ביטול חד צדדי של חוזה שכירות

זמן קריאה: כ- 3 דקות

ממש כמו כל חוזה אחר, כל שוכר ומשכיר יודע שגם הסכם השכירות הוא מסמך מחייב. הוא מאפשר לכל הצדדים להנות מעסקה בטוחה והוגנת ומאפשר ׳שלום בית׳ כשכל צד מודע לזכויות והחובות שלו. כמובן שכל הפרת חוזה יסודית מצד אחד הצדדים מאפשרת לצד השני ׳לפרק את החבילה׳ ולבטל את ההסכם – כי המפר לא עמד בהתחייבויותיו. אבל האם ייתכנו גם מקרים של ביטול חוזה שכירות באמצע תקופת השכירות, בלי שאחד הצדדים הפר אותו? החדשות הטובות הן שלא מדובר בחתונה קתולית והוא ניתן לביטול חד צדדי, בתנאים מסוימים. זהו ביטול ללא עילה מיוחדת, או כמו שהוא מכונה בעגה המקצועית – ״ביטול על פי תניה בחוזה״. אז איך בכל זאת מתאפשר ביטול חוזה שכירות באמצע תקופת ההשכרה, ומהם היתרונות והחסרונות עבור המשכיר? ריכזנו עבורכם את כל המידע ממש כאן.

התנאים לביטול חד צדדי של חוזה שכירות

לפני הכל, חשוב להבין שביטול חוזה שכירות באופן חד צדדי אפשרי רק בתנאי שיש סעיף בחוזה המאפשר זאת. אם אין סעיף כזה, ביטול החוזה לא יתאפשר, אלא אם אחד הצדדים הפר אותו. לכן, אם אתם מעוניינים להשאיר את האופציות שלכם פתוחות, רצוי לחשוב על זה מראש כבר בשלב כתיבת החוזה. 
כדי שסעיף כזה יהיה חוקי, ישנם כמה תנאים שתצטרכו לוודא שאתם עומדים בהם:

1. מטרת ההשכרה – מדובר בחוזה שכירות דירה לצורך מגורים בלבד
2. תקופת ההשכרה – תקופת השכירות חייבת להיות יותר מ- 3 חודשים (או עם אופציה להארכה) ופחות מ-10 שנים (או עם אופציה לביטול מוקדם יותר על ידי המשכיר)
3. סכום השכירות – דמי השכירות החודשיים חייבים להיות נמוכים מ- 20,000 ש״ח
4. החרגות – דירות נופש, דיור מוגן, דירות במעון טיפולי/ סיעודי כלשהו או במעון לסטודנטים או עובדים וכן דירות שהחוק להגנת הדייר חל עליהן לא עומדות בקריטריונים לביטול חוזה שכירות חד צדדי.

אם בדקתם והנכס שלכם באמת עומד בכל הקריטריונים, תוכלו להתקדם לשלב הבא שיאפשר לכם לבצע ביטול חד צדדי של חוזה שכירות – הוספת הסעיף לחוזה שלכם. כמובן שגם בשלב הזה, על הסעיף לעמוד בתנאים מסוימים שקובע החוק, שיאפשרו את המימוש שלו.

הוספת סעיף הביטול לחוזה

כמו שהזכרנו, ביטול חוזה שכירות ללא עילה אפשרי רק בתנאי שדאגתם מראש להוסיף סעיף כזה.
ההגבלות הבסיסיות לביטול נקבעו על ידי המחוקק, אך ניתן להתאים אותן לצרכים שלכם. איפה הקאצ׳? כמו בכל נושא בתחום ההשכרה בארץ, השינויים שתוכלו לבצע בסעיף ביטול חוזה שכירות, במידה ותרצו, יהיו חייבים להיות לטובת הדייר. זה העקרון המנחה וחשוב להבין אותו.

מוכנים לגשת לכתיבה?
אלו ההגבלות הבסיסיות שהחוק קובע בנוגע לביטול חד צדדי של חוזה שכירות:

  1. זכות הביטול – כל סעיף המאפשר למשכיר לבטל את החוזה, חייב לכלול אפשרות הדדית גם עבור השוכר. אין אפשרות שרק המשכיר יוכל לבטל, לעומת זאת מותר לקבוע שרק השוכר יכול. כמו שאמרנו, החוק תמיד ישאף להגן על השוכר.
  2. התראה מראש – אם אתם כמשכירים מעוניינים בביטול חד צדדי של חוזה שכירות, עליכם להודיע על כך לשוכר לפחות 90 יום מראש. אם השוכר מעוניין בביטול, עליו להודיע לכם לפחות 60 יום מראש. גם כאן, מותר להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת של המשכיר לשוכר, אך לא לקצר אותה, וכן לקבוע בחוזה תקופה קצרה יותר מהקבוע בחוק עבור ההודעה של השוכר למשכיר, אך לא להאריך אותה.
  3. הוספת תנאים – אם סעיף הביטול מאפשר ביטול חד צדדי של חוזה השכירות רק מצד השוכר, מותר למשכיר והשוכר להוסיף תנאים למימוש זכות הביטול החד צדדי, לדוגמה – מותר לשוכר לבטל בתנאי שידאג למצוא דייר חלופי. במידה וזכות הביטול שנקבעה הדדית לשוכר ולמשכיר, אין אפשרות להוסיף הגבלות למימוש זכות הביטול של השוכר, אלא אם הן לטובתו.

הגעתם עד לכאן והבנתם כל מה שסעיף ביטול כזה ידרוש מכם, אבל עדיין לא בטוחים שזה מה שאתם צריכים? בדיוק בשביל לעזור לכם לקבל את ההחלטה שתהיה הכי נכונה עבורכם, סיכמנו את כל היתרונות והחסרונות עבורכם, המשכירים, בצורה ברורה שתעזור לכם לשקול טוב יותר את הצעד הזה.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

היתרונות והחסרונות של סעיף ביטול חוזה

יתרונות 

חסרונות

ביטחון ושקט נפשי בזכות העובדה שתוכלו לסיים את החוזה בכל זמן מכל סיבה שהיא

השוכר יכול להחליט לסיים את תקופת ההשכרה מוקדם מהמתוכנן

במידה וזכות ביטול חוזה שכירות היא של השוכר בלבד, האפשרות להתנות את הביטול במציאת דייר חלופי וכד׳

אין אפשרות להתנות את זכות הביטול של השוכר אם היא הדדית גם עבור המשכיר

אם המשכיר ביטל את החוזה כחוק והדייר לא התפנה במועד שנקבע, אפשר להגיש תביעה לפינוי הדייר בבית המשפט והיא תתבצע בהליך מזורז

יש לתת לשוכר התראה מראש של 90 יום לפחות

 

על הדירה לעמוד בתנאים שקובע החוק

רוצים להבטיח השכרה שקטה ומוצלחת? פשוט תחשבו דיפרנט.


ביטול חוזה שכירות באמצע תקופת ההשכרה אמנם אפשרי, אבל הוא יכול להיות קצת מעיק, ולא בהכרח יעבוד לטובתכם.
אם אתם שוקלים את האפשרות של ביטול חד צדדי של חוזה שכירות בגלל החשש ׳ליפול׳ על האנשים הלא נכונים, או לא בטוחים איך לוודא שההשכרה תעבור בצורה חלקה, בשביל זה אנחנו כאן. בין אם הדייר לא משלם, מסרב להתפנות, עוזב בפתאומיות ועוד מקרים של הפרות חוזה שונות – שירות הבטחת שכר הדירה שלנו יאפשר לכם להנות משקט נפשי לאורך כל תקופת ההשכרה, עם החזרים על אי תשלום דמי השכירות, ליווי וגישור, החזר הוצאות משפטיות מלא במידת הצורך ואפילו סיוע במציאת דייר חליפי. כל מה שצריך כדי שתוכלו להנות ממקסימום תשואה, במינימום מאמץ.

להורדת חוזה שכירות ללא עלות לחצו פה

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך