לפני ואחרי – כיצד משפיעה מגפת הקורונה על שוק השכירויות

זמן קריאה: כ- 4 דקות

בתחילת שנת 2020, חיינו נראו צפויים ובטוחים ואיש מאיתנו לא ציפה שיוסתו ממסלולם באופן כה דרמטי. אך אז הגיעה מגפת הקורונה וטרפה את הקלפים בכל תחום בחיינו וטלטלה את המשק כולו מן העובד הזוטר ועד המנכ"ל, מהעצמאי הקטן ועד בעל העסק הגדול. כמו כל תחום במשק הישראלי, גם תחום השכרת הדירות ספג מהלומה קשה כתוצאה ממגפת הקורונה. בהינף יד מצאו עצמם רבבות של דיירים ללא עבודה או למצער בחופשה ללא תשלום והתזרים החודשי שלהם נגדע בבת אחת.
מרבית השוכרים בישראל, ציבור אשר מהווה כמעל 30 אחוז מכלל האוכלוסייה, מתבססים על המשכורת החודשית ואין ברשותם חסכונות רבים "נזילים" אשר יכולים לתמוך בהם בתקופה ארוכה ללא הכנסה קבועה, אי לכך במהרה מצאו עצמם עשרות אלפי שוכרים ואף יותר במצב בו אינם יכולים לעמוד בהתחייבויות משק הבית השוטפות ובראשן שכר הדירה.

שוק השכירויות משתנה בתקופת הקורונה
שוק השכירויות משתנה בתקופת הקורונה

משבר הקורונה – אבטלת צעירים


נכון להיום, אוגוסט 2020, האבטלה במשק הישראלי עומדת על כ-21% שהם 900 אלף איש, לעומת 3-4 אחוזים לפני תחילת המשבר, על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). אם כך, למעגל האבטלה הצטרפו 16% מכלל כוח העבודה במשק הישראלי תוך ימים ספורים. כמחצית מן המובטלים החדשים הינם צעירים מתחת לגיל 34 שרבים מהם טרם רכשו דירה וחיים בשכירות. תחומים נוספים שנפגעו אנושות הינם תחום המסעדנות, התיירות, הפנאי והתרבות אשר מעסיקים צעירים רבים. הפגיעה בתחומים אלו היוותה גורם מרכזי אשר השפיע על שוק השכירויות. אם כך הראשונים להיפגע היו הסטודנטים וצעירים רבים נאלצו אף לחזור לבית הוריהם עם פרוץ המשבר, חלקם משאיר חובות לבעלי הבתים, חלקם מסבלט את הנכס, חלק במאמץ רב מוצא שותפים וחלק לא מבוטל נשאר בדירות השכורות אך ללא יכולת לשלם את השכירות.

דירה להשכיר – מצעירים למשפחות


לאחרונה שוק השכירויות התאושש במעט, אך דייריו התחלפו – את הצעירים שחזרו אל בית הוריהם החליפו משפחות צעירות. בערים הגדולות התאוששו מעט מתקופת הסגר ורואים שוב עלייה בביקוש לדירות בשכירות, אם במרץ היה שפל שבגינו נאלצו בעלי הדירות להוריד כ-5% בממוצע מהשכירות, הרי שביוני ויולי חזר הביקוש בתמהיל אנושי מעט שונה. בתל אביב נותר השוק ללא שינוי דרסטי כאשר את השוכרים הצעירים שלא יכלו לעמוד במחירי השכירות הגבוהים של העיר, החליפו משפחות בעלות הכנסה יציבה וחסכונות. בעלי בתים רבים מעדיפים משפחות מכיוון שהם מחפשים שוכרים בעלי הכנסה יציבה שיכולים לעמוד בהתחייביוות וכמובן לספק להם ערבויות, דבר שכיום שוכרים צעירים ורווקים מתקשים לעמוד בו. 

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

 

אחד מכל שמונה שוכרים ישראלים – לא משלם שכירות


על פניו השוק מתאושש ואמנם נמצאו שוכרים, אך הנתונים מראים כי ב-30% ממשקי הבית הישראלי ההכנסה ירדה ב-40%! זאת בזמן שהשכירות מהווה בין 25% ל-40% מההוצאה החודשית של משקי הבית בישראל. במצב זה נשארו משקי בית רבים עם סכומים מזעריים לקיים את עצמם באופן שוטף. בשורה התחתונה – באפריל אחד מכל שמונה ישראלים לא היה מסוגל לשלם את שכר הדירה ובערים הגדולות אף מדברים על שכונות רפאים שהתרוקנו כליל משוכרים. המצב העגום גרם בלית ברירה לשוכרים רבים פשוט להימנע מתשלום חובותיהם לבעלי הבית, ללא הודעה מראש במקרה הרע, או להעביר חלק מסכום השכירות על דעת עצמם במקרה הטוב. לעיתים, משכירים שהיה באפשרותם, הלכו גם לקראת שוכרים אשר עמדו בפני שוקת שבורה והחליטו יחד על הסדר חדש בין הצדדים עד אשר יגיעו ימים טובים יותר.

אחד מכל שמונה שוכרים ישראלים – לא משלם שכירות
הדירה נשארה אך השוכרים השתנו – משפחות במקום צעירים

לבטח את הנכס שלכם גם בתקופת משבר


לאחר שסקרנו את הצד של השוכרים, חשוב לזכור גם את צד המשכירים. מצדו השני של המשבר בענף, נמצאים בעלי הבתים. עבור חלקם מדובר בדירה היחידה שבה הם מחזיקים, עבור חלקם מדובר בדירה שניה להשכרה ולחלק קטן יותר יש מספר גדול יותר של דירות אותן הם משכירים. בכל מקרה, אחוז ניכר מהמשכירים טרם סיימו להחזיר את ההלוואות והמשכנתאות עבור הנכס לבנק והיעדר ההכנסות של שני הצדדים הכניס את תחום הדיור לסחרור מסוכן בו שני הצדדים מתקשים לשמור על יציבותם והכנסתם. גם אם הבנקים מסייעים ודוחים את תשלומי הקרן והמשכנתא הרי שהללו מצטברים וכשתגיע העת לפרוע אותם איש אינו מבטיח לרבים מבעלי הבתים כי תהיה בידם את היכולת לפרוע את החוב. מבחינה חוזית, השכירות ממשיכה כסדרה – על השוכר העושה שימוש בנכס שלכם לשלם ולעמוד בכל התחייבויותיו לכן על פי החוק על כל הצדדים קיימת החובה לקיים את החוזה כסדרו ולכן ניתן לתבוע את שכר הדירה מן השוכר בשל הפרת חוזה.

עם זאת במרבית המקרים שנדונו, בית המשפט הביא בחשבון את הנסיבות העגומות ותביעות פינוי בשל פיגורי תשלום שבימים רגילים הייתה מתקבלת, נדחו ובית המשפט קבע הסדרי חוב אשר משתדלים להיטיב עם שני הצדדים ברמה המקסימלית.
לעת עתה נדמה שמשבר הקורונה ושוק הדיור צפוי להישאר עמנו תקופה לא מבוטלת ואנו נצטרך למצוא את הפתרונות היצירתיים על מנת להקל על כל הצדדים. אנו ב'דיפרנט' מעניקים את הפתרון הטוב ביותר עבורכם, משכירי הדירות.

הפתרון – דיפרנט

נעים להשכיר, אנחנו "דיפרנט", קבוצה של משקיעים ובעלי בתים, ממש כמוכם, אשר הוקמה עוד טרם משבר הקורונה ומטרתה הראשונית הייתה לפתור אתגרים חוזיים ומענה כלכלי עבור בעלי בתים אשר נתקלו בסוגיות מורכבות, כמו שאנו רואים כעת ביתר שאת בתקופת המשבר הנוכחי. ואכן בחודשים האחרונים אנו חווים עליה של 400% בהפעלת השירות אותו אנו מציעים ללקוחותינו.
בשגרה או בתקופה מאתגרת כקורונה, אנו בדיפרנט, עושים דברים אחרת ומלווים את לקוחותינו כשאנו מציעים להם תהליך השכרה בטוח באמצעות שלל פתרונות – מבדיקת דיירים חינם ללא עלות ועד ניהול משברים, הפרות חוזים, ניהול משא ומתן ופינוי פיצוי מול דיירים סרבנים ואפילו פרסום הנכס וליווי למציאת דיירים חלופיים במקרה הצורך, כל זאת בעלות מינימלית על מנת להבטיח את הרוגע שלכם מהנכס ואת ההכנסה היציבה ממנו ללא טרחה וכאבי ראש מיותרים.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך