כיצד מתבצעת בדיקת דירוג אשראי לדיירים?

זמן קריאה: כ- 3 דקות

 

בתקופה האחרונה נדמה כי הקורונה בלמה את שוק הדיור והשכירויות. צעירים רבים שבו לבתי ההורים, עובדים רבים יצאו לחל"ת ואפשר להבין מדוע נראה כי שוק השכירויות נמצא בירידה. אך למעשה השוק מתחיל לחזור למסלול. גם עכשיו, כבכל קיץ, צעירים רבים מציפים את שוק הדיור ובעלי נכסים רבים חותמים באופטימיות, על סמך תחושת בטן טובה, על חוזי שכירות, בתקווה לתקופת שכירות נעימה ושקטה. אך כפי שלימדה אותנו השנה האחרונה, חשוב להתכונן לבלתי צפוי. נכון, לא נוכל לצפות את המגפה הבאה, אך נוכל לקבל מושג טוב מאוד על יכולתו של השוכר המיועד לעמוד בהתחייבויותיו על ידי בדיקת דיירים מקיפה, הכולל בדיקת דירוג אשראי אישי, שיכולה לחסוך לכם הרבה בעיות.

תוכן עניינים

מהי בדיקת דירוג אשראי

 

אתם מכירים אותם בתור הכרטיסים הזהובים הנמצאים בארנק או כמסגרת בבנק, אך נתוני האשראי שלנו הינם מערכת מורכבת וייחודית, האוספת מגוון רחב של מידע ונתונים שיחדיו יוצרים תמונה פיננסית על מצבנו והערכה של יכולותינו העתידיות. מערכת זו מנטרת את ההתנהלות הפיננסית שלנו בעבר, מסיקה מסקנות על העתיד ומעניקה לבנקים וחברות האשראי יכולת חיזוי מדויקת על יכולת העמידה שלנו בהתחייבויות כלכליות.
לכם, בעלי הבתים, המערכת מספקת מידע קריטי במיוחד – האם הדייר הפוטנציאלי, שנראה כל כך מבטיח על הנייר, יכול גם לקיים. שוכר יציב יעמוד בכל התחייבויותיו, לא יצור לכם "חור" בתקופת ההשכרה ואף יכול להוות נכס של ממש כאשר אתם מטפחים איתו מערכת יחסים ארוכת שנים, הבנויה על אמון הדדי שמתחיל בבדיקת דירוג אשראי. עד לא מזמן, בעלי בתים לא יכלו לקבל כלים ואומדן על יכולות השוכר, אך כיום חברות רבות מציעות בדיקת דירוג אשראי אישי, המסייעת לכם בהערכה ובבחירה של דיירים. בדיקת דירוג אשראי אישי הינה בעלת חשיבות מרובה, טרם חתימה על החוזה – לא רק כדי להעריך את יכולותיו של השוכר, אלא אף את "הסיכון" שבעסקה ומעל הכל – את מוסר התשלומים של הדייר.

בדיקת BDI – בדיקת דירוג אשראי אישי על פי ת.ז.

 

המחוקק הסמיך את חברת BDI ואישר לה לערוך בדיקת דירוג אשראי אישי לפי מגוון פרמטרים, על מנת לאסוף מידע על אדם פרטי ולספק את המידע לגופים שונים למטרות חוזים כלכליים כגון הלוואות, מכירה של נכסים, השכרה, המחאות ועוד. בדיקה זו מתבצעת על פי רוב על ידי מתן תעודת זהות, לפיו ניתן לקבל את התמונה הרחבה – חשבונות בבעלות הנבדק, הלוואות עבר, פירעונות, תשלומים, חובות ופיגורים – הכל נמצא שם. חברת BDI מקבלת את פרטי הבנקים ואת פרטי חברות האשראי של מחזיק הת.ז ואם בידה גם כתובת מגורים היא תבצע בדיקה מקיפה הבודקת את היכולות הפיננסיות של הנבדק. לאחר מכן החברה תשכלל את "הסיכון" הכרוך בעסקה מול האדם ותעניק לו דירוג אשראי חיובי או שלילי, כאשר דירוג חיובי אומר כי אותו אדם מתנהל באופן תקין – לא חורג ממסגרת האשראי בבנק, עומד בתשלומים שונים מהלוואה ועד שכר דירה ואפשר לסמוך עליו בפן הכלכלי. המשמעות של דירוג אשראי שלילי הינה חוסר היכולת של אותו אדם לקבל אשראי, כאשר המגבלה נעה בין סירוב מוחלט, למתן אשראי בתנאים מגבילים – פחות טובים.

בדיקת שוכרים – לא משכירים לפני שמבררים

 

בדיקת דירוג אשראי אמנם נראית כנחלתם של בנקים וגופים מסחריים שונים, אך למעשה היא יכולה לשמש כל אדם, לצורך הערכת הסיכון במתן הלוואה, מכירה או השכרת נכס, או בדיקת דירוג אשראי במסגרת בדיקת הדיירים שהוא מעוניין לבצע. בדיקת דיירים המשלבת בדיקת דירוג אשראי חוסכת מכם הרבה מפחי נפש ומצבים לא נעימים בעתיד. לרוב, אנו חותמים על חוזה עם דייר הנראה לנו סימפטי, משדר אמינות וחייכן ולאחר התרשמות שטחית זו אנו מעניקים לו את המפתחות לנכס היקר שלנו. במצב כזה אנו לא יכולים לדעת מי הוא באמת השוכר ואין דבר יותר קשה לאיתור משוכר בעייתי. כמו שהשנה האחרונה הראתה לנו – גם השוכר הטוב ביותר יכול להפוך לבעייתי ברגע.
באמצאות בדיקת דירוג אשראי המציגה את התנהלותו הפיננסית של השוכר, ניתן לצמצם את אי הודאות  ולקבל חיזוי על התנהלותו העתידית שלו מולכם, בעלי הנכס. במידה וישנן נורות אדומות תוכלו לראותן עוד לפני החתימה על החוזה ובמידה ובדיקת דירוג האשראי האישי של השוכר יצאה ללא רבב, אתם יכולים לישון הרבה יותר טוב בלילה, בידיעה שעשיתם עסקה יציבה ובטוחה.

כשזה מגיע להשכרת הנכס שלכם – הכי טוב לחשוב דיפרנט!ֿ

 

עם אשראי או בלעדיו – אף אחד לא באמת יכול לחזות מה צופן העתיד ולהבטיח דייר ראוי לשנים קדימה. גם הדייר הטוב ביותר עלול לחוות משברים בלתי צפויים ולמרות הכוונות הטובות ביותר, להיקלע לסיטואציה כלכלית לא פשוטה. איך תדאגו בכל זאת, לצד ביצוע בדיקת דיירים, כי ההכנסה שלכם מן הנכס בטוחה ויציבה? פשוט תחשבו דיפרנט!
מלבד בדיקת שוכרים ובדיקת דירוג אשראי אישי מקיפה שאנו מצעים לכל לקוחותינו – אנו מעניקים לכם ביטוח שכר דירה עבור הנכס שלכם.

בעלי נכס? אל תוותרו על בדיקת שוכרים. שווה "להפסיד" תקופת שכירות קצרה, אך להרוויח דיירים טובים ואמינים. 

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט. 
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.