מה זה דירוג אשראי

זמן קריאה: כ- 2 דקות


עד כמה אתם לוקחים ברצינות את הנכס המניב שלכם ומה אתם מוכנים לעשות כדי לוודא שהדייר שחתמתם איתו יעמוד בכל תנאי החוזה? אחת הבדיקות המועילות וכזו שרוב בעלי הנכסים אינם טורחים לעשות היא בדיקה מקיפה על דירוג האשראי של הדייר עמו אתם מתכוונים להיכנס להתקשרות ארוכת טווח. בדיקה כזו תיתן לכם שקט רב לאורך כל תקופת ההתקשרות. אך מהו בעצם אותו דירוג אשראי? אנו מביאים לכם הסבר פשוט גם לבעל הנכס שאינו מחזיק בתואר בכלכלה.

מה זה דירוג אשראי

בדרך כלל אנו נתקלים במושג "דירוג אשראי" במדורי הכלכלה, בעיתונים ובטלוויזיה בהקשר של חברות דירוג אשראי אשר מספקות תמונת מצב כלכלית על מדינות שונות. למשל, אם נתייחס למה שקרוב אלינו ללב, ידוע כי ישראל זכתה לדירוג אשראי גבוה מאוד בעשור האחרון מחברות בינלאומיות אשר אמונות על כך. דירוג אשראי גבוה כשמו כן הוא. נותן קרדיט רב במתן אשראי לאותה מדינה ומרחיב ומגדיל באופן משמעותי את יכולת התמרון העסקית של מדינה זו.  אך להבדיל ממה שאנו נוטים לחשוב, לכל אחד מאיתנו קיים דירוג כזה, מהאזרח הפשוט, כלה בחברות קטנות ותאגידים גדולים ועד כדי מדינות.

כיצד ניתנת הערכת דירוג אשראי

הערכת דירוג אשראי ניתנת כאשר גוף זה או אחר, בין אם מדובר על עסק או על אדם פרטי, מבקש לקבל הלוואה מהגורם המלווה. אותו גורם, ייבצע הערכת סיכונים לגבי יכולת החזרת ההלוואה שמתבקשת ובהתאם יחליט אם לתת את אותה הלוואה ומה יהיו תנאי החזר ההלוואה. ככל שדירוג האשראי יהיה גבוה יותר, כך תנאי ההחזר יהיו נוחים יותר שכן הגורם המלווה לוקח על עצמו סיכון קטן יותר, ולהיפך- ככל שדירוג האשראי של מבקש האשראי יהיה נמוך יותר, כך הסיכון יעלה ותנאי ההחזר יהיו יקרים יותר וקשוחים יותר. דירוג אשראי מסתמך על נתונים שקופים אשר ניתן להשיג על פי חוק משנת 2002 ממקורות שונים כגון כונס הנכסים הרשמי, ההוצאה לפועל, בנק ישראל, בתי המשפט של חברת האשראי, בנק, חברת השקעות או כל מוסד אחר וגם לאזרח הפרטי, יש גישה אליהם והם ההיסטוריה הפיננסית שכוללת הון עצמי ובעלות על נכסים של מבקש האשראי.

בדיקת אשראי – הביטחון של הנכס שלך

אפשר לדמות השכרת דירה לנתינת הלוואה. אמנם שלא כמו הלוואה מדובר מבחינה סטטיסטית על סיכון נמוך יותר ועל פי רוב לא צפויות בעיות יוצאות דופן, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל וקיימים בשוק הדיור סיפורים רבים על דיירים בעייתיים אשר הפרו חוזים. מזעור סיכונים הוא צעד מתבקש שאין להקל בו ראש ובדיקת אשראי לדייר היא אחד הכלים הנוחים והאפקטיביים לחתימה על השכרת הדירה בראש שקט לחודשים או שנים רבות של ביטחון. לא כל אחד בנוי, פנוי ובכלל בעל היכולות והכישורים לבצע בדיקת אשראי. צריך לגשת לגופים פיננסיים ומרבית המידע אמנם נגיש, אך זהו הליך הדורש אישורים שונים עבור המידע, או בקיצור – כאב ראש. רוצים ראש שקט? תחשבו דיפרנט – בדיפרנט אנו מספקים לכם גם בדיקת דירוג אשראי, בתהליך בדיקת השוכרים הפיננסית שלנו.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך