בדיקת שוכרים ודיירים איך עושים את זה נכון

זמן קריאה: כ- 6 דקות


בחירת דיירים לנכס שלכם זו לא חתונה קתולית כמובן. אבל זו בהחלט מערכת יחסים מחייבת עם פוטנציאל להשלכות מרחיקות לכת שיכולות לעלות לכם בכסף, זמן ואנרגיות רבות מאד. דיירים סרבנים שממאנים לשלם או להתפנות; דיירים לא אחראיים שמסבים נזק למבנה או לתכולתו; דיירים גסי רוח שיחבלו במערכות היחסים שלכם עם השכנים. אלו הן רק חלק מהסכנות שאורבות לכם בצל בחירת דיירים שגויה. אם כן, מה האלטרנטיבה שמנגד? דייר אמין ויציב. אדם אחראי ואכפתי שתהיה לכם איתו כימיה ותקשורת טובה. כזה שיכבד את האינטרסים שלכם, ישמור על הנכס כראוי ובחלק מהמקרים, אפילו יעלה את ערכו בזכות תחזוקה שוטפת מעולה של הנכס. אז לפני שאתם מתיישבים עם השוכרים העתידיים ליד השולחן וחותמים על חוזה שכירות, ישנו צעד חשוב אשר עליכם לבצע – והוא בדיקת שוכרים לדיירים העתידיים שלכם.

תוכן עניינים

בדיקת שוכרים לפני השכרת דירה – מה מומלץ וכדאי לבדוק?


מעבר להיכרות בסיסית עם האנשים שלמעשה הולכים לגור בנכס שלכם,
בדיקת שוכרים גם מעניקה לכם מידע רלוונטי העשוי להשפיע על כל תהליך השכירות, קבלת שכר הדירה ובעיות עתידיות שעלולות לצוץ. תהליך מציאת שוכרים הוא לא פשוט, ודווקא בשל כך – עליכם להיות בטוחים שאתם משכירים את דירתכם לאנשים אשר ישמרו עליה, ישלמו בזמן וכמובן – לא יגרמו נזקים. ישנם פרמטרים רבים איך מקיימים בדיקת דיירים אך אנו נשים דגש על החשובים והעיקריים בהם כדי לחדד לכם את החושים כשאתם נפגשים עם דייר פוטנציאלי. אז מאיפה חשוב להתחיל כאשר אתם מבצעים בדיקת שוכר פוטנציאלי? המשיכו לקרוא.

מאיפה להתחיל כאשר עושים בדיקת דיירים


פרטי זיהוי של השוכר


בדיקת שוכרים
צריכה להיות מקיפה ויסודית, על מנת לוודא שכל הנושאים הרלוונטיים נבדקו – יכולת כלכלית, אמינות, פרטי זיהוי, חובות ועוד. לא תרצו לגלות פתאום, לאחר שהשוכר כבר נכנס לגור בדירתכם, כי שכחתם פרט מידע חיוני אשר ישפיע על כל תקופת השכירות. בבדיקת שוכרים חשוב לבקש תעודת זהות, לראות שיש חשבון בנק על שם הדייר עם פרטים מזהים תואמים וכמו כן בכל מסמך שתבקשו לבדוק את תאימות הזיהוי של הדייר. לא פעם בעלי בתים נפלו קורבן למתחזים ולכן יש להיזהר. הקלדה של הביטוי "בדיקת תקינות תעודת זהות" בגוגל תביא אתכם לאתרים שיאפשרו לכם לוודא את תקינות מס' תעודת הזהות שברשותכם. אחרי שווידאתם שמספרי תעודות הזהות של השוכרים תקינים, הריצו על המספרים הללו חיפוש בגוגל. עיון בעמוד התוצאות יחשוף בפניכם פסקי דין שתעודות הזהות האלו היו מעורבות בהם. לבדיקת הדיירים שלכם, עברו על התוצאות בקפידה. הריצו גם את השם המלא של כל אחד מהדיירים בגוגל לצורך תחקיר. ודאו שאין שום דבר שנתפס בעיניכם כחריג או כמעורר חשד בבדיקת השוכרים.

בדיקת יכולת כלכלית של השוכר


בסופו של דבר, השוכר אמור לשלם לכם שכר-דירה מדי חודש בחודשו. לא תרצו, כמובן, שהוא יפסיק לשלם, ישלם סכומים חלקיים או יצבור מולכם חוב גדול. לכן, בדיקת היכולת הכלכלית היא חיונית כאשר מבצעים
בדיקת שוכרים. בתחום זה ישנם נושאים רבים שכדאי ומומלץ לבדוק, לדוגמא: משכורת רציפה מהכנסה קבועה – לא משנה אם הוא עצמאי או שכיר. מצב חשבון, חובות, האם השוכר בעל משפחה או רווק כל פרט שיכול לתת לכם אומדן האם השוכר יכול לעמוד בהתחייבותו כלפיכם. ואלו הסעיפים שכדאי שתשימו עליהם דגש בבדיקת דייר:

חובות עבר והתחייבויות


עוד דבר שלא תרצו לגלות כאשר השוכרים כבר גרים בנכס שלכם, הוא העובדה שהם חייבים כספים – בין אם לבעל דירה קודם, או אפילו לגורמים אחרים. חובות של הדיירים שלכם עלולים למנוע מהם לשלם לכם שכר דירה, פשוט כי אין להם כסף – או כי הם כבר חייבים אותו למישהו אחר. בדיקת יכולת כלכלית של שוכר תסייע בהבנת חובות-העבר שלו (במידה ויש כאלה, כמובן), ותוביל אתכם להכיר את מצבו הכלכלי קצת יותר. חובות עבר יכולים להשפיע באופן דרסטי על
בדיקת הדייר וכאשר אתם רוצים ראש שקט, זהו אחד הפרמטרים שחשוב לשים עליהם דגש מיוחד בבדיקת שוכרים.

חשבון מוגבל


כאשר מדברים על חשבון מוגבל, מתכוונים בעצם לחשבון בנק אשר צ'קים שנמשכו ממנו חזרו, כלומר – הם בעצם חסרי כיסוי. מדוע זה רלוונטי לכם כבעלי הנכס? מאחר ואם לשוכרים העתידיים שלכם יש חשבון בנק מוגבל, הם לא יכולים לפתוח חשבון בנק נוסף או למשוך צ'קים מהחשבון המוגבל. במילים פשוטות, זה בעצם אומר שיש סיכוי גבוה שהשוכרים לא יוכלו לשלם לכם את שכר הדירה בצורה מסודרת. זה בוודאי לא משהו שתרצו להתעסק בו, ולכן גם זה דבר חיוני שכדאי לבדוק טרם חתימת חוזה השכירות. בדיקה זו היא קלה ופשוטה יחסית ובמידה
ובבדיקת השוכר עלה כי חשבונו מוגבל, מומלץ לעברו לדייר הבא ברשימה ולהתחיל מולו את בדיקת השוכרים מחדש.

פרטי מקום מגורים קודם


מאוד חשוב לעמוד על טיב היחסים של הדייר הפוטנציאלי עם בעלי דירות קודמים לכן קריטי עבורכם לשאול ולדעת היכן השוכרים העתידיים שלכם גרו קודם. למעשה הינכם מבקשים, בידיעתם של השוכרים, ליצור קשר עם בעלי הדירה הקודמים שלהם, על מנת שתוכלו לשאול את בעלי הדירה הקודמת האם השוכרים היו אמינים, האם שילמו בזמן, האם גרמו נזקים לדירה בכוונה, האם יצאו מהדירה לפני תום חוזה השכירות (ומאיזו סיבה זה קרה), ועוד –
בדיקת שוכרים אינה שלמה ללא עדות בעלי הבית הקודמים. שוכר אשר גר בעבר בדירות שכורות, שילם בזמן ושמר על הדירה כמצופה ממנו – ישמח לשתף אתכם בפרטי הדירה ובעל הדירה הקודם שלו לביצוע תקין של בדיקת הדיירים. גם כאן, היו ערניים לסירוב או ניסיונות התחמקות של השוכר מלתת לכם את המידע הזה כשאתם מבקשים אותו עבור בדיקת הדיירים.

מידע חיוני נוסף 


מדובר במידע שעל פניו אולי נראה לנו מיותר
לבדיקת דיירים, אך הוא דווקא עשוי לסייע לנו בהשלמת התמונה המלאה לגבי האדם שרוצה לשכור מאתנו את הדירה. לדוגמא:

  1. האם השוכר העתידי עובד כרגע בעבודה מסודרת – האם הוא שכיר או עצמאי?
  2. האם יש לשוכר העתידי הכנסה קבועה?
  3. האם יש לו יכולת כלכלית לשלם את שכר הדירה בזמן ובמלואו?
  4. האם מדובר באדם אשר גר בשכירות במספר רב של דירות בתקופה קצרה?
  5. האם השוכר העתידי הוא אדם יחיד, או שמא מדובר במשפחה \ שותפים?

כאשר בודקים מידע זה בבדיקת הדייר, חשוב לזכור כי בסופו של דבר התמונה המלאה היא החשובה, וכי לא כדאי להתייחס לפריט מידע אחד כמייצג את האדם לגמרי. לדוגמא: השוכר העתידי שלכם בדיוק עזב מקום עבודה, ואתם חוששים כי הוא לא ימצא עבודה בקרוב ולא ישלם לכם בזמן, השוכר עזב דירה לפני המועד הנקוב בחוזה כיוון שהוא עבר עיר וכיוצא באלו.

טיפ קטן – בדיקות משפטיות

מבצעים בדיקת שוכר עצמאית? כדאי להיכנס לאתר הישראלי של בתי המשפט ולהריץ חיפוש על מספרי תעודות הזהות בשדה "כניסת בעלי עניין בתיק". הקישו על "התיקים שלי" ובחרו בבית משפט השלום. אם היו תביעות קטנות, הן יופיעו שם. חזרו על התהליך עבור הדיירים והריצו חיפוש נפרד על כל כתובות המגורים שלהם מהעבר שזמינות לכם. כן זהו תהליך קצת ארוך וסבוך אבל הוא אקוטי לבדיקת דיירים שלמה ומלאה. כפי שניתן להבין, בדיקת שוכרים לפני השכרת דירה צריכה היא חיונית וחייבת להיות ממוקדת. ייתכן שממבט ראשון, בדיקת דייר כזו מקיפה עשויה להבהיל אתכם ואתם תוהים לעצמכם כיצד בעצם אתם יכולים לעשות זאת – מבלי לפספס אף פרט, ותוך כדי שאתם משקיעים מאמצים בחיפוש המידע הנכון. ניתן להיעזר באדם חיצוני שיעשה זאת עבורכם (עורך דין למשל), אך קחו בחשבון כי שירות כזה עשוי לעלות סכום בלתי מבוטל ועשוי לקחת זמן רב. על כן, ייתכן ותרצו לחשוב על שימוש בשירות חיצוני לבדיקת דיירים, כמו זה המוצע על ידי DiffeRent, ואשר יסייע לכם באיתור המידע, ויחסוך לכם זמן יקר. בדיקת הדיירים של DiffeRent תבדוק עבורכם את פרטי המידע הרלוונטיים על השוכרים, ותעשה זאת בצורה יעילה ואמינה. כך תוכלו להיות רגועים ולדעת שאתם מכירים כמו שצריך את השוכרים העתידיים שלכם.

איך מבצעים בפועל בדיקת שוכרים


בירור מול השוכר


הכי פשוט והכי מתבקש בבדיקת הדיירים. אל תחששו לבקש מהשוכרים העתידיים שלכם תעודת זהות, רישיון נהיגה או מסמכים נוספים אשר יזהו אותם; רצוי לבקש יותר ממסמך אחד, על מנת למנוע אפשרות לזיוף. במידה והשוכר העתידי שלכם הוא אדם אמין, אין לו שום סיבה לסרב או לחשוש מלתת לכם מסמכי זיהוי, פרטי קשר של בעל דירה קודם וכדומה. אם נראה לכם כי השוכר חושש למסור לכם פרטי זיהוי מעבר לתעודת זהות, או מהסס – ייתכן וזו נורת אזהרה, המסמנת לנו שמשהו לא תקין בהתנהלות.

בדיקת יכולת כלכלית


בדיקת יכולת כלכלית של שוכר – דורשת בירורים מיוחדים בפני עצמם, וניתן להשתמש במאגרים חוקיים לצורך כך. לדוגמא:

  1. בירור מול בנק ישראל – במערכת מיוחדת תוכלו לבדוק האם חשבון הבנק של השוכר מוגבל, דבר אשר ישפיע על יכולת תשלום שכר הדירה שלו ויסיים את בדיקת השוכר מול הדייר הפוטנציאלי הזה.
  2. בירור מול רשות האכיפה והגבייה – תקנה מיוחדת המסייעת בבדיקת הדיירים, מתירה לכל אדם להגיש שאילתה לרשות האכיפה והגבייה, דרכה תוכלו לברר האם אדם מסוים הוכרז כ-"חייב מוגבל באמצעים". במלים פשוטות, מדובר באדם אשר בדרך כלל חייב סכומי כסף גדולים מסיבה כלשהי, ואשר מוטלות עליו מגבלות כגון אי אפשרות להשתמש בכרטיס אשראי. שימו לב כי בבדיקת הדיירים לצורך הגשת השאילתה, תצטרכו להקליד את פרטיכם וכן את מספר תעודת הזהות של האדם הנבדק.

בשלב זה, כבר ברור כי בדיקת הדיירים לפני חתימה על חוזה שכירות – היא לא דבר שרצוי לוותר עליו. בתהליך בדיקת השוכר עשוי להתגלות מידע רלוונטי, אשר ישפיע על החלטתכם האם לחתום חוזה עם האנשים אותם בדקתם או לא.

חשוב לזכור!


גם אם הגעתם לישורת האחרונה בעצמכם,
בדיקת הדיירים שלכם הייתה ללא רבב והתנהלתם לפי הספר, ישנם הרבה פרטים שעין לא מיומנת ועצמאית עלולה לפספס. גם אם הדייר נראה אמין מאין כמותו, לפני שחותמים חוזה מומלץ ועדיף לגשת לחברה המתמחה בבדיקת שוכרים אמינה ומדויקת.
מלבד הדיוק – בדיקת דיירים לוקחת זמן רב ומשאבים נפשיים וכספיים, לכן בכדי להגיע למעמד החתימה בראש שקט, תחשבו דיפרנט. דיפרנט הינה מיזם חדשני שהוקם על ידי בעלי דירות – ממש כמוכם וכחלק ממעטפת שירותים רחבה יותר, אנו מציעים עבורכם את השקט הנפשי בבדיקת דייר אמינה מקיפה והמקצועית ביותר שקיימת כיום. כשאתם בוחרים דיפרנט אתם יודעים שאנו מבצעים עבורכם בדיקת דיירים בצורה אמינה, מקיפה ויעילה עם כל המידע הרלוונטי על השוכרים העתידיים שלכם. אתם מגיעים בלב קל ושקט לחתימת החוזה מתוך ידיעה כי מי שהולך לגור בביתכם – הוא אדם אמין, אשר ישמור על הדירה וישלם לכם בזמן. כבעלי הנכס, אל תוותרו על בדיקת שוכרים. שווה "להפסיד" תקופת שכירות קצרה, אך להרוויח דיירים טובים ואמינים.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך