דאבל צ'ק – הבטחת תשלום שכר דירה

זמן קריאה: כ- 4 דקות


מאז ומעולם שוק השכירויות היה אחד השווקים עם התשואות המניבות ביותר, אך חשוב מכך – היציבות ביותר. כל זוג וכל משפחה שיש בידה היכולת, מעדיפים להשקיע את חסכונותיהם בדירה להשקעה. כל מי שירש נכס מסבתא אוהבת, ישמח להרוויח מהכנסה פסיבית נוספת. אך האמנם פסיבית ולא אקטיבית? כפי שאנחנו יודעים, בשביל כל דבר טוב בחיים צריך לעבוד ולא הכל בא בקלות – כן, גם בשכירות. לא חסרים סיפורי "אימה" בשוק הדירות על דיירים סוררים, נוכלויות ורמאויות שמובילים להליכים משפטיים ולפגיעה בהכנסה המיוחלת 
 שכר הדירה. פגיעה זו עלולה ליצור אצל משכירים רבים תגובת שרשרת כלכלית, לפגוע בתשלום המשכנתא או בתזרים שמיועד למחיה. אך גם כשהכל מתנהל על מי מנוחות, עלולות להתרחש סיטואציות אישיות, כמו גירושים, שינוי במצב הרפואי, איבוד מקום עבודה ועוד, וכמובן גם אירועים לא שגרתיים כמו מגיפת הקורונה, אשר טרפה את הקלפים ופגעה בהבטחת שכר הדירה השוטף של משכירים ובעלי נכסים נורמטיבים רבים. לכן, בשנים האחרונות ממשיכים להתפתח שלל פתרונות ושירותים שמתחילים לרוב בבדיקת דיירים וביניהם ניתן למצוא: ביטוח אובדן שכר דירה, הבטחת שכר דירה או ערבות לשכירות, צ'ק בטוח, תשלום שכר דירה בכרטיס אשראי וכיוצא באלו. כל חברה מבטיחה לכם כי הכיסוי להכנסתכם השוטפת נמצא אצלה, אז איך אתם כמשכירים יכולים לחוש בטוחים ולדעת היכן תקבלו הבטחת תשלום שכר דירה בכל מצב? היכן תמצאו ביטוח שכירויות שנותן יותר? יצאנו לבדוק ולהשוות מה האופציות הטובות ביותר להבטחת שכר הדירה שלכם.

תוכן עניינים

ביטוח אובדן שכר דירה – ביטוח מבנה


יותר משליש ממשקי הבית בישראל חיים בדירות שכורות על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ואם שליש משכירים, הרי שיש לנו בעלי נכסים רבים המתקיימים מהשכירות הזו. במצב זה, לא פלא שכמו פטריות אחרי הגשם, צצות להן שלל חברות ביטוח שבין מוצריהן מציעות גם פוליסת ביטוח שכירות או בשמן המלא ביטוח אובדן שכירות כתוספת לביטוח מבנה הדירה, שירות אשר אמור לספק למשכירים הגנה מפני נזק שנגרם לדירה המושכרת ופיצוי על אובדן ההכנסה מדמי השכירות כתוצאה מכך. ביטוח שכר דירה כוחו יפה גם לשוכר וגם למשכיר, אך רק במצבים שנעשה נזק לדירה המחייב שיפוץ ובזמן זה המבוטח אינו יכול ליהנות מן הדירה כי היא אינה ראויה למגורים – אם כשוכר או אם כמשכיר. ביטוח שכר דירה מסוג זה ניתן רק לתקופת השיפוצים, ויש חברות המגבילות אותו בין שישה ועד שנים עשר חודשים. אם כך, זהו אכן פתרון טוב אך נקודתי ביותר, איננו מספק ואינו מכסה את שלל המקרים בהם תזדקקו לביטוח דמי השכירות.

הבטחת תשלום שכר דירה דרך חברת אשראי


כפי שציינו להיות בעל נכס זה לא בהכרח קל ופשוט, ובשוק פרוץ יחסית אתם עלולים להישאר ללא הבטחת שכר דירה. בשנים האחרונות נפתחו מאות תיקים לפינוי מושכר והמספר הולך וגדל משנה לשנה. את הבעיה הזו בשוק זיהו כבר מזמן חברות אשראי רבות שנכנסו כבר ב-2002 אל תחום ביטוח שכר הדירה. הללו זיהו את המגמה ההולכת וגדלה של בעלי דירות להשכרה אשר רוצים להבטיח שתשלומי השכירות שלהם יעברו במלואם ובזמן, ללא הפתעות, ולכן פתחו שירות המאפשר לכל מחזיק כרטיס אשראי לשלם את דמי השכירות למשכיר. תשלום שכר דירה באמצעות כרטיס אשראי תופס מסגרת אשראי לשוכר, מנוכה ממנו אחוז מסוים מגובה העסקה, בתוספת מע"מ מסכום העסקה. העסקה מגבילה את השוכר להעברת תשלום של עד 6,000 ש"ח בחודש, ואת המשכיר בקבלת תשלום של עד 30,000 ש"ח בחודש. שוכרים רבים אינם מסכימים לצורת תשלום זו, בעיקר מטעמי חוסר נוחות ו\או גמישות. פתרון מסוג זה אינו מקנה לבעל הנכס הגנה מלאה על רצף התשלומים בין חוזה לחוזה. במידה והדייר מסרב להתפנות בתום החוזה, כיסוי זה אינו מאפשר לבעל הדירה לקבל פתרון מיידי ופשוט והוא נאלץ לספוג את כל ההוצאות הנלוות לתהליך מסוג זה: הפסד שכ"ד, איתור דיירים, הוצאות משפטיות, אגרות, זמן ועוד… כמו כן, תשלום זה אינו מגן על בעל הדירה מפני הוצאות על הפרות חוזה אחרות כמו פתיחת עסק בנכס, נזקים, פינוי מושכר וכד'.

צ'ק בטוח? צ'ק פתוח? תעשו דאבל צ'ק לפני שאתם חותמים


לצד מתן אפשרות לתשלום שכר דירה דרך כרטיס אשראי, בשנים האחרונות חברות אשראי החלו לחבור לסטארט-אפים שונים בתחום ביטוח שכר דירה וביטוח שכירויות בארץ, תוך שימוש בנכס הגדול שלהן – המידע על הלקוחות, כשירות פיננסי לבדיקת דיירים, לסליקת הצ'קים דרכן ולמתן שכ"ד מראש. חברות אלו זיהו את הפוטנציאל הגלום בשוק ואת החלל שנפער בשל מחסור ברגולציות וחוקים להגנת המשכיר. עם זאת, מבדיקה קלה של השירות החדשני רואים כי הצ'ק המובטח לא כל כך בטוח. לצד בדיקת הדיירים הפולשנית שמתבצעת ע"י נציגי החברה באמצעות שאלון טלפוני אשר עלול להרתיע שוכרים פוטנציאליים, חברות אלו מציעות הבטחת שכר דירה בהגבלות שונות ועם הרבה אותיות קטנות. על פי המפורסם, המדיניות שלהן הינה טיפול במקרים של אי תשלום בלבד וכן ב"מקרים חריגים", ללא התחייבות לסוג המקרים, כל עוד בעל הדירה לא הפר את החוזה והדייר עדיין גר בדירה. פינוי דיירים במהלך תקופת השכירות מתבצע רק עקב אי תשלום, ללא פרסום הדירה וללא סיוע באיתור שוכר חליפי. ומה בנוגע להפרות חוזה אחרות? כאמור, חברות אלו לא מתחייבות להעמיד לרשותכם ייצוג משפטי ולפנות לערכאות משפטיות על חשבונן. כמו כן, במידה והסרבנות החלה בתום תקופת השכירות, אינכם מבוטחים כלל וכלל. גם ההצעה המפתה של "שכר דירה מראש" אינה כה מפתה, מדובר במודל כלכלי של הלוואה לכל דבר ועניין, בתוספת ריבית. אם הדייר יצא מן הדירה ויפסיק לשלם, אתם המשכירים עדיין תצטרכו לעמוד בהחזרים אל מול החברה.

רוצים להבטיח תשלום שכר דירה? בטוח לחשוב דיפרנט!


אל מול כל ההבטחות האלו ואחרות עומד המיזם שלנו – Diffe-rent למשכירים שחושבים אחרת. דיפרנט אינה חברת אשראי או בנק. אנחנו חברה של יזמי נדל"ן ובעלי בתים – ממש כמוכם! בעלי נכסים שחוו על בשרם את כל התלאות האפשרויות בשוק השכירויות – מדיירים בעייתים שמסרבים לשלם ועד נזקים לנכס, סירוב להתפנות בתום חוזה, רמאויות ונוכלוית. יחד התאגדנו והחלטנו שאפשר וצריך לחשוב אחרת ואנו מציעים את הכיסוי ההוליסטי המקיף ביותר להבטחת שכר הדירה. אנחנו לא שירות ביטוח שכירויות בלבד ולא פוליסה מלאת הבטחות. אנחנו הכיסוי אותו אתם, בעלי הבתים, חיפשתם. השירות שלנו תומך ומלווה אתכם בכל שלבי השכירות לטוב ולרע – אנחנו מעניקים לכם שקט נפשי עם בדיקת דיירים טכנולוגית, רלוונטית ולא פולשנית, במידה והדייר לא משלם – אנו משלמים במקומו, ללא אותיות קטנות. אם חל משבר, אנחנו מנהלים אותו מא' ועד ת', באמצעות שירותי גישור, ליווי וייצוג משפטי צמוד, כולל פינוי מושכר ופרסום הדירה שלכם במקומות המתאימים עד לאכלוס הנכס מחדש תוך תשלום מלא של דמי השכירות. אנו מספקים לכם ביטחון אמיתי, מונעים מכם את כאבי הראש ומשאירים אתכם עם דבר אחד – שכר הדירה שלכם. כשאתם בוחרים בדיפרנט אתם בוחרים בראש שקט ומקבלים את הכיסוי הרחב והמקיף ביותר הקיים היום בישראל.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך