה מספיק איכותית לצד המשכיר. יתכן שבנוסף להחתמת ערבים על חוזה השכירות ידרש גם צ'ק ביטחון או שטר חוב אשר חתומים עליו ערבים, כך שאם השוכר אינו יכול לפרוע את החוב – החוב נפרע מהם.

יתרונות החתמת ערבים

ערבות צד ג' בחוזה שכירות לרוב מתבצעת על ידי הורים, קרוב משפחה או חבר טוב אשר מעוניינים ונאותים לתמוך בקרוב משפחתם או חברם. החתמת ערבים להבדיל מערבויות אחרות, משמשת גם  כצעד בונה אמון בין המשכיר לבין השוכר, ומראה כי לשוכר יש גב כלכלי מסביבתו הקרובה במידה והוא עצמו נקלע לקשיים, למשל פוטר מעבודתו ומתקשה לעמוד בתנאי השכירות. החתמת ערבים מאפשרת לשוכר גם להבין מי הם האנשים אשר מקיפים את השוכר ולעמוד על טיבו טוב יותר לפני שחותמים איתו על חוזה שכירות ארוך ומחייב. ובשורה התחתונה, רבים מעוניינים בהחתמת ערבים, כיוון שהיא מספקת למשכיר עוד בטוחה עבור הנכס שלו באם השוכר לא יעמוד בהתחייבויותיו.

חסרונות החתמת ערבים

להחתמת ערבים יש מספר חסרונות משמעותיים. אחד המשמעותיים שבהם הוא הגורם האנושי והוא חוסר היכולת לצפות איך ינהגו הערבים במידה וידרשו לתשלום חוב לאחר שהשוכר עבורו חתמו והבטיחו לשלם את חובותיו כערבים, התגלה כשוכר בעייתי ולא עמד בהתחייבויותיו. לרוב ערבים חותמים כמעט כלאחר יד מכיוון שהם מכירים טוב את מושא הערבות ובוטחים בו. פעמים רבות קרה שערבים הסתבכו רק מכיוון שלקו בשיקול דעת וקלות דעת מוטעים ולא האמינו שהשוכר יגרום להם בעיות. כאשר מדובר בהורה ערב בדרך כלל הצדדים יסתדרו, אך במקרים רבים אחרים בהם אין קרבה משפחתית הם פשוט מסרבים לשלם ואף רבים ועלולים לתבוע את האדם עבורו הם חתמו ואז המשכיר מצוי בבעיה אמיתית שעלולה להיגרר לבתי משפט ולהימרח לאורך חודשים רבים. כמו כן איתור הערבים הוא בפני עצמו פעמים רבות משימה שגובה זמן ומאמץ יקר מהשוכרים.

עם זאת, החתמת ערבים היא עדיין מהערובות הבטוחות ביותר והמועדפות על משכירים ובעלי נכסים רבים אשר סומכים על צורה זו של בטוחה כדי להבטיח את ההכנסה השוטפת מן הדירה ולא פעם נכווים ממנה.

רוצים ערבות בטוחה ב-100%? פשוט תחשבו דיפרנט!


אז איך דואגים לערבות וביטחונות שאפשר לצפות ולסמוך עליהם? פשוט חושבים דיפרנט! אנו בדיפרנט מציעים עבורך את הערובה הכי בטוחה – פוליסה ממשית להבטחת ההשקעה המניבה שלך, הדואגת שתוכלו לישון בשקט כשהדירה שלכם בידיים הטובות ביותר ומתחילה לעבוד עבורכם מבדיקת דיירים לפני ובמהלך השכרת הדירה ועד לניהול משברים משפטיים, פינוי פיצוי והבטחת הכנסה משכר הדירה.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך