איך דואגים לתחזוקה נכונה של דירה להשכרה?

זמן קריאה: כ- 5 דקות

בשעה טובה ומוצלחת, רכשתם נכס להשקעה. השקעתם זמן יקר, את מיטב כספכם וערכתם אינספור בירורים כדי להגיע לנכס הנכון ביותר עבורכם – זה שיהיה קל להשכיר, אטרקטיבי וכמובן – רווחי. כעת, הגיע הזמן ליהנות מפירות ההשקעה שלכם! אם אתם רוצים שהנכס החדש ישמר לאורך זמן וישמור על האטרקטיביות שלו, עליכם לוודא לא רק שבחרתם בשוכרים המתאימים, אלא ובעיקר לשמור על תחזוקה שוטפת של הנכס, לדעת לצפות תקלות בזמן ולהעניק להם טיפול מיידי ומעמיק שיעזור לכם לא רק בתקופת ההשכרה הנוכחית, אלא גם שנים רבות קדימה.

תוכן עניינים

בחירת דיירים נכונים


עריכת חוזה שכירות ביניכם לבין הדיירים החדשים זו יריית הפתיחה לתחילתה של מערכת יחסים חשובה, שיכולה להימשך כמה שנים טובות. לכן, חשוב מאוד לבחור את הדיירים הנכונים, כאלה שמשדרים איתכם על אותו גל, שאתם יודעים שישמרו על הנכס
והתחזוקה השוטפת של הנכס תהיה חשובה להם לא פחות מלכם – הרי חשוב להם לגור בבית נעים ככלות הכל. וודאו כי השוכרים שותפים לאינטרסים שלכם – אתם רוצים לשמור על ערך הנכס ולוודא שהוא אף יגדל והם רוצים לגור בסביבת מגורים מטופחת ונהדרת. רגע לפני שאתם עורכים הסכם שכירות עם דייר פוטנציאלי, חשוב לצאת מתוך נקודת הנחה שמערכת היחסים ביניכם לבין הדיירים תהיה מושתתת על ערכים של שיתוף פעולה, אמון הדדי וכנות. כבר בשיחת ההיכרות וגם לאחר מכן, במעמד החתימה על חוזה השכירות, עודדו את הדיירים החדשים לספר לכם על בעיות כשהן מתרחשות כדי שתוכלו לתקנם מהר, ספרו להם כמה חשוב לכם לשמור על הדירה ותנו להם טיפים שיסייעו להם בכך – כמו הימנעות משריטות על ארונות או קירות. אנשים אוהבים להתגאות בבית בו הם גרים, ולכן מדובר באינטרס משותף של שניכם. אם אתם מוצאים דיירים שעיניהם "נדלקות" כשאתם מספרים להם שאתם רוצים מערכת יחסים טובה ומשתפת – דעו כי סביר להניח שמצאתם את הדיירים הנכונים לכם ולנכס שלכם.

בדיקת הנכס באופן קבוע


כשהדיירים שלכם מתגוררים בנכס – כמובן שעליכם לכבד את פרטיותם באופן מלא. עם זאת, אתם רוצים לדעת מה קורה בנכס ולהבין האם דרושים תיקונים והאם הדיירים שומרים עליו וכמובן לראות
שאחזקת הדירה מתבצעת לשביעות רצונכם. בקשו מהדיירים שלכם להגיע בהזדמנויות קבועות כדי לסייר בדירה ולבחון את מצבה – דוד דולף, תקע חשמל רופף – בקשו מהם לא לזלזל ולקרוא לכם על קלה כחמורה זאת על מנת שהמפגע הקטן לא יהפוך לגדול ברבות הזמן והתחזוקה השוטפת של הנכס תציל אותם ואתכם מתקלות מאוד לא נעימות. מאמץ קטן בתחום הזה יכול למנוע המון תקלות בהמשך ולמזער נזקים דרמטיים לדירה שלכם. שאלו את הדיירים האם יש דברים הדורשים תיקון ודאגו לטפל בתקלה לפני שתחמיר, כך תבטיחו את אחזקת הדירה ותוודאו שהיא נשמרת במצבה הטוב. זכרו שאחזקת דירה בצורה נאותה תמנע מכם בעתיד לשלם ביוקר.

על מה חשוב לשים דגש בתחזוקה השוטפת של הנכס


צנרת


בין אם הדירה חדשה יחסית ובין אם היא ישנה, בלאי של צינורות המים יכול להיות עסק לא נעים. יתכן ולחץ המים חזק מדי ועלול לגרום לבלאי גם בדירה חדשה יחסית או לחילופין הצינורות ישנים ונחוצה עבודה מעמיקה על מנת לא להגיע למצב חמור שידרוש מכם לבקש מן הדיירים להתפנות בעודכם משפצים. לכן, בין שכירות לשכירות מומלץ להביא איש מקצוע שיבדוק את מצב הצינורות ואם הצנרת זקוקה לשיפוץ, אפילו במחיר של דירה ריקה, כדאי מאוד שתבצעו את אחזקת הדירה בצורה נכונה. צנרת בעייתית עם בלאי גבוה עלולה לגרור אי נעימויות רבות ואף להגיע למצב של הפרת חוזה מול הדייר, ואף אחד מכם לא רוצה זאת.

חשמל

מי מאיתנו לא נתקל בבעיה הכל כך מתסכלת – נתיך שמקפיץ את כל הבית ועכשיו עליכם לאתר את מקור הבעיה. בין אם זה המגהץ או מכונת הכביסה, אין חשיבות למכשיר החשמלי שמקפיץ את החשמל, כי לרוב הבעיה היא לא במכשיר אלא בשקע החשמל ובנתיכים. לכן עשו לכם הרגל טוב – מדי חצי שנה לבדוק את תשתית החשמל בבית לאחזקת דירה מושלמת, עבורכם ועבור הדיירים שלכם. מעבר לתחזוקה שוטפת של הנכס, נתיך, שקע ו\או חיווט חשמל ישן, הסובלים מבלאי או תחזוקה לקויה, עלולים להוות סכנת חיים ממשית לכל דיירי הבית.

רטיבות

האחות הקטנה והמעצבנת של בעיית הצנרת. לרוב בעיית רטיבות מגיעה מבנייה לא נכונה, אי הקפדה על סיוד וטיוח נכון של הנכס וההשלכות שלה עשויות להיות חמורות מבחינה בריאותית על הדיירים בנכס כשהיא גורמת לעובש וריקבון. אם אינכם דואגים לתחזוקה שוטפת של הנכס ומקווים שקוסמטיקה קלה תעבוד וגם "תעבוד" על הדיירים, הרי שהגשם הראשון יחשוף אתכם. בעיות עובש וריקבון עלולים לא רק לעלות לכם בסיום החוזה עם הדיירים אלא גם בתביעה שכן בעיית עובש היא באחריות המשכיר – לפי חוק השכירות על בעל הדירה למסור את הדירה כשהיא ראויה למגורים. דירה שעם הגשמים הופכת לנכס מסכן חיים שלא נעים לחיות בו, מאפשר לדייר לא רק לדרוש את סיום החוזה לאלתר אלא גם לתבוע על סעדים מתאימים, שכן במקרה ויוכח שידע בעל הנכס על בעיית העובש הוא למעשה מסר דירה שאינה ראויה למגורים. עצה מכל הלב – לסייד ולטייח ולא את האמת – אלא את הקיר. 

שמרו על קשר עם ועד הבית

אם אתם משכירים דירה בבניין, מלבד התחזוקה השוטפת של פנים הדירה, יש לדאוג שהדיירים וגם אתם תהיו מרוצים מניהול הבניין כולו. זכרו – על אף שאתם לא מתגוררים בנכס, יש לכם עדיין את היכולת להשפיע על קבלת החלטות חשובות בבניין המגורים – החלטות שעשויות להשפיע על ערך הדירה. חשוב לא להתנתק מהדירה גם כשמתגוררים בה דיירים, אלא להמשיך ולהיות מעורבים בפעילויות של ועד הבית, בהחלטות חשובות שמתקבלות על השירותים השונים המסופקים בבניין, שינוי בתשתיות וכדומה. ככל שתהיו מעורבים יותר, כך תוכלו להשפיע על הליך קבלת ההחלטות בסביבת הנכס ותדעו להתכונן מבחינת מאזני רווח ותוכניות עתידיות שמתקיימות בבניין המגורים, כמו למשל תמ"א 38 העשויה להשפיע רבות על הדיירים ואחזקת הדירה שלכם.

הגדרת אחריות על תיקונים בחוזה


בכל נכס נשאלת השאלה מי אחראי על מה – מי אחראי על התיקונים
ואחזקת הדירה. ובכן שאלה זו מתחלקת לשניים – מה באחריותכם ומה באחריות השוכר. כדי למנוע אי נעימויות, כדאי לעגן את מסגרת האחריות של התחזוקה השוטפת ואחזקת הדירה של כל צד בחוזה. החוק אומר כי יש בלאי חומרים ובלאי דירה אשר נמצאים באחריות המשכיר, ושימוש בנכס שהוא באחריות השוכר. הווה אומר – כל מה שקשור לתחזוקה שוטפת של הדירה מבחינת בלאי – רטיבות, החלפת נתכים ישנים, עבודות תשתית הדירה, צנרת ישנה וכדומה – לרוב יהיו באחריות בעל הנכס. שמירה על ארונות, ריהוט, צביעת הקירות, חלונות, תריסים ואחזקת הדירה מבחינה אסתטית, כולל הפריטים שיש בה – באחריות השוכר. שימו לב שבחוזה אתם מסדירים לא רק את תחומי האחריות אלא גם את אופן ההתנהלות במידה ויש לבצע תיקונים על נזקים שנגרמים בעקבות בלאי או נזקים הנגרמים בעקבות שימוש לא ראוי, מה נחשבת הפרת חוזה אשר מסיים את השכירות ומתי מדובר במקרה אשר בו השוכר מחויב להשתתף בהוצאה או להחליף את הפרט שניזוק. דאגו לכסות את כל התחומים ודאגו לתחזוקה שוטפת של הנכס כך שאם יש הפרת חוזה היא איננה מצדכם ותוכלו לטפל בה בצורה המהירה ביותר כיוון שכבר דאגתם לכסות עצמכם משפטית בחוזה.

השקעה בתחזוקה שוטפת – השקעה לעתיד


הדבר החשוב ביותר בנכס להשקעה הוא להבין שהדירה היא לא מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להשגת יעדים מקצועיים וכלכליים. הגדירו מלכתחילה את המטרות שתרצו להשיג מהנכס: האם אתם רוצים להשכיר אותו לטווח ארוך או שאולי פשוט לכסות את המשכנתא בזמן שהנכס מעלה את ערכו כדי להשכירו מחדש? האם הנכס במיקום אטרקטיבי ויש לכם זמן להשקיע בשכירות לזמן קצר? לאחר שתגדירו את המטרות, ותבינו מהי תקופת השכירות הרצויה לכם, יהיה לכם קל יותר להבין מהם הצעדים הנדרשים
לאחזקת דירה ותחזוקה שוטפת נאותה – בשכירות לזמן קצר הבלאי גבוה יותר ויש דרישה לתחזוקה שוטפת גבוהה שיעלו את עלויות אחזקת הדירה, אך יחזרו אליכם בתשלום השכירות הגבוה. בשכירות ארוכת טווח לא רק לכם יש אינטרס לאחזקת הדירה במצב מצוין אלא גם לדיירים שלכם ואתם חולקים עם הדיירים שאיפה משותפת בתחזוקה השוטפת.

אם בחרתם בשכירות לטווח ארוך, אתם יכולים גם להציע תמריץ לשמירה או אף לשדרוג הנכס – הנחה בשכירות בתמורה לכך שהשיפוצים יהיו על חשבון הדיירים. ההבנה של מה אתם רוצים מאופן ההשקעה והיכולת להעריך מחדש האם פעלתם נכון ולהיות גמישים במקרה שיש צורך לשנות את תוואי המשכנתא או אופי השכירות – היא זו שתאפשר לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר כדי לשמור על הערך של הדירה, בהתאם למטרות שהצבתם והתחזוקה השוטפת שהמטרה ואופן השכירות מביאות עמן. הגדרת המטרות לא חשובה רק לצרכי חישוב הרווח העתידי מהדירה, אלא היא גם מסייעת לכם לפעול לאחזקת הדירה באופן הטוב ביותר.

רוצים לשמור על ההשקעה שלכם? פשוט תחשבו דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט!
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.