השכרת דירה לשותפים – המדריך המלא

זמן קריאה: כ- 3 דקות

ה- 1 לאוקטובר כבר כאן ואיתו הסטודנטים שחוזרים בהמוניהם למלא את מוסדות ההשכלה הגבוהה, לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית. אם אתם בעלי נכס הממוקם קרוב לאוניברסיטה או מכללה, סביר להניח שתתקלו בשותפים פוטנציאלים רבים הפוקדים את הנכס שלכם ומתעניינים בהשכרתו. שוכרים רבים חוששים להשכיר לשותפים בגלל הארעיות וחלק דווקא שמחים על ההזדמנות לרענן את הדירה וגם לבצע התאמות בחוזה ובשכר הדירה מסטודנט לסטודנט. אנחנו כאן בכדי להרגיע את החוששים ולתת טיפים שימושיים גם לאלו שמעוניינים להשכיר לשותפים. אז איך לעשות את זה נכון ומה הם היתרונות והחסרונות? כל הפרטים בכתבה הבאה.

היתרונות להשכיר לשותפים

 

נדיר להיות צעיר בישראל ולא לחוות את החיים בדירת שותפים. בין אם כסטודנטים, חיילים משוחררים או אנשים שפשוט רוצים להנות מהעצמאות שבמגורים בלי ההורים, דירות שותפים נפוצות לפחות כמו עבודות מלצרות בזמן הלימודים. הסיבות שהופכות את דירת השותפים לאטרקטיבית כל כך הן בראש ובראשונה כלכליות אך גם חברתיות – מכירים אנשים, מחזקים קשרים ולפעמים גם מוצאים אהבה. אך מה האינטרס של בעלי הנכס להשכיר לשותפים? הנה כמה סיבות נפוצות:

  1. הנכס לעולם לא יעמוד ריק – במרבית המקרים, יש שוכר מרכזי שאחראי למצוא את השותפים הנוספים. הביקוש לדירות שותפים הוא עצום, ויש שמספרים שתהליך הקבלה לדירת שותפים נחשקת הוא לא פחות מורכב מתהליך הסינון של מוסד לימודים נחשב. לכן אתם יכולים להיות שקטים שלנכס שלכם תמיד יהיה ביקוש.
  2. טיב השוכרים – השותפים בדירה עצמה דואגים למצוא את החומר האנושי המתאים להם – כזה שישמור על הנכס, ישלם בזמן ולא ישאיר אותם עם חובות ועל כן יחפשו לרוב שותף אמין, ישר ובעל יכולת כלכלית סבירה. הם בעצם עושים עבורכם את העבודה הקשה של איתור דייר.
  3. פריסת שכר הדירה בין כמה כיסים – לשוכר אחד יכול להיות קשה לעמוד בהוצאות הדירה אך שותפים מעצם טבעם מתחלקים בנטל, כך שאם אחד מהשותפים יכנס למצוקה כלכלית, לפחות תדעו שלשותף השני יש כחצי מסכום ההוצאות והשכירות. במיוחד, כמו שאמרנו בסעיף הקודם, שהאינטרס של כל אחד בדירת שותפים הוא שותף שלא יגלגל את החובות שלו על שאר השותפים.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

החסרונות בהשכרה לשותפים 

כמו בני זוג, גם שותפים צריכים להתאים. לפעמים זה עובד – אבל יש גם מקרים שממש לא. לכם כבעלי נכס, לא אמור לשנות אם הם מתכרבלים יחד על הספה או משליכים צלחות, אך אין ספק ששותפים שלא מסתדרים עלולים לגרום גם לכם לצרות צרורות. במקרה כזה, עליכם להיעזר בחוזה מיוחד לשותפים (לינק לחוזה) שמגן בראש ובראשונה עליכם, בעלי הנכס, מכל מריבה ואי הבנה בין השוכרים. כאשר אתם מבוטחים עם חוזה מיוחד לשותפים, החסרונות של השכרה לשותפים נראים פחות נוראיים.

הנה החסרונות שעליכם להכיר כאשר אתם רוצים להשכיר לשותפים:

  1. מריבות וסכסוכים – "אני שילמתי אתה לא שילמת ומי הזיז את הגבינה שלי" לא אמור להזיז לכם כבעלי נכס, אך מריבה בין שותפים יכולה להתגלגל למצבים לא נעימים – אם בחובות בין השותפים המשפיעים על תשלומי השכירות, או אפילו לנזקים בדירה במצבי קיצון.
  2. תחלופה גבוהה – דירות שותפים מטבען מאכלסות אנשים צעירים שעוזבים את הדירה בנסיבות שונות ובאופן מהיר ופתאומי – שינוי מסלול לימוד, החלטה על מעבר לעיר, או אפילו ארץ אחרת וכמובן מפגש עם אהבת חייהם. כל אלו גורמים לעובדה שהנכס שלכם יעבור הרבה ידיים ומלבד חוסר היציבות, המשמעות היא בלאי גבוה לנכס עצמו והתעסקות סיזיפית עם חוזים, עבורכם.
  3. סוג השוכרים – אנשים צעירים שלרוב מאכלסים דירות שותפים – רועשים יותר, אין מה לעשות. לכן השכנים בבניין של הנכס עלולים לבוא אליכם בשלל תלונות על הדירה, הרעש, תחלופת האנשים הבלתי פוסקת. לכן זכרו לפחות לבחור בשותפים שיכולים להקשיב לכם כשאתם מבקשים להנמיך קצת את המוזיקה.

רוצים להשכיר לשותפים? תתחילו לחשוב דיפרנט.

אם אתם עדיין מעט חוששים אבל מאוד מעוניינים להשכיר לשותפים ושוקלים את היתרונות והחסרונות שוב ושוב – פשוט תחשבו דיפרנט!
אנחנו מציעים שירות חדשני ויחיד מסוגו בארץ למשכירים, שנותן לכם את כל הכלים להשכיר בצורה בטוחה ושקטה – עם בדיקת רקע לדיירים פוטנציאליים לגמרי בחינם, הבטחת שכר הדירה במקרים של אי תשלום מכל סיבה שהיא, טיפול בהפרות חוזה וסיוע משפטי עם החזר מלא של כל ההוצאות – כדי שלא תצאו נפסדים בשום מצב ותוכלו להיות רגועים שהתשואה שלכם בטוחה.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך