איך עובד תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי?

זמן קריאה: כ- 4 דקות


אתם זוכרים איך נהגנו לחלק לבעל הדירה השכורה שלנו שניים עשר צ'קים דחויים עם החתימה על חוזה השכירות החדש שלנו? בטח שאנחנו זוכרים כי מרביתנו עדיין עושים את זה. אך בעוד אנחנו תקועים על הרגלים ישנים ומסורבלים, העולם מתפתח אל מול עיננו וחבל מאוד שנשאר מקובעים על אותם הרגלים ישנים. תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי היא אחת מאותן התפתחויות שנועדו לעשות את החיים שלנו נוחים יותר ולמעשה כבר מתאפשרת שנים די רבות אך משום מה לא שקעה בתודעה שלנו. אם פעם הצ'ק הפיזי היה נותן תחושה של ביטחון לבעל הבית, היום כבר אין לו נחיצות בכך. באופן כללי, צופים ששיטת התשלום בצ'קים וצ'קים דחויים היא שיטה שתלך ותיעלם מן הנוף עם השנים לכל מטרה שהיא. אך לפני שנצלול להבין מהי אופציית התשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי, נספר לכם שיחד עם היתרונות הגדולים הן למשכיר והן לשוכר, יש בשיטה זו כמה נקודות בעיתיות שהיא אינה פותרת וכמה סוגיות לא פשוטות שהיא מעלה. אז לפני שאתם "מגהצים כרטיס" בהתלהבות, המשיכו לקרוא…

תוכן עניינים

תשלום שכירות בכרטיס אשראי מהזווית של בנק ישראל


בנק ישראל קבע רגולציה על התשלום המקסימלי עבור תשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי: 6,000 ₪ בחודש. המשכיר יכול לגבות מקסימום 30,000 אלף ₪ בחודש בתשלומים שונים.

איך אנחנו מסדירים תשלום שכירות בכרטיס אשראי?

חברות אשראי שונות (ויזה כאל, לאומי קארד, ישראכרט) הסדירו את האופציה לתשלום שכר דירה באמצעות אשראי לצד שלישי. זאת אומרת שהכסף עובר ישירות לחשבונו של המשכיר. כל חברה נותנת תנאים שונים במקצת. בשביל שיהיה ניתן להשתמש בשירות שלהן כמובן שהשוכר צריך להחזיק באחד מכרטיסי האשראי של חברות אלו על מנת ליהנות משירות תשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי.

אם יש ברשותכם אחד מכרטיסי האשראי של אחת מהחברות האלה הדרך לתשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי היא קצרה וקלה מאוד. כל מה שצריך זה לגשת לאתר של אותה חברת אשראי ולהוריד טופס ייעודי עבור תשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי ולהדפיסו (אפשר גם לקבלו בפקס). שני הצדדים חותמים על הטופס ולאחר מכן דואגים שהוא ישלח למשרדי החברה שם הם יבחנו את העסקה ויחליטו אם לאשר אותה או לא. אם חברת האשראי תאשר את פרטי החברה, ישלחו לשני הצדדים פרטי ההסכם עם אישור חתום של חברת האשראי בנוסף לאישור בשיחת טלפון על ידי נציג החברה. המשכיר יקבל מדי חודש דו"ח אשר מפרט את פרטי העסקה כולל העמלה אותה הוא ישלם. 

יתרונות בתשלום שכר דירה בכרטיס אשראי


הסוף לתשלום באמצעות שיקים
התיסכול של כל בעל דירה הוא צ'ק חוזר, וזו גם אי נעימות לשוכר. לכן תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי שם סוף לשיקים חוזרים. בנוסף, בהפקדה של שיקים דחויים הבנק גובה עמלות גבוהות. אם רוצים לחסוך את העמלות צריך לגשת לבנק ולהפקיד כל שיק בנפרד מדי חודש בחודשו.

הבטחת תשלומי שכר הדירה
זו אולי ההבטחה הגדולה ביותר. חברת האשראי על פי רוב (כל חברת אשראי והמדיניות שלה. כמו כן ישנם מסלולים שונים), מספקת עבור המשכיר את הביטחון שבקבלת הכסף לחשבון, גם אם השוכר ביטל את האשראי או שהוא נקלע למצוקה ואין לו כסף נזיל בחשבון. חשוב מאוד לעשות בירור איזו חברת אשראי נותנת במסגרת תשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי, את השירות הטוב והמקיף ביותר ומספקת עבורכם את מירב הביטחון לקבלת השכירות מדי חודש בחודשו.

הפרשים בין שערי מטבע שונים והצמדות למדד המחירים
בעבר היה נהוג לשלם בדולרים ועד היום יש כמה בעלי נכסים שמעדיפים לתמחר את הדירות שלהם דולרית או שהם משכירים דירות בחו"ל, כך ששכר הדירה הנכנס לחשבון צריך להיות מתורגם למטבע המקומי של חשבון הבנק, להיות בחשבון צדדי של מט"ח ומדי פעם על המשכיר להמיר את המט"ח לשקלים. תשלום שכירות באמצעות כרטיס אשראי פותר את הצורך לנהל התחשבנויות סיזיפיות מהסוג הזה המוכר כל כך שכן חברת האשראי עושה התאמות אלו.

חסרונות בתשלום שכר דירה בכרטיס אשראי


מסגרת אשראי
עבור הצד השוכר העסקה הזו פחות אטרקטיבית מכיוון שהיא מקצרת לו באופן משמעותי את נזילות הקרדיט אצל חברת האשראי. כידוע לכולנו יש מסגרת קרדיט בחברת האשראי שאינה קשורה לנזילות המזומן בחשבון הבנק שלנו. לא כל חברות האשראי מבטיחות את קבלת שכר הדירה. אם השוכר שלכם עובד עם חברת אשראי שאינה נותנת הבטחה זו, כדאי לשקול את כדאיות שיטת התשלום.

עמלת שירות
שירות תשלום שכירות בכרטיס אשראי עולה מינימום 1.5% מסך גובה חוזה השכירות. עמלה זו גבוהה מעמלת השימוש בשיקים והיא משמעותית עבור משכירים רבים. במסלול בו חברת האשראי מבטיחה לכם שהשכירות תופקד לחשבונכם בכל מצב, עמלת השירות תהיה בגובה 2.9%. כאמור, כל חברת אשראי וההטבות שהיא מספקת כך שיש צורך להיכנס לעובי הקורה. אם כבר מצאתם מסלול אשר מבטח את שכר הדירה שלכם, תזכרו שאתם עדיין פגיעים מנזקים נוספים שהשוכר יכול לגרום להם כגון סרבנות בתום החוזה, אי תשלום חשבונות ו/או נזקים לדירה או לרכוש. במילים אחרות, המשכיר עדיין צריך לדאוג לבטח את עצמו מנזקים כאלה ואחרים באמצעות פקדונות, ערבויות ו\או שירות ביטוח לשכ"ד ולהפרות חוזה שכירות.

הגבלת הסכום החודשי על ידי חברת האשראי
חוזי שכירות גבוהים אינם טובים למסלול תשלום שכירות בכרטיס אשראי שכן חברות האשראי מגבילות את הסכום אותו ניתן להעביר מדי חודש. כך למשל בחברת אשראי אחת, הסכום לתשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי מוגבל ל-7,000 שקלים בחודש ובחברה אחרת הוא מוגבל ל-6,000 שקלים בחודש. אנחנו יודעים שדירות רבות בשוק השכירות נמצאות ברף גבוה מסכומים אלו בימים אלו. בתור בעלי נכס, אתם עדיין צריכים להתנהל באופן מלא מול השוכרים וחשופים לכל הבעיות שצצות חדשות לבקרים כאשר אתם משכירים נכס בבעלותכם. הן אינן מבטיחות אכיפה של פרטי החוזה ואכיפה של סיום תקין של החוזה. כמובן שלא. גם לא הגיוני לבקש זאת מהן. אבל מאיתנו, כן. בדיפרנט אנחנו מספקים לכם את השירות המקיף להנאה מלאה מן הנכס שלכם.

אז מה כדאי, אשראי או צ'ק לתשלום השכירות? ברור שצריך לחשוב דיפרנט!


אין ספק ששירות תשלום שכירות בכרטיס אשראי הוא נוח מאין כמותו ועולה באיכותו על צ'ק וההבטחה של חלק מהחברות לשכר דירה ללא קשר למגבלת האשראי הבנקאי של השוכר, מפתה מאוד. אך בואו נזהר מהבטחות זוהרות, כי גם לחברות האשראי ימצאו צידוק לא להעביר את השכירות אם השוכר נמצא בחובות כבדים. כפי שציינו אם השוכר מפר תנאי חוזה או מסרב להתפנות מהדירה, אין שום כלי שבו חברת האשראי יכולה לסייע לכם וזה גם לא תפקידה. אז מה עושים? כמו תמיד – חושבים דיפרנט! מהבטחת שכר דירה ועד עזרה בכמעט כל צרה, טוב שיש מישהו שחושב מחוץ לקופסא. נעים להשכיר – אנו חברת "דיפרנט" חברה של בעלי נכסים ויזמי נדל"ן המכירים את שוק השכירויות על כל גווניו וצדדיו. גם אנחנו חווינו שכר דירה שאיחר, צ'ק שחזר, דייר שלא רצה להתפנות, או דירה שניזוקה, גם אנחנו עמדנו בפני הבנקים והרשויות אך למרות זאת, הצלחנו לקצור הצלחות מרשימות. וכעת אנו רוצים להעביר את הניסיון, הידע והיכולות שלנו אליכם, בעלי הנכסים. להבדיל מחברות אשראי, אנו לא מעניקים לכם רק את שכר הדירה במקרה שהדייר לא עומד בהתחייבותו הכלכלית, אנו עומדים לצידכם בשלל מקרים, כולל מתן ליווי משפטי ושירותים נוספים. חשבו עלינו כעל פוליסה מקיפה המסייעת לכם בכל מקרה בו התרחשה הפרה של הסכם השכירות, הכנסתכם מובטחת ויציבה והתפעול של המקרה, עלינו, מא' ועד ת'. אנו נלווה אתכם בכל שינוי ונסייע לכם להפיק את המיטב מן הנכס שלכם, בראש שקט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך