ניהול נכסים: מרבה נכסים – לא מרבה דאגה!

זמן קריאה: כ- 4 דקות


שנים מפחידים אותנו שניהול נכס או נכסים זו אחריות רבה שחובות רבים בצידה. מן הסתם לבעלי נכסים יש גם חובות, אך דאגות? תתפלאו אך לא בהכרח. בשנים האחרונות בעלי דירות רבים מתפנים להנות מפירות עמלם, ללא עמל רב. אם דרך מתווכים, אם דרך חברות ניהול דירות וכמובן שהחיים הדיגיטליים הפכו את השכרת הדירה לעניין מהיר, נח וקל הרבה יותר. אז איך נכון להשכיר דירה? לסמוך רק על עצמכם או לתת לאחרים לעשות עבורכם את העבודה? על היתרונות והחסרונות בניהול נכסים ולרשימת מתווכים ומנהלי נכסים מומלצים ע"י דיפרנט, בכתבה הבאה.

תוכן עניינים

מה הן האופציות לניהול נכסים


בשעה טובה רכשתם דירה להשקעה או שקיבלתם ירושה ואולי אפילו התמזל מזלכם להיות בעליהם הגאים של מספר נכסים. כעת נשאלת השאלה – האם אתם מסוגלים לנהל את האופרציה הדרושה
לניהול דירות בעצמכם או שאתם מרגישים שאתם טובעים במספרים, חוזים וטפסים וזקוקים לעזרה? אתם לא לבד – ישראלים רבים מתחבטים באותה דילמה ממש, האם לקחת את שירותיה של חברה לניהול נכסים? אולי להיעזר בבן משפחה שמבין בתחום? אולי ללמוד את הנושא ולנסות לנהל את הנכס או הנכסים באופן עצמאי?

ראשית עליכם להבין האם העסק שלכם זקוק לניהול דירות ואם כן לאיזה – חשוב להבדיל בין חברות ניהול המתאימות לבעלי נכסים מרובים, כגון בניין מגורים שלם אשר גם דואגות למרחב הציבורי של הנכס: חדר האשפה, ועד הבית, גביית דמי ניהול ותפעול וכיוצא באלו, או האם מדובר בנכס אחד ואז תוכלו גם אתם ליהנות משירותיה של חברת ניהול נכסים המתפעלת עבורכם את כל ההיבטים של השכרת דירה: מאיתור השוכרים ועד גבייה. איך תדעו מה הדרך הנכונה עבורכם? פשוט מאוד – אם אתם מסוגלים להתפנות לכל כאב הראש שדורשת הדירה הנוספת (ריצה בין עורכי דין לחוזים, ניהול המיסים מול רשויות שונות, היבטים משפטיים של ניהול שכירות – כל אלו יכולים להסתכם לכדי עבודה במשרה מלאה). אם בידכם הזמן הפנוי יחד עם הבקיאות בתחום, תוכלו לצאת לדרך עצמאית. אם לא, המשיכו לקרוא.

מה היא חברת ניהול נכסים?


רבים חושבים שרק בעלי שתי דירות ויותר צריכים לפנות על מנת לקבל את שירותיה של חברת
ניהול נכסים, אך אין דבר יותר רחוק מהאמת. שירותי ניהול נכסים מיועדים לכל בעל נכס החש שאין בידיו את הכלים והידע המקצועי לנהל השכרת דירה. חברת ניהול נכסים עוזרת לבעלי הבתים משלב הכנת הנכס לשכירות ועד בחירת דיירים, חוזים, מיסוי ועד לטיפול בתחזוקה השוטפת של הנכס. אם אתם בעלי דירה שנוסעים לתקופה בה תשהו מעבר לים ומעוניינים להשכיר את דירתכם, חברת ניהול נכסים מסייעת לכם לקבל את שכר הדירה באופן קבוע לצד ניהול משפטי במקרים שונים וכמובן ניהול הנכס מול רשות המס. גם אם אתם לא חיים בחו"ל ויש לכם נכס במרחק גיאוגרפי רב מכם – למשל יש לכם דירה בבאר שבע ואתם גרים בתל אביב, גם כאן חברת ניהול נכסים מסייעת לכם ליהנות מפירות הדירה ללא כאב הראש הכרוך בהשכרתה. את העבודה עצמה של ניהול הנכס ניתן לחלק לטרום שכירות ובזמן השכירות.

מה היא חברת ניהול נכסים?
מהו המפתח להצלחה – לנהל נכס לבד או עם חברה?

ניהול טרום שכירות


עבודת
ניהול הדירות לא מתחילה עם כניסת הדייר הראשון ותחילת השכירות. היא מתחילה בעבודת הכנה מדוקדקת של הנכס, מצבו הפיזי ומצבו מול הרשיות – החל מרשות המיסים ועד חברת החשמל כדי שנהיה בטוחים שאנו מוסרים נכס ללא רבב, לשוכרים. לאחר ההכנה הראשונית חברת ניהול נכסים תפרסם עבור בעל הבית מספר מודעות בלוחות החיפוש הרלוונטיים וכמובן קבוצות פייסבוק וכיוצא באלו. נציג חברת הניהול יציג את הנכס לשוכרים פוטנציאלים ולאחר איתור שוכר מתאים המקובל על בעל הדירה, החברה תלווה את הצדדים בחוזה השכירות. לאחר מכן יחלו ההכנות לקראת הכניסה לדירה לפי המוסכם בחוזה – סיוד וצביעה, הדברה וניקיון לפני מועד תחילת השכירות. חברות שירותי ניהול דירות נוספות אף יציעו ניהול בירוקרטי כגון הסדרת החשבונות מול חברת המים, החשמל וחברת הגז, ניתוק וחיבור של ספקי אינטרנט וכבלים ועדכוני כתובת לשוכר.

ניהול ותחזוקה שוטפת של הדירה


גם לאחר מציאת שוכרים וחתימת ההסכם, עבודת
ניהול הדירות אינה מסתיימת. לאחר שהחוזה נחתם והדיירים נכנסו אל הנכס, יתחיל הניהול השוטף של הדירה, הווה אומר, ניהול התקשורת בין בעל הנכס לשוכרים במקרה הצורך, כמו למשל העברת החשבונות על שם השוכרים וגביית שכר הדירה. כמובן שחברת ניהול הדירות תהיה קשובה לבקשות שני הצדדים ותנהל את הנכס עם ייעוץ משפטי אם חלילה יחסי השוכר משכיר יעלו על שרטון. חברה העוסקת בניהול דירות תנהל גם את סיום ההתקשרות והעברת הנכס אל השוכר הבא כאשר היא מוודאת שלא נעשו הפרות חוזה בדירה, שהדירה נמסרת במצב שסוכם בחוזה והיא עוברת לדייר הבא בצורה הנאותה הכוללת את כל הנזכר לעיל.

היתרונות והחסרונות של חברת ניהול נכסים


אחרי שהבנתם מה היקף העבודה והטיפול של חברת
ניהול נכסים, תוכלו לראות האם היא מתאימה עבורכם תוך שקילת מכלול היתרונות והחסרונות. אם יש לכם זמן פנוי ואתם לא חוששים לשרוף אותו על טלפונים מהשוכרים, על איתור שוכרים, על שיפוצניקים ובעלי מקצוע, ואם אתם יודעים איך להתנהל מול כל הרשויות בקלות, ויש לכם רואה חשבון ועורך דין שיכולים לסייע לכם באופן נקודתי, ובנוסף אתם גרים צמוד לנכס ויכולים לבדוק את מצבו מדי פעם ומרגישים בעלי ניסיון ניהולי – חברת ניהול נכסים אינה מצרך כה דחוף עבורכם. אם אתם רוצים ליהנות מהדירה בלי כאב הראש הכרוך באחזקתה ובעבור דמי שירות מינוריים ומסתפקים בלשבת ו"לספור את הכסף", חברת ניהול דירות טובה תעניק לכם תמורה ממשית עבור השקעתכם.

יתרונותחסרונות
ניהול דירות בכל מקום בארץתוכלו לחסוך את דמי השירות בדירה קרובה יותר
לא מתעסקים בבירוקרטיה מתישה ומבזבזים זמן בניהול דירותאם אתם פנסיונרים ואוהבים לבלות במשרדי הרשות אז חבל על הכסף
התנהלות מול בעלי מקצוע כגון אינסטלטורים ושיפוצניקיםאם אתם שיפוצניקים ואינסטלטורים בעצמכם חבל על הכסף
יש לכם עורך דין צמוד ורואה חשבון שאתם מכירים וסומכים עליוצריך לסמוך על עורכי הדין ורואי החשבון של חברה חיצונית
ניסיון ניהולי במגוון נכסיםלעיתים לא נדרש ניסיון רב בניהול דירה אחת (אך לא ניתן להיות בטוחים בכך)
שקט נפשי והכנסה יציבהדמי שירות

איך תדעו שבחרתם חברת ניהול נכסים מצוינת? תחשבו דיפרנט!


אם הגעתם עד לכאן, וודאי שאתם מעוניינים להפקיד את הנכס היקר לכם בידיים טובות ואמינות ומה יותר אמין מבעלי בתים ממש כמוכם? נעים להשכיר – אנו חברת "דיפרנט" חברה של בעלי נכסים ויזמי נדל"ן המכירים את שוק השכירויות על כל גווניו וצדדיו. גם אנחנו חווינו שוכר שלא רצה להתפנות או דירה שניזוקה, גם אנחנו עמדנו בפני רשויות המס ולצד כל החוויות – הצלחנו לקצור הצלחות מרשימות. לכן התאגדנו על מנת להביא לכם, בעלי הבתים, את הידע והניסיון שלנו
בניהול דירות כדי שאתם תוכלו להשכיר דירה בראש שקט. דיפרנט היא שינוי תפיסתי בעולם הנדל"ן המעניק לכם ולדיירים שלכם הנאה מהנכס ושקט נפשי! עם דיפרנט ועם חברת ניהול נכסים יחד, בעל הנכס לא מודאג אפילו טיפה.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.