זכרון דברים להשכרת דירה

זמן קריאה: כ- 4 דקות


זכרון דברים להשכרת דירה למגורים הוא מסמך שאינו נפוץ, כיוון שהשימוש המרכזי שלו הוא בעיקר עבור התחייבות בכתב לעסקאות גדולות של רכישה ו\או נכסים מסחריים. ובכל זאת, בעלי דירות רבים מכירים את התהליך המתיש והמפרך של מציאת שוכר – ראיונות ושיחות רבות עם מגוון רב של שוכרים פוטנציאלים אשר עלולים להביא למפח נפש. הנה כבר האמנתם שהדירה מצאה את השוכר המיוחל, הורדתם את הפוסט בפייסבוק על הדירה ונשמתם לרווחה ואז השוכר הנכבד מודיע שהוא מצא דירה ששבתה את ליבו יותר מהנכס שלכם. מלבד חוסר הנימוס המובן מאליו ואי הנעימות מדובר בהפסד כלכלי לכל דבר ועניין – השקעתם זמן רב ויתכן שאיבדתם שוכרים טובים יותר בשל ההתקשרות אם אותו שוכר, שלא לדבר על הצורך להתחיל את כל החיפוש מהתחלה, אך עם טעם מר בפה. איך הופכים זיכרון של חוויה כזו? פשוט מאוד – ניתן להחתים את השוכר הפוטנציאלי על זיכרון דברים להשכרת הדירה. מהו זיכרון דברים להשכרת דירה וכיצד הוא מסייע לכם בעלי הנכסים, להגן על האינטרסים שלכם? המשיכו לקרוא.

תוכן עניינים

מהו זיכרון דברים?


זיכרון דברים על פי החוק היבש, הוא מסמך שמאשר כוונת חתימה עתידית על חוזה בין שני צדדים אשר הסכימו על התנאים של אותו חוזה לאחר משא ומתן ולעיתים קרובות יש לו משקל משפטי כמו כל חוזה חתום אחר. על זיכרון דברים להשכרת דירה חותמים אנשים מן הישוב ואין צורך בהכרח בהכשרה משפטית או במעמד עורך דין כדי לחתום על מסמך זה, אך כאמור, הוא יהיה מסמך מחייב לכל דבר ועניין ובהתאם לפרשנות בית המשפט במידת הצורך ועל כן צריך לנקוט במשנה זהירים כאשר כותבים נוסח זיכרון דברים להשכרת דירה, ולא להיות פזיזים לפני שחותמים על מסמך זה שכן הפרה של מי מהצדדים של מסמך חתום על זיכרון דברים להשכרת דירה, יכולה להיות כרוכה בפיצוי על פי החלטה של בית המשפט.

מהו התוקף של זיכרון דברים להשכרת דירה?


תוקפו של מסמך או טופס זיכרון דברים להשכרת דירה יקבע על פי בית המשפט על ידי שני פרמטרים. פרמטר אחד נקרא מבחן גמירות דעת ומנסה לקבוע אם המסמך נרשם בקלות דעת מסויימת או שהיתה כוונה ורצינות מלאה מצד שני הצדדים למלא אחר ההסכם. על פי בית המשפט, מסמך חתום מראה על רצינות מלאה, אך מסמך בלתי חתום אינו בהכרח מראה על חוסר רצינות. אם מצויין תאריך לתחילת החוזה גם הוא משמעותי. כמו כן אם היה אקט סימבולי בעת חתימה על זיכרון הדברים כגון הרמת כוסית או קיום ארוע אפילו הודעת "בשעה טובה". גם אלו היבטים שילקחו בחשבון על ידי בית המשפט. פרמטר שני הוא מבחן המסוימות. מבחן המסויימות קובע שזיכרון דברים להשכרת דירה הוא מסמך מחייב אם צוינו בו פרטים חשובים ועקרוניים כגון מחיר, תיאור נשוא החוזה, מיקום וכדומה… בעבר קבע בית המשפט כי חיסור של פרטים אלו הינו עילה לחוסר תקפותו של מסמך או טופס זיכרון דברים להשכרת דירה.

זכרון דברים להשכרת דירה הוא כלי נהדר בנסיבות מסוימות עבור שני הצדדים, הצד המשכיר והצד השוכר אשר נועד להבטיח את קיום העסקה העתידית לפני התאריך המיועד לכניסה של השוכר לנכס.

עבור המשכיר, זכרון הדברים להשכרת הדירה מבטיח מעבר חלק בין הדיירים שעוזבים את הנכס בתום החוזה, לבין הדיירים שנכנסים אליו, ללא הפתעות מיותרות ו"הברזה פתאומית" של אותם דיירים, מה שיגרום לבעל הנכס ל"חור" בלתי צפוי בהכנסות. מצד שני עבור הדייר הנכנס, זכרון הדברים להשכרת דירה אמור להבטיח שהוא יזכה בדירה אותה הוא ראה ובה הוא היה מעוניין בלי שלפתע בעל הדירה יתחרט מסיבה כלשהי ויחליט לתת את הדירה לשוכר אחר מסיבה כלשהי, אם זה הצעת שכר דירה גבוהה יותר, או כל סיבה אחרת שאולי עולה לו בראש. למשל כאשר יש קופצים רבים על אותה דירה, סיטואציה מוכרת מאוד בשוק השכירות הישראלי, עבור השוכר זה הוא כלי נחוץ מאוד להבטחת הדירה. למעשה קיים סיכויים גדול מאוד שללא חתימה על טופס זיכרון דברים להשכרת דירה, אותו שוכר יפסיד את הדירה מכיוון שהסכמה בעל פה אינה שווה דבר ולטיימינג יש משקל גדול בהחלטה של בעלי הנכסים.

טופס זיכרון דברים להשכרת דירה


כמו שציינו בתחילת המאמר, גם חתימה על פיסת נייר יכולה להיות הסכם מחייב, לא כל שכן כאשר חותמים על טופס זיכרון דברים להשכרת דירה. על כן צריך לנקוט במשנה זהירות ורק כאשר הנכם בטוחים ומשוכנעים בכוונתכם לקיים את פרטי ההסכם, רצוי לחתום עליו. אם אתם הצד השוכר, רצוי לחתום על נוסח זכרון דברים להשכרת דירה לא רחוק מדי מתאריך היעד כי לאורך זמן יכולים לקרות במהלך חיינו הרבה דברים לא צפויים ואז לפתע הסתבכנו שלא לצורך עם חוזה מיותר ודרישת תשלום מיותרת. אם הנכם בצד המשכיר, לפני שהנכם חותמים על איזה שהוא נוסח זיכרון דברים להשכרת דירה, חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות המקדימות על הדייר המיועד כדי לוודא שלא הסתבכתם עם דייר שעלול להיות בעייתי. ולאחר שהבהרנו את הנקודה הזו, אפשר לגשת לתכלית ולתת הסבר מהו נוסח טופס זיכרון דברים להשכרת דירה ומה חשוב לציין בו כדי שיהיה בעל משמעות משפטית:

  1. שמות הצדדים של השוכר והמשכיר לצד ת.ז של שני הצדדים.
  2. כתובת הנכס המושכר.
  3. תקופת השכירות המדויקת של הנכס המושכר.
  4. הסכום החודשי לתשלום וזמן התשלום המוסכם בין השוכר והמשכיר.
  5. סנקציה המוטלת על מי מהצדדים אשר מפר את מה שנקבע ונחתם בטופס זיכרון הדברים.
    להשכרת הדירה.
  6. תאריך חתימה בין שני הצדדים.
  7. מקום המגורים הנוכחי של שני הצדדים.

נוסח זיכרון דברים להשכרה דירה טוב, יהיה כזה הלוקח בחשבון את כל הסיטואציות העלולות לקרות משני צידי החוזה וכמובן להיות חתום ומתועד.

חוזה או זיכרון דברים – הכי טוב פשוט לחשוב דיפרנט!


זיכרון דברים להשכרת דירה, אמנם יכול להיות מחייב אך להוציא אותו אל הפועל זו משימה לא קלה. כפי שיודע כל בעל בית שהתנסה בנוסח זיכרון דברים להשכרת דירה, כל סעיף יכול לבטל את התביעה שלכם ובנוסף להתמודד מול שוכר שלא שוכר מכם זו טרחה לשמה. אז מה עושים? איך דואגים שהשכירות תהיה מובטחת? חושבים מחוץ לדירה – חושבים דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך