פינוי דייר מהנכס – כל מה שצריך לדעת

זמן קריאה: כ- 4 דקות

פינוי דייר מהנכס אינו מסב עונג רב בלשון המעטה לאף בעל בית. אך לפעמים לא נותרת לנו ברירה ואנו נאלצים לנקוט בצעד הכי חריף שניתן לדמיין. במאמר זה נסביר את תהליך פינוי הדייר מהנכס וכל מה שצריך לדעת לפני שאנו בוחרים בפינוי שוכר בכוח. אם תשאלו בעלי דירות להשכרה מה הדבר שהכי מפחיד אותם בתהליך השכרת הדירה, רובם יגידו שהם מפחדים להכניס דייר בעייתי לנכס ויאלצו אף להגיע עד לתביעה לפינוי מושכר. הקדמה- חשוב לחדד באופן שאינו משתמע לשני פנים. לא כל הפרת חוזה מקנה לבעל הנכס את הזכות לפינוי שוכר בכוח, אך בכל מקרה ברור שאין אנו בתור בעלי בתים חפצים בכך, כך שרק במקרים בהם מתקיימת הפרת חוזה בוטה ויסודית, אנו נבחר לנקוט בצעד הקיצוני הזה.

מה הן הסיבות לפינוי דייר


משהבהרנו זאת, אנו נרצה עכשיו להתמקד בסיבות מתי כן ניתן ורצוי
פינוי השוכר מהדירה ואנו מביאים אותן בפניכם כאן – מהפרות חוזה ופתיחת עסק בנכס, ביצוע עבירות פליליות בנכס (המעמידות גם את בעל הנכס בסיכון), דיירים פולשים המסרבים להתפנות בתום החוזה, השכרה משנית לצד נוסף עמו בעל הבית לא חתם על חוזה השכירות, התנהגות לא נאותה עם השכנים כגון רעש חוזר ונשנה בשעות לא מקובלות, השתלטות על מרחב ציבורי ועד המקרה הנפוץ ביותר – אי תשלום שכר דירה וחשבונות. במילים אחרות, לא חסרות סיבות מדוע בעלי בית ינקטו בהליך לפינוי המושכר שבבעלותם.

החוק בכל מדינה ומדינה הוא שונה. ישנן מדינות אשר חוקי הגנת הדייר בהן הם מאוד קשוחים וכמעט בשום מצב לא ניתן לבצע פינוי שוכר בכוח וישנן מדינות בהן אין שום הגנה על הדייר והדגש ניתן בעיקר בהגנה על המשכיר. ישראל נמצאת ב"מקום טוב באמצע" בעניין זה. אך עם זאת, בישראל הליך לפינוי שוכר מהדירה, גם אם הוא בעייתי מאין כמותו, יכול להיות לא פחות מסיוט עבור בעלי דירות.

מה לא לעשות לפינוי דייר ומה לא יעזור


במאמר הזה נעבור על כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים בהליך
פינוי דייר. את העצות הללו ריכזנו מתוך הניסיון העשיר שלנו בניהול מקרים כאלה.

פינוי דייר כאשר הדייר הפר את החוזה הפרה יסודית – מה לא לעשות?

הגשת תלונה במשטרה לפינוי דייר


לפני שנדון בכל הפעולות שעלינו לבצע כדי לפנות את הנכס מהר וביעילות, נדבר על מה שאסור ועל מה שלא יעזור לכם.
לא עוזר – הגשת תלונה במשטרה – עקב כך שמדובר בסכסוך אזרחי, המשטרה לא תסייע לכם אלא תפנה אתכם לבית המשפט. במידה והדייר עובר עבירה פלילית בנכס שלכם – צרו קשר עם המשטרה!

עשיית דין עצמי לפינוי שוכר בכוח


כאשר אנו מדברים על
פינוי שוכר בכוח, אסור שישתמע שאנחנו מדברים על הזמנה של חבורת עבריינים מהעולם התחתון תמורת תשלום. אנו מדברים על הליך משפטי גרידא המתקבל מכוח פסיקת בית המשפט. איננו ממליצים כלל וכלל לפנות לנתיבים בלתי חוקיים אלו שכן פניה לנתיב זה הופכת אתכם למפירי חוק וזה הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה בעקבות הסתבכות עם פינוי דייר בעייתי. גם במקרים כאלו כבר נתקלנו ואנו פוסלים אותם על הסף.

אם כן אסור בתכלית האיסור לעשות דין לעצמכם. זה כולל שלל פעולות נוספות כגגון ניתוק מים וחשמל, החלפת מנעולים, כניסה ללא רשות לתוך הנכס וזריקה של חפצי הדייר לרחוב. כל אלו הן עבירות פליליות וחשוב להימנע מהן. נכון, זה מתסכל כאשר שדייר מתבצר בדירה ולא משלם או מפר את החוזה, במיוחד כשידוע לכם שנקיטת הליכים משפטיים היא עניין שדורש סבלנות ולעיתים ייקח חדשים רבים עד אשר יבוא על פתרונו, אבל עשיית דין עצמי היא המסלול המהיר ביותר בשבילכם לתביעה שתוגש כנגדכם על ידי הדייר או תלונה במשטרה.

חושב להדגיש שגם אם כתבתם בחוזה שמותר לכם – אסור לכם! לא כל סעיף שנכתב בחוזה הוא סעיף חוקי, גם אם הדייר חתם עליו. כל הפעולות הללו הן לא חוקיות, הדרך היחידה להתמודד עם פינוי דייר שלא משלם או פינוי שוכר בעייתי בצורה חוקית היא באמצעות השלבים שנפרט לכם מטה.

השלבים להגשת תביעה לפינוי מושכר


הוצאת התראה לשוכר


לפי החוק, יש להתריע בפני דייר בכתב ולדרוש ממנו לפנות את הנכס טרם הגשת התביעה, והטעמים לדרישה. מה שלא כתוב – לא קיים מבחינת בית המשפט ובית המשפט אוהב שלפני שרצים לתבוע מנסים לפתור מחלוקות באופן נורמטיבי ונינוח. בכל מקרה אתם תהיו מופתעים לשמוע אבל מכתב התראה יכול להיות אפקטיבי למדי והדייר מנקודה זו ואילך לפעמים אף מיישר עם בעלי הנכס את ההדורים ויסדיר עמו את המחלוקות או שהוא יקום ויעזוב בנועם ללא צורך בעימות מיותר.

אם אין מנוס והחלטתם על הליך פינוי דייר שלא משלם, מרגע שהחלטתם לפעול כנגד הדייר, ודאו שיש לכם תיעוד של כל התקשורת. במידה והמכתב לא הספיק כדי לגרום לדייר לפנות את הנכס, נתקדם לשלב הבא:

הגשת תביעה לפינוי מושכר


את התביעה מגישים כדי לקבל צו פינוי שוכר, אותו תוכלו לממש באמצעות ההוצאה לפועל. את המידע המלא על תביעה לפינוי מושכר תוכלו למצוא ב
כתבה המורחבת בנושא. בגדול, ישנם שני סוגי הליכים שבהם ניתן לנקוט:

  1. תביעה לפינוי מושכר בסדר דין מקוצר –
    הנוגע רק לפינוי הדייר, ללא פיצויים.

     

  2. תביעה לפינוי מושכר בהליך רגיל –
    תביעה ארוכה יותר הקשורה גם לפיצויים או טענות אחרות כנגד הדייר.

ההבדל בין ההליכים הוא שבסדר דין מקוצר עוסקים רק בפינוי המושכר ולכן היא קצרה יותר, בכדי לקבל פיצויים תאלצו להגיש תביעה נוספת בהמשך אך היא מאפשרת את פינוי הדייר מהנכס מהר יותר והשכרת הנכס מחדש. הקפידו בעת הגשת התביעה לפינוי מושכר על דיוק בפרטי הנתבע והשגת תיעוד מוקדם לגבות את טענות התביעה (הוכחות לתשלום ואי-תשלום, התכתבויות).  מידע חסר או טענות ללא גיבוי מוצק ירחיקו אתכם מלנצח בתביעה.

כיצד מתנהל הליך תביעה לפינוי מושכר?


הגשת כתב תביעה

יחד עם תצהירים, עדויות, הוכחות וחוות דעת משפטית. הנתבע יכול להגיש כתב הגנה תוך 30 ימים ממועד כתב התביעה. הדיון בתיק יתבצע בתוך 30 ימים מהגשת כתב ההגנה האחרון. 

קבלת פסק הדין וצו פינוי

פרק הזמן לקבלת פסק הדין מרגע הגשת התביעה נע סביב 90-100 ימים.

ביצוע פסק הדין ופינוי שוכר מהדירה

לאחר קבלת צו פינוי הדירה תוכלו לפנות להוצאה לפועל ולהגישו לביצוע לאחר 15 ימים ממועד מתן פסק הדין. בעת הגשת הצו להוצאה לפועל יקבל בעל הנכס אזהרה למסירה אישית בנוגע לפינוי הנכס הכוללת הודעה בדבר פינוי הנכס, בה מוזהר הדייר שעליו לפנות את הנכס תוך 20 ימים מיום הדפסת האזהרה ובמידה ולא יפנה את הנכס הוצאה לפועל תוכל להיכנס ולפנות את הנכס. 

פיצויים

לאחר פינוי שוכר שלא משלם מהדירה בהליך מזורז, תוכלו גם לתבוע את הסעד שמגיע לכם (כלומר את דמי השכירות שלא קיבלתם בעבור חודשי המגורים), בנוסף לפיצויים בעבור הפרת ההסכם, הטרחה ועוגמת הנפש. באופן ממוצע, ההליך לפינוי שוכר בכוח, מזיהוי הבעיה ועד פינוי הדייר בידי הוצאה לפועל אורך בין 5-6 חודשים, ועלויות המשפט הן בין 10-20 אלף ש"ח, לא כולל ההכנסה המופסדת מהחודשים שבהם הדייר לא שילם.

איך להימנע מכל זה? פשוט תחשבו דיפרנט!


לא נעים להגיע למצב בו עליכם להפעיל את זרועות החוק השונות
לפינוי שוכר שלא משלם, הזמן, הטרחה, הכסף ומפח הנפש לפעמים גורמים לכם להרגיש שחבל שאתם בעלי נכס. מה הפתרון? לחשוב דיפרנט! במקום לשלם סכומי עתק לעורכי דין ועמלות בית המשפט ולהיות מטורטרים בין דיונים במשך חודשים, תנו לנו לנהל עבורכם את הנכס! דיפרנט הינה חברה של בעלי בתים, ממש כמובם וגם אנחנו עמדנו לא אחת בעברנו במצב המתסכל של פינוי שוכר שלא משלם, גם אנחנו חרכנו את מסדרונות הבירוקרטיה עד שהחלטנו להתאגד – ולדאוג לבעלי הבתים. אנו מלווים אתכם משלב חיפוש ובדיקת הדיירים ועד ניהול הנכס התקין כשלרשותכם רשת רחבה של בטחונות ממשיים ואמיתיים השומרים על התשואה שלכם מן הנכס, לקוחות דיפרנט נהנים משקט נפשי, שכר דירה שנכנס כמו שעון כל חודש וטיפול בכל ההתמודדויות המשפטיות במקרה של דייר בעייתי.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

7 מחשבות על “פינוי דייר מהנכס – כל מה שצריך לדעת”

    1. שלום דן, בוודאי! השירות שלנו מאפשר לך לבדוק את הדייר לפני או במהלך תהליך ההשכרה. לאחר מכן במידה ואישרנו את הדייר פיננסית, אנחנו לוקחים אחריות על כל ההתחייבויות שלו בחוזה השכירות. אם הדייר לא משלם – אנחנו משלמים. במידה ומתעוררת מחלוקת או משבר אנחנו מתערבים ומנהלים את הסוגייה עד לפתרון מלא, וכמובן מגבים משפטית בהתאם לרצון של בעל הדירה ובכפוף לחוק. בנוסף, במידה ודייר יעזוב את הדירה בפתאומיות או שיהיה צורך בפינוי, אנו אף מאתרים דיירים חלופיים ומשלמים את שכר הדירה עד שהנכס מאוכלס מחדש (במסגרת חוזה השכירות המבוטח). לפרטים נוספים ניתן להשאיר לנו פרטים או להתקשר למספר שמופיע בעמוד "צרו קשר".

  1. בוקר טוב.. לפני מס חודשים דיברנו להיכנס לעסקה אתכם אני בתור בעל דירה משכיר..לצערי לא חתמתי על העסקה והיום אני מרגיש חריקת מהדיירת … השאלה. האים נוכל להצטרף עכשיו? זוכר שבצעתם בדיקה לדיירת ואמרתם שהכל בסדר..

    1. שלום יהודה, נשמח לתת לך שירות. יש לבדוק את הדברים לעומק על מנת לברר את זכאותך במצב כזה. מה מספר הנייד שלך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.