השכרת דירה לתיירים – יתרונות וחסרונות

זמן קריאה: כ- 3 דקות

לפני עשור, עולם התיירות והכסף הגדול שהוא טומן בחובו, היו נחלתם של בתי מלון ממוסדים או מלונות בוטיק, המעסיקים צבא קטן של עובדים שערוך לשרת כמות גדולה של תיירים בו זמנית, כמו גם להעניק שירותים שונים שאדם פרטי אינו יכול לספק ולכן התמורה שדרשו הייתה בהתאם. 

בעשור האחרון מפת התיירות השתנתה ולשוק נכנסו השחקנים הפרטיים – אנשים כמונו וכמוכם, בעלי נכס פרטי באזור תיירותי שנהנים גם הם מהכסף שהתיירות לישראל מביאה עימה. פלטפורמות שונות צצו כמו פטריות אחרי הגשם – החל מ Airbnb וכלה בבוקינג והרשתות החברתיות, המאפשרות לכל בעל נכס להשכיר את דירתו לטווח קצר וליהנות מתשואה משמעותית. קראו את המדריך הקצר שלנו על היתרונות והחסרונות שבהשכרה לתיירים.

היתרונות שבהשכרה לתיירים

שוק השכירות לזמן קצר, בעיקר לצרכי תיירות, הפך מתופעה למוסד של ממש. מיליוני התיירים שמגיעים לישראל מעדיפים את צורת הלינה הזו על מלון כיוון שהיא מספקת חוויה יותר אותנטית של העיר, מעניקה יותר חופש בבחירות שונות כמו מזון, היא מצוידת בחשיבה על צרכי התייר ובראש ובראשונה היא זולה יותר מבית מלון.
גם המשכירים נהנים מהביקוש הרב ולכן גם התשואה גבוהה יותר. המלונות, באופן טבעי, קצת פחות אוהבים את התופעה. ומה הפלא? במחקר שנערך ב- 2018 על ידי התאחדות המלונות בתל אביב, נמצא כי כ-6,000 דירות נמצאות באתרי שיתוף חברתי כמו Airbnb, אך למעשה הנתונים מדברים על יותר מ- 10,000 דירות המושכרות לטווח קצר ומספר זה מתייחס רק לתל אביב. אם כך, אתם בטח יכולים לשער מהי הכמות הכוללת בארץ, המעידה על הכדאיות שבהשכרה לתיירים.

היתרון הבולט בהשכרה זו היא התשואה הגבוהה. בשל העובדה כי השכרה זו שונה, שכן אין בה את הביטחון שבתזרים מזומנים, המחיר ללילה או לתקופה גבוה יותר באופן משמעותי מהשכרה לטווח ארוך. תחלופת התיירים בישראל, וגם תיירות הפנים, מאפשרת לכם ליהנות משוק שוקק ולהבטיח כי דירתכם תהיה מאוכלסת כמעט תמיד. המחירים בישראל גם משתנים בהתאם לעונה והממוצעים בחודשי הקיץ עולים משנה לשנה. בסופו של דבר אם נעשה חישוב, השכרה לטווח קצר רווחית יותר ולכן רבים מבעלי הבתים בוחרים להסב את דירתם לדירת נופש.

החסרונות שבהשכרה לתיירים

אם אתם כבר רצים להכין את המצעים לתיירים, חכו רגע עם המרכך כביסה – יש עוד כמה דברים שכדאי שתקחו בחשבון. ראשית, אומנם הרווח מהשכרה זו גדול, אך גם המס גדל בהתאם. רשויות המס רואות בהשכרת הנכס לתיירים כעסק, מכיוון שהאופי של השכרה זו שונה – אם בזהות השוכרים ואם בתחלופה והשכר שנלווה אליה. לכן לא תוכלו לנצל את הטבות המס הניתנות לכם בהשכרת דירה לטווח ארוך, כגון מסלול פטור עד 5,000 ₪ ומסלול בשיעור מוגבל עד 10%. וכמובן, יש את שאלת מיסוי העסק עצמו. אם הנכס מוגדר כהכנסה מעסק, תוכלו לקבל זיכויים בגינו, אך אם יוגדר כהכנסה פאסיבית תאלצו לשלם מס בשיעור של עד כ- 31%. זאת בנוסף להיבטי המיסוי של ביטוח לאומי ומע"מ, שגם הם יכנסו אל תחשיב החובות על סוג השכרה זה.
בנוסף קיים עניין הבלאי. דירה עם חלופת משתמשים גבוה יותר מתבלה מהר יותר ועלות התיקונים גבוהה ותכופה יותר. אם כך השכרה לתיירים אומנם רווחית אך יש לא מעט הוצאות בגינה.
שאלת התפוסה היא גם נושא שיש לתת עליו את הדעת. על מנת להרוויח מסוג השכרה זה, עליכם לדאוג לתפוסה מלאה ככל האפשר לאורך כל השנה. לצערנו, התקופה הנוכחית לימדה אותנו שאנחנו לא יכולים לסמוך על תיירות החוץ כבעבר ובמקרים קיצוניים על תיירות הפנים. מגפת הקורונה טרפה את הקלפים וכיום רבות מדירות ה RBNB השוקקות הפכו לדירות להשכרה לטווח ארוך ובעליהם הפסידו את ההכנסה הגבוה ממנה נהנו בעבר. ובישראל כמו בישראל לא רק הקורונה מדברת אלא גם המצב הביטחוני – מטבע הדברים, כל מבצע צבאי פוגע בתיירות.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר


השכרה לתיירים או לדיירים – קודם כל חושבים דיפרנט!

בין אם החלטתם להסביר פניכם לתייר או להסביר פניכם לדייר – אתם צריכים לדאוג להכנסה השוטפת מן הנכס שלכם! אז לא משנה אם אתם מכוונים להשכרה קצרה או ארוכת טווח, תחשבו דיפרנט – מיזם חדשני בתחום השכירויות המעניק למשכירים את הכיסוי הרחב והמקיף ביותר בישראל.
דיפרנט הוקמה במטרה להעניק לכם את הסיוע לו אתם זקוקים כדי להשכיר את הדירה בראש שקט. הלקוחות שלנו נהנים מתשואה בטוחה בכל מצב – החל מליווי בתהליך מציאת הדיירים, בדיקת דיירים ועד ניהול משברים, טיפול בהפרות חוזה, ניהול משא ומתן ופינוי דיירים סרבנים, אנחנו כאן כדי להבטיח את ההשקעה והתשואה היציבה שלכם, בעלות מינימלית, ללא טרחה וכאבי ראש מיותרים.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.