מס על השכרת דירה – כל מה שאתם צריכים לדעת!

זמן קריאה: כ- 4 דקות


בשעה טובה קיבלתם את המפתחות לדירה שרכשתם להשקעה וגם מצאתם שוכרים נחמדים ואמינים, אך האם ידעתם שגם על הכנסות משכר הדירה עליכם לשלם מיסים? רבים אומרים, "זה לא הוגן" ויש גם כאלו שמחליטים לא לשלם כלל את המס על השכרת דירה. אך לפני שאתם מתעצבנים על רשות המיסים, דעו לכם שיש כמה מסלולים אופציונליים עבורכם והתנהלות מדוקדקת יכולה לצמצם את התשלומים למינימום ההכרחי וגם לאפשר לכם להיות שקטים שמס הכנסה לא ידפוק על דלתכם. כיצד משולם מס על השכרת דירה? מה חשוב לדעת וממה להיזהר? המשיכו לקרוא.

מס השכרת דירה – כל מה שאתם צריכים לדעת!
כיצד מחשבים מדרגות מס?

תוכן עניינים

חוק מס הכנסה על שכירות


זה לא סוד ששוק הנדל"ן הישראלי מספק תשואה מצוינת למשקיעים בו ודירה להשקעה היא אפיק חכם שיעניק לכם הכנסה צדדית יחסית קלה ומשתלמת. עם זאת, עליכם לדעת כי שכר הדירה שלכם הינו הכנסה חייבת במיסוי וכדי שלא תגידו "לא ידענו", הכנו לכם מדריך מקוצר
למס על השכרת דירה. רשות המיסים הטילה מס זה בתחילת שנות ה-80, בשל גידול במספר הדירות להשקעה. מאז המס שינה את אופיו בצורת הגבייה ובגובה המס כחלק ממאמצי המדינה לגבות אותו מחד ולעודד רכישות והשקעות מאידך. אמנם שינויים במס זה נעשו על מנת לעודד קניית דירה להשקעה, אך בו זמנית בוצעו שינויים על מנת להדיר משקיעים "כבדים" מהשוק, כדי לא ליצור מונופולי השכרה כמו למשל מס על דירה שלישית. ישנם כמה מסלולים בהם רשות המיסים גובה מס על השכרת דירה:

  1. מסלול פטור ממס
  2. מסלול מחויב במס של 10%
  3. מסלול המחושב במדרגות מס

בחירה חכמה במסלול הנכון יכולה לצמצם עבורכם מס שכר דירה. ישראלים רבים אינם מדווחים על הכנסותיהם משכר הדירה ומעדיפים לעבור על החוק במקום לבחור באחד המסלולים הללו, והתוצאה עלולה להיות כואבת מאוד בכיס. המלצתנו היא לא לנסות לעקוף את רשות המיסים ולבחור במסלול חוקי קל ונעים ובכך למנוע פשיטה של מס הכנסה על הנכס שלכם.

מסלולי תשלום מס על השכרת דירה


כפי שאמרנו ישנם 3 מסלולים שאתם יכולים לשלם בהם מס על השכרת דירה.

פטור ממס השכרת דירה:


מרבית המשכירים ימצאו עצמם במסלול זה. זהו מסלול שמיועד לאלו המשכירים דירה אחת כאשר שכר הדירה אינו עולה על 5030 ₪ והדירה מיועדת למגורים בלבד (על הדירה להיות מושכרת לאנשים פרטיים ולא לצרכי משרד). תקרה זו תכלול את כל הכנסות השכירות של המשפחה – בני הזוג וילדים עד גיל 18.

חישוב נוסף הוא כאשר שכר הדירה עולה על 5000 ₪ אך נמוך מ-10,000 ₪. במצב זה מפחיתים משכר הדירה שמתקבל בפועל את סכום תקרת הפטור וההפרש נחשב סכום עודף. את הסכום העודף מפחיתים מתקרת הפטור וההפרש הוא הסכום הפטור ממס. מההכנסה החודשית משכר הדירה מפחיתים את סכום הפטור ומה שנשאר הוא הסכום החייב במס שכר דירה.

במסלול זה המשכיר רשאי לנכות מן הסכום המחויב במס השכרת דירה את ההוצאות הקשורות לדירה – תיקונים שוטפים, פחת בשיעור 2% ואפילו את שכר הטרחה של עורך הדין שערך את חוזה השכירות של הנכס.

מסלול מס של 10%:


מס השכרת דירה
מופחת בפטור כאשר כל ההכנסה משכר הדירה תהיה חייבת במס אך ניתן לבחור במסלול חיוב מס מופחת ב-10% ובמקרה זה על הדירה להיות דירה למגורים בלבד, דירה הממוקמת בישראל וההכנסה אינה הכנסה מעסק. במסלול זה אין הטבות וניכויים כיוון שהמס המופחת הוא הטבה שעולה על סכום הפחת וההוצאות השונות.

מסלול שמחושב במדרגות מס:


במסלול זה, המס על השכירות הוא לפי המס השולי של בעל הדירה, לפי מכלול כל הכנסותיו כאשר מדרגת המס הראשונה למשכיר היא 30%. במסלול זה אתם יכולים לבקש שוב לנכות את הוצאות הדירה השוטפות אך כאשר תמכרו את הדירה תאלצו לשלם את הפחת שאותו דרשתם. אם הנכם מעל גיל 60 ישנה הטבה משמעותית במיסוי ומדרגת המס היא 10%.

מה הבעיה במס שכירות על דירה?


בעיה ראשונה שמציב מיסוי זה היא העדפת משקיעי נדל"ן. יש מיסוי על עבודה ועל רווחים שונים, אך על הכנסה משמעותית וגבוהה ישנם פטורים והטבות. שנית, ישנם מקרי קצה ומקרים שונים שיוצרים פרצה עבור מי שמעוניין להתחמק מתשלום: למשל במקרה של שתי דירות שאינן עולות על 5000 ₪ ישנה חובת מיסוי, אך בפועל המשכירים מדווחים על ההכנסה מדירה אחת או לא מדווחים כלל. דירות רבות בישראל מושכרות כנכס משרדי ואינן מדווחות כנכס. כל הללו הן עבירות ומס הכנסה החליט בשנים האחרונות לשים לכך סוף, לכן אנו מציעים לכם שלפני שאתם חושבים שאתם חכמים יותר, תוותרו על הרעיון ושלמו את
המס על השכרת הדירה.

כאשר המשכיר הוא גם שוכר

אם משכיר מרוויח מדירתו, אך משלם עם שכר הדירה הזה את שכר הדירה שלו – מה דינו? את הפתרונות אפשר למצוא ברשות המיסים.

חשבו והגישו מיסים בזמן

אם רכשתם דירה להשקעה ואתם רוצים להשכיר אותה חשוב מאוד לדעת את מדרגות המס על השכרת דירה המתאימות לכם ולחשב אותם בצורה המדויקת ביותר על מנת להבטיח את החזר ההשקעה שלכם וגם לדאוג שמס הכנסה לא יבקרו בביתכם או בנכס המושכר, אלא אם הם באים להודיע על החזר.

איך ממקסמים את הרווחים ומחזירים את הוצאתכם על המיסים? חושבים דיפרנט.


"דיפרנט" הינה חברה של בעלי בתים המכירים את שוק הדיור מקרוב שחוו על בשרם את תלאות רכישת הדירה, וגם רשמו לזכותם הרבה הצלחות בתחום הנדל"ן ויכולים להעניק לכם את העזרה לה אתם זקוקים, על מנת להשכיר את הדירה שלכם בביטחון ולהחזיר את ההשקעה במהרה ובתשואה פסיבית ומעולה, כן גם אחרי המס על השכרת דירה.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים או שיחת יעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך