טיימינג זה הכל בחיים – מתי מעלים שכר דירה?

זמן קריאה: כ- 4 דקות

כולנו מעוניינים למקסם את הרווחים שלנו על הנכס שבבעלותנו. אמנם אנו חיים במציאות של שוק חופשי אשר מאפשר לנו כבעלי נכסים  לבקש כפי ראות עינינו על הדירה או הבית אותו אנחנו משכירים בעת חתימה על חוזה עם דייר חדש. עם זאת, תהיה זו טעות לחשוב שכבעלי נכסים אנו רשאים להתנהל על פי האינטרס האישי שלנו בלבד, שכן ישנן רגולציות רבות בתחום הדיור להשכרה. חלקן ישנות וחלקן עודכנו בשנים האחרונות לאור שינויים רבים שחלו על תחום הדיור בישראל שבעקבותיהם צצו ועלו בעיות שונות שחובה היה לתת להן פיתרון. בעיות אלו נסובו בעיקר סביב יחסי הכוחות בין המשכיר לשוכר. החוק החדש: חוק שכירות הוגנת המעודכן, בא לתת מענה לסוגיות אלו תוך כדי שהוא שומר על איזון בריא בין האינטרסים של שני הצדדים, וגם משתדל להתערב במינימום האפשרי בכוחות השוק.

שכירות הוגנת – עסקה משתלמת לשני הצדדים


שוק הדיור לשכירות היה פרוץ שנים רבות ובעלי נכסים והשוכרים מנגד חשו לאורך השנים שבעל המאה הוא בעל הדעה ובתום תקפות חוזה סטנדרטי של שנה היו נוהגים להעלות לפעמים בעשרות אחוזים את שכר הדירה ללא הודעה מוקדמת מה שיוצר תסכולים רבים אצל השוכרים ולעיתים קרובות הם נאלצים גם לעזוב כי אינם מסוגלים עוד לעמוד בעלויות הכרוכות בהחזקת הדירה. למעשה התופעה הזו קיימת גם היום, אך תתפלאו לגלות שהיא אינה בהכרח חוקית, והרי אף אחד מאיתנו אינו רוצה להפר את החוק, גם אם לעיתים קרובות הדייר אינו ער לזכויותיו. אז איך תהיו גם משכירים הוגנים וגם תפיקו את המיטב מהנכס שלכם?

 נתחיל בעובדה הפשוט שחוזה הגון וטוב עם דיירים מעניק לכם תשואה טובה. נכון אתם לא "עושים מכה" אך אין מחיר לדיירים טובים ויציבים. אל תתפתו לבצע העלאת שכר דירה כי אתם מרגישים "פראיירים", לפעמים ההעלאה הזו תעלה לכם בדייר אמין וטוב ששומר על הנכס שלכם וזו השקעה כלכלית בפני עצמה. מצד שני משכיר אשר מרגיש ששכר הדירה נמוך מדי עלול לחפש לאחר התקופה המותרת בחוק דיירים אחרים למרות שהוא מרוצה מהקיימים. אז מה עושים? ממתנים!

כיצד להעלות את שכר הדירה בצורה חברית?

 

חוק הגנת הדייר כיום לא מאפשר למשכיר להעלות את שכר הדירה כאוות נפשו, אך טרם נעשתה רגולציה בתחום ולכן בשוק הפרטי אתם תראו מקרים בהם בעלי בתים מעלים את שכרי הדירה ולעיתים נשארים עם דירות ריקות חודשים. הם לא השכילו להבין כי דייר שיכול לעמוד בשכירות, לגור ולשמור על הנכס שנים, שווה עשרות מונים. במידה והחלטתם להעלות את שכר הדירה, זכרו שאם תעלו את שכר הדירה בעשרות אחוזים סביר להניח שתשארו עם דירה ריקה, שגם תאלצו לשפץ וכך הפסדתם אלפי שקלים במקום להנות מדיירים קבועים. 

שנית במעמד החוזה דאגו שיש סעיף המתיר לכם את האופציה להעלאת שכר הדירה בהתאם לשוק. כך, הדיירים יהיו מוכנים לקראת תום החוזה להעלאת שכר הדירה שאתם תבקשו. כמו שאמרנו עלייה של עשרות אחוזים תבריח דיירים טובים לכן חשוב להיות מידתיים. עלייה של 10-15% תראה הוגנת לכל הצדדים. ועכשיו לשאלת השאלות מתי מעלים? אנחנו ממליצים להתריע בפני הדייר חודשיים לפני תום החוזה, אם בחוזה יש אופציה לשנה נוספת, גלמו בסעיפי האופציה את האפשרות להעלאת שכר דירה ואם תציינו את האחוז המדובר הדייר יהיה מוכן מבעוד מועד ולא תהיינה תקלות או מבוכה כאשר אתם רוצים להעלות את שכר הדירה.

כיצד מעלים שכר דירה ונשארים חברים
להעלות את שכר הדירה – ולהישאר חברים!

בכמה כדאי להעלות את שכר הדירה

 

הגענו לתאריך פקיעת החוזה והדייר מוכן לתרחיש של העלאת שכר דירה, אתם מודיעים לו בזמן ככתוב בחוק ולקראת השיחה על העלאת שכר הדירה שני הצדדים מתוחים – אתם דואגים האם הדייר המצוין שלי יישאר והוא חושש האם יוכל לעמוד בהעלאת שכר הדירה ויוכל להישאר בדירה שהוא אוהב. עם כל האהבה שהדייר רוכש לדירה שלכם ואולי אפילו מרוצה מכם ואופן הטיפול שלכם בנכס, קחו בחשבון שחמדנות תשאיר את עם דירה ריקה והעלאת שכר דירה לא פרופורציונלית עלולה גם לפגום בסיכויים שלכם להשיג שוכרים עתידיים. ועכשיו הגענו לתמחור עצמו – מהי העלאת שכר דירה לא פרופורציונלית? מעל 20% משכר הדירה הקיים צפונה. עלייה של עד כ- 10% כפי שהזכרנו בסעיף הקודם, היא מידתית ואף אפשר לעגן אותה בחוזה לשביעות רצונם של כל הצדדים – כלומר, אם אתם משכירים דירה ב-4,000 שקלים לחודש עלייה של 400 שקלים היא משמעותית עבור כל הצדדים אך עדיין ניתן לעמוד בה, עלייה של 800 שקלים ומעלה עלולה להותיר אתכם עם נכס ריק ואולי אפילו עם תביעה במסגרת חוק הגנת הדייר – כן, כבר היו דברים מעולם! 

בעלי דירה רבים מבצעים שידרוגים קטנים ואף גדולים יותר בנכס, כדי להצדיק את העלאת שכר הדירה שתגיע בתום החוזה. המלצתנו היא, אם החלטתם לפנק את הבית בשיפוץ ולגבות יותר – התייעצו אם הדייר שלכם ואל תתחילו לבצע שידרוגים ושיפוצים, לפני שאתם יודעים שיש לכם "לקוח משלם". כמו כן דיירים מיומנים ידעו מתי אתם מחפשים הפרות חוזה קטנות או הפגנת אי שביעות רצון מהדיירים לפני תום החוזה, כדי לתרץ העלאת שכר דירה. היו הוגנים ואל תחפשו סיבות ותירוצים – אם אינכם מרוצים מהעלאה מידתית לדייר הקיים כפי שהמלצנו, כדי לכם להתחיל לחפש דייר חדש ולא להביך עצמכם ואותו בתירוצים מיותרים.

רוצים להעלות את שכר הדירה? חשבו דיפרנט


אחרי שהסתיימה תקופת השכירות הראשונה ברצון ובששון והדייר רוצה להמשיך לשנה נוספת, אתם חוששים לגשש ולבקש את
העלאת שכר דירה. מובן, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מוותר על דייר טוב כי לא חישב נכון את אחוזי העלות ולא היה כדאי והוגן מול הדייר. איך יודעים בכלל מה הוגן ונהנים משכר דירה טוב יותר ומדייר מרוצה? חושבים דיפרנט!
נעים להשכיר – אנו דיפרנט – סטרטאפ ייחודי בנוף הנדל"ן שנועד להעניק לכם בעלי הבתים – ראש שקט. את דיפרנט מובילים בעלי בתים, ממש כמוכם, המומחים בשוק הנדל"ן הישראלי ומובילים את הנכס שלכם להצלחה ותשואה מעולה בלי כל הרעש מסביב. אנו בדיפרנט נסייע לכם במגוון תחומים מבדיקת הדיירים דרך החוזה וכן, גם בכאב הראש של העלאת שכר הדירה – מתי מעלים, בכמה ונדאג שכולם יצאו מרוצים ומורווחים. כשאתם בוחרים לצעוד עם דיפרנט אתם מבטיחים לא רק לכם, אלא גם לדייר שלכם  – ראש שקט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

 

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך