משנה מקום משנה תשואה – איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

זמן קריאה: כ- 5 דקות

התנהלתם נכון במשך שנים והנה יש לכם חיסכון ראוי להתכבד. כעת נשאלת השאלה: באיזה אפיק השקעה תשימו את פרי עמלכם? ישנן מאות השקעות סולידיות עם תשואה צנועה שבקושי שווה את דמי הניהול שלהן, יש חברות שיפתו אתכם להשקיע בבורסה ובשווקים פיננסיים, קרנות שונות וקופות גמל מבטיחות, אך האמת היא שבתקופה חסרת ודאות בה השווקים הפיננסיים והבורסות ברחבי העולם אינם יציבים – דירה להשקעה היא האפיק הבטוח ביותר. יתרה מכך, השקעה נדל"נית מאז ומעולם הייתה בעלת תשואה מניבה יותר ומשתלמת יותר מכל אפיק פיננסי אחר. היתרונות הגלומים בהשקעה בדירה עולים על כל אפיק אחר, לא רק בשל היציבות ארוכת השנים בשוק הדיור הישראלי שהאמיר שחקים בעשורים האחרונים, אלא גם בשל העובדה שבנתיבי השקעות אחרות קיים סיכון רב יותר להפסד ההשקעה. בדירה להשקעה תמיד תיוותרו עם נכס מוחשי שתוכלו להשכיר או למכור וצריך תרחיש יוצא דופן, כמעט דמיוני, בו שוק הדיור הישראלי יחווה נפילה. לראייה, הוא כבר עבר שתי טלטלות עולמיות ללא פגע ואף יצא מחוזק. טלטלה אחת היא המשבר הפיננסי של 2008 והשנייה היא משבר מגפת הקורונה הנוכחי.

משבר הקורונה לא שבר את שוק הדיור


אם כבר ציינו את משבר הקורונה, בואו נשים עוד אלומה של אור על מצב שוק הנדל"ן בימים טרופים אלו. אנחנו כבר עמוק בתוך מגפת הקורונה ולאחר סגר נוסף ולא ממש ברור וידוע מתי הפרק הזה יסתיים בחיינו ובחיי העולם כולו. ההערכות האופטימיות מדברות על חודשים בודדים והפסימיות אומרות שיתכן והקורונה תישאר איתנו עוד תקופה ארוכה. אך מבט לנתונים הסטטיסטיים על תנודות מחירי
הדירות להשקעה בישראל מוכיח לנו פעם נוספת שמדובר באחד הענפים היציבים והבטוחים במשק הישראלי. אמנם באופן בלתי נמנע חלה האטה בשוק הנדל"ן וכמובן שלא ניתן לצפות למשהו אחר לאור המצב, אך מחירי הדירות בישראל חוו ירידות ממש זניחות, בעוד שבמקומות אחרים ברחבי העולם, חלו ירידות חדות הרבה יותר.

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?


בשני העשורים האחרונים שוק הנדל"ן הישראלי לוהט ולא מפסיק להתחמם. מ-2008 ישנה נסיקה שלא נעצרת במחירי
הדירות להשקעה מדן ועד אילת, תוסיפו לכך את העובדה שאנו מדינה קטנה וקצת צפופה עם היצע קטן וביקוש גדול ותקבלו שוק שלא מפסיק לדהור קדימה. ערב משבר הקורונה שוק הנדל"ן הישראלי הגיע לשיא חסר תקדים כאשר דירה ממוצעת עולה כ-1.6 מיליון שקלים, כאשר ברבעון הראשון של השנה זינק המחיר ב-2% שזוהי עלייה שנתית מסחררת של 8% באופן כולל. למרות משבר הקורונה יש הצופים כי השוק לא עתיד להתמתן ואכן נתונים מיוני ויולי מראים כי ישנה התאוששות קלה ובטווח הארוך מחירי הנדל"ן לא יספגו מכה אנושה ולא יסכנו את ההשקעות שיעשו בשוק הנדל"ן הישראלי. יש שיגידו אפילו שעתות משבר שכאלו הינן הזדמנות פז למשקיעים בנדל"ן ומומחים בארץ אף צופים ירידה קלה – בין 2-5% בערך הנדל"ן ב-2020 כך שכעת נדמה כי מדובר על זמן מצוין להשקיע לפני שהמחירים ישובו להאמיר. אם יש שוק שיחווה מינימום של טלטלות גם כשהזמנים פחות מחייכים אלינו, הרי הוא שוק הנדל"ן ולכן השקעה בדירה ממש עכשיו היא השקעה הנבונה ביותר שתעשו. אם כך היכן כדאי לשים את מעותיכם? תופתעו לגלות את הממצאים הבאים…

מדן ועד אילת – היכן כדאי להשקיע?


מקום המדינה, תל אביב והמרכז היו פסגת השאיפות של כל רוכש דירה. מלבד המיקום המרכזי, הנחשקות שבעיר המתקדמת והנוחה בישראל, עם השנים הקרבה לכל מוסדות התרבות, ההייטק ועורקי החיים בישראל הפכו את המרכז ובראשו תל אביב לגביע הקדוש של הנדל"ן. אך בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה של הפריפריה וערי הלווין של תל אביב, שכן מחיר
הדירות להשקעה נמוך יותר מאשר בעיר עצמה, אך התשואה נותרת גבוהה מאוד ומשתלמת. תופתעו לגלות שלא רק ערי הלווין, אלא גם ערים נוספות בישראל נהנות מפריחה נדל"נית חסרת תקדים ויספקו לכם תשואה נאה בעד כספכם. אם תדרימו לבאר שבע תהנו מעיר עם פריחה סטודנטיאלית ומעל 10,000 סטודנטים המתחלפים מדי שנה וזקוקים לדירה לפחות ל-3 שנים ויותר, לא זאת ועוד, דירת 3 חדרים בבאר שבע תעלה לכם פחות ממיליון שקלים ותגיעו בקלות לתשואה של 5%-4%. בחיפה צפונה המצב דומה ואף ניתן לעלות לתשואה של 5% במיוחד באזור חיפה עצמה. אך אם אתם רוצים למקסם את כספכם מומלץ לרכוש דירה באחת מערי גוש דן – בת ים, חולון, ראשל"צ, רמת גן או גבעתיים, באזורים אלו התשואה יכולה להגיע לכדי 8% ועד 10%!

מדן ועד אילת – היכן כדאי להשקיע?

באילו שכונות כדאי להשקיע


משקיע רציני שמכיר את השטח לא מסתפק רק במגמות של
דירות להשקעה בערים השונות, אלא מומלץ לעשות מחקר מעמיק על שכונות ואף רחובות העשויים להאמיר את מחיר הדירה להשקעה שלכם. כך למשל בתל אביב, שכונת יד אליהו מושכת אליה צעירים רבים וגם משפחות זאת בשל הקמת הרכבת הקלה שתעבור בשכונה והתחדשות השכונה. פלורנטין תמיד מציגה תשואות מצוינות ולעולם לא יוצאת מהאופנה, עבור צעירים המבקשים לחיות בעיר הגדולה.

שכונות נוספות הנחשבות כנכס נדל"ני שדירות להשקעה מניבות בן תשואה טובה, הן שכונת ג' וב' בבאר שבע הצמודות לאוניברסיטה ולמכללה הטכנולוגית סמי שמעון ומאוכלסות בסטודנטים, שכונת נווה דויד על שפת הים במבואות חיפה, שכונת הצפון בנתניה והשכונה העתידית בראשון לציון העתידה לקום על אזור מחנה צריפין. הקריטריונים לשכונה טובה פשוטים מאוד – קרבה לעורקי תחבורה מרכזיים, סביבת חינוך טובה, מוסדות לימוד קרובים וכמובן הקרבה לפארק או קניון, הם אשר מעלים את ערכי הדירות להשקעה באזור וכך גם את הנכס שלכם וכמובן את התשואה ממנו.

דירה להשקעה – מקבלן או יד שנייה?


כאן אנו נוגעים בקלילות בנושא רחב ידיים – מה משתלם לנו יותר, לרכוש דירה "מהניילונים" או דירה במצב טוב מדייר קודם? 

קניית דירה להשקעה מקבלן

לדירת קבלן יתרונות רבים – המיקום לרוב נחשק והדירה חדישה ובסטנדרטים הטובים והעדכניים ביותר והתשואה עשויה להיות גבוהה יותר. החיסרון? המחיר לרוב יהיה גבוה בעשרות אם לא במאות אלפי שקלים מדירה מיד שנייה. בכל בחירה חשוב מאוד לבדוק אם באופן עצמאי ואם על ידי הקבלן את מפרט האזור – כפי שציינו בסעיף הקודם. פרויקט הממוקם באזור שעתיד להיות חממה שואבת למשרדים ועסקים או כמו חריש שהיא עיר בהתהוות, לא יניב תשואה גבוה ומידית כמו דירה באזור מבוסס יותר שאין צורך לחכות כמה שנים לאכלוסו. 

יתרונות קניית דירה להשקעה מקבלן:

  1. פריסה לתשלומים. דירות קבלן לעיתים קרובות יהיו יקרות יותר, אך תנאי התשלום נוחים לאין שיעור.
  2. איכות חיים גבוה יותר בשכונה מתוכננת. גם אם השכונה עדיין בתהליכי הקמה, העתיד צופן לכם נוחות שקט וביטחון.
  3. חניה פרטית. מי כמו הישראלי יודע כמה שעות אבודות הלכו לנו בחיפושים אחר חניה לאורך השנים.
  4. דירה מקבלן תאפשר לכם ביתר נוחות לעצב את בית החלומות שלכם בדיוק כפי שדמיינתם אותו. 

קניית דירה יד שנייה להשקעה

לשאלה אין תשובה חד משמעית וכל נכס לגופו – דירה יש שנייה מדיירים יכולה להיות זולה יותר, אך כבר קרו מקרים של משקיעים שקנו דירה שנראתה מצוין אך התבררה כ"חתול בשק", לכן אם קונים דירה מיד שנייה חשוב להביא אנשי מקצוע שיבדקו את הנכס ויאשרו כי אכן הדירה במצב מעולה.

יתרונות קניית דירה יד שנייה להשקעה:

  1. בדרך כלל דירה יד שניה תהיה זולה יותר בסכום שנע בין 10-15 אחוזים מדירת קבלן. 
  2. בדירה מקבלן רוב החוזים יכללו סעיף בו תאלצו לשלם הצמדה על תשומות בנייה. הווה אומר, שעלות הקניה הסופית תשתנה בהתאם לשינוי עלויות הבניה ברגע תשלום בצ'ק האחרון, במידה ושילמתם בתשלומים כמו שנהוג.
  3. חיבור לתשתיות ומיקום אטרקטיבי יותר. דירה יד שניה תמיד תהיה ממוקמת בשכונה בעלת ותק, שקיבלה כבר "אופי" וציביון. 

המקום הנכון – דיפרנט!


בחיפה או בבאר שבע, פלורנטין או דניה, חדשה מול ישנה – בסופו של דבר, כשאתם באים לרכוש דירה להשקעה
ישנם כל כך הרבה קריטריונים בעד ונגד וכל משקיע ימצא את המקום הנכון עבורו לרכוש נכס. אם בחרתם בנכס לשכירות המרוחק ממקום מגוריכם הוא יכול לעלות פחות ולהניב יותר, אך קיים הקושי לנהל אותו. מה קורה במקרה של דיירים סוררים שברחו? או בדיירים שעלולים להשחית חס ושלום את הנכס? איך תטפלו במצבים לא נעימים בשלט רחוק? פשוט תחשבו דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך