שכר לימוד – כך תשכירו את הנכס לסטודנטים

זמן קריאה: כ- 4 דקות

דירות רבות בישראל נקנות באזורים סטודנטיאליים לצד אוניברסיטאות ומכללות מתוך מחשבה שאזורים אלו הינם בעלי ביקוש גדול ולא יחסרו אף פעם סטודנטים שזקוקים לדירה. כל ספטמבר שוק הדיור הסטודנטיאלי רוגש ורועש כאשר עשרות אלפי צעירים מחפשים מענה הולם למגורים, הרי כמובן שלא כל סטודנט מוצא מקום במעונות או שהתמזל מזלו והוא יכול לגור בבית הוריו. לכן, אם רכשתם דירה להשקעה בסמוך למוסד אקדמאי, סביר להניח שתמצאו את עצמכם עומדים מול שפע של פניות.
כיצד בוחרים את הסטודנט המוצלח ביותר לשכור את דירתכם? איך דואגים שהתחלופה הסטודנטיאלית לא תשפיע על הנכס שלכם והכי חשוב – איך מתמודדים עם השכרה לסטודנטים בעת הקורונה? המשיכו לקרוא.

השוק הסטודנטיאלי – דירה קרובה לאוניברסיטה

 

סטודנט, מה הוא רוצה בחיים? לחסוך כמה שיותר. לכן הוא יחפש את הדירה הקרובה ביותר למוסד הלימודים כדי לחסוך כסף ככל הניתן על תחבורה וכמובן איך אפשר בלי שותפים שמוזילים את עלויות המחייה באופן משמעותי. משכיר דירה, מה הוא מחפש? להרוויח עד כמה שניתן מהנכס שלו ובראש שקט עד כמה שאפשר. הרבה משכירים מנסים למקסם את הרווח מהדירה אך להוציא עליה את המינימום ההכרחי. מצב זה גורם להרבה מתחים ואי נעימויות בין שוכרים בכלל ושוכרים סטודנטים בפרט, לבעלי דירות.

עד לא מזמן רכישת דירה באזורים סטודנטיאליים רבים הייתה אטרקטיבית מאין כמוה כיוון שערך הדירות היה נמוך ושכר הדירה גבוה יחסית. השינויים בשוק הנדל"ן, שחיקת שכר הסטודנטים וכמובן משבר הקורונה שהגיע וטרף את הקלפים, שיחררו לשוק הרבה דירות סטודנטים שננטשו ועומדות ריקות משוכרים. שנת 2020 יצרה מצב חסר תקדים וערב שנת הלימודים החדשה הסטודנטים ובעלי הבתים מוצאים עצמם מול חוסר וודאות – האם שנת הלימודים תפתח? אם היא תפתח, האם הלימודים יהיו במסגרת מקוונת? האם משתלם להחזיק דירה עם שותפים כאשר שוק העבודה הסטודנטיאלי סובל מהשפעות הקורונה? האם להמשיך לשכור דירה או לגור אצל ההורים? מצידו השני של המתרס עומדים בעלי הבתים שרוצים להרוויח מהדירה ומוכנים להתפשר ולבוא לקראת הסטודנט, אך יש גם גבול ליכולת שלהם לספוג הפסדים על השקעתם. במצב זה חשוב שלא תשכחו את הנקודות הבאות כשאתם משכירים לסטודנטים בתקופת הקורונה ולמעשה, בכל שנה.

השכרת נכס לסטודנטים
מאוניברסיטת בן גוריון ועד עד הטכניון – כולם מחפשים מקום לישון

6 הדגשים שחשוב לשים אליהם לב כשמשכירים לסטודנטים

הנה חופשת הקיץ מאחורינו ואם שנת הלימודים האקדמאית תפתח כסדרה יתמזל מזלכם וסטודנטים רבים יפנו אל הדירה להשכרה שפרסמתם. אתם שמחים ונרגשים ונפגשים עם מגוון של צעירים החל מהפקולטה למדעים ועד לימודי הרוח – אך איך תדעו איזה סטודנט הינו הימור בטוח? הנה 6 דברים שחשוב כי תשימו אליהם לב כאשר אתם משכירים לסטודנטים ומשתדלים לעמוד בקנה אחד עם טובת המשכיר והשוכר:

  1. יכולת כלכלית – לא להרבה סטודנטים יכולת כלכלית יציבה, לכן חשוב שתבררו מה מצבם המשפחתי, איך הם מתכוונים לעמוד בהוצאות הדירה ושיש להם גיבוי לשכר הדירה. מרבית הסטודנטים יביאו את הוריהם כערבים. חשוב לעמוד על טיב היכולת הכלכלית של ההורה כמו הסטודנט. כדי ללכת על בטוח, תמיד עדיף לבצע בדיקת רקע פיננסית לדיירים שתעניק לכם הערכת סיכון אמיתית בהתאם להתנהלות הכלכלית שלהם.
  2. מטרת השכירות – חשוב לוודא שמטרת השכירות הינה מגורי הסטודנט בלבד – לא סאבלט ולא משרד לסטארט-אפ שלו.
  3. הבהירו מי אחראי לתיקונים – בחוזה שכירות דירה סטנדרטי בעל הנכס אחראי לתקן כל ליקוי בדירה. חשוב להדגיש בתנאי שהליקוי משמעותי מאוד ולא נגרם עקב שימוש לא סביר בנכס.
  4. תקינות הדירה – לפני שמשכירים לסטודנט בודקים כי הדירה תקינה על פי חוק. אינכם רוצים לחשוף את עצמכם לתביעות שיקרו במידה והדירה גרמה לנזק לרכוש הסטודנט.
  5. שותפים – סעיף חשוב מאין כמוהו. סטודנטים לרוב גרים בשותפות על מנת להקל על כיסם. חשוב לעמוד על טיב השותפים וכמובן אתם בעלי המילה האחרונה לגבי זהות השותפים. בקשו לראות את הסכם השותפות המסדיר את חלוקת התשלומים והאחריות בין השוכרים או החתימו את כולם על חוזה השכירות.
  6. סיום החוזה – הקפידו טוב טוב על סעיף זה – האם הסטודנט מחויב למצוא מחליף? מה הערבונות החוזרים ומה הדין במידה ויש נזקים בדירה? אל תשאירו שאלות מעין אלו פתוחות.

השכרה לסטודנטים – יתרונות וחסרונות

בשנים האחרונות משקיעי נדל"ן למדו – הקירבה למוסדות אקדמאיים מעלה את ערך הדירה ואת הסיכוי למצוא דיירים בקלות ובמהרה. היתרון המיידי והברור בהשכרה לסטודנטים הוא השפע – בישראל לומדים כ-350 אלף סטודנטים כאשר מרביתם זקוקים לפתרונות מגורים כיוון שכפי שאמרנו לעיל, לא לכולם יש מקום במעונות. הביקוש הגבוה לדירות סטודנטים מתפרש מעבר לשכונות הסמוכות לאוניברסיטה ואם עד לפני כמה שנים אכן דירות בשכונות סטודנטיאליות היו בעלות תשואה נאה, בשנים האחרונות השיח עבר משכונה סטודנטיאלית למרכזים אקדמאיים וערים בעלות ריכוז סטודנטיאלי כגון באר שבע, רמת גן, ירושלים, הרצליה וחיפה שהעלו את ערכן, זאת בשל העובדה כי הביקוש לדירות עלה בכל הארץ ושכונות הסמוכות לאוניברסיטה איבדו את זוהרן והיתרון שלהן.

אז מלבד הנחיצות והביקוש, אילו עוד יתרונות מביאה איתה ההשכרה לסטודנטים? אם הנכם מתכננים למכור את הדירה, סטודנטים רגילים למעברים ולא יקשה עליהם לעבור ולעזוב את הנכס במועד המכירה. בנוסף סטודנטים על פי רוב לא נמצאים מרבית מהיום בדירה ולכן הפחת עשוי להיות נמוך יותר ולרוב מדובר באנשים צעירים ואמינים שיעשו רבות כדי לזכות באמונכם. עם זאת, סטודנטים חיים עם שותפים מה שעלול להעלות את הצורך בתיקונים, שיפורי אינסטלציה וכיוצ"ב וכמובן עזיבה של שותף אחד עלולה לעלות לכם בחלק משכר הדירה אם לא תגבו את עצמכם כראוי. כמו שראינו לאחרונה, בעתות משבר סטודנטים הם מהמגזרים הראשונים להיפגע – במשבר הקורונה תחומי השירות אשר מקיימים את הסטודנטים נסגרו וצעירים רבים נאלצו לחזור אל בית ההורים מה שהותיר הרבה בעלי בתים עם דירה ריקה.

להשכיר דירה לסטודנט בראש שקט
דיפרנט – להשכיר דירה לסטודנט בראש שקט

משכיר לסטודנטים? תחשוב דיפרנט


אחרי ששקלתם את היתרונות והחסרונות והשכלתם לשים דגש על כל סעיף בחוזה, נשאלת השאלה – איך משכירים לסטודנט ומבטיחים את שביעות הרצון שלו ושלכם? ואם אני מעוניין לקנות דירה למטרת השקעה והקהל הסטודנטיאלי קורץ לי – איך אדע כיצד להבטיח את ההשקעה שלי וכמובן, היכן הכי כדאי לרכוש את הנכס? על כל השאלות הללו ועוד הרבה אחרות, יש לנו שתי מילים עבורכם – תחשבו דיפרנט.

נעים להשכיר – אנחנו "דיפרנט", חברה חדשנית של יזמים ומשקיעי נדל"ן ממש כמוכם. גם אנחנו עברנו את ההתלבטויות אותם אתם עוברים ברגעים אלו וגם אנחנו חווינו מפחי נפש משוכרים ומחוזים עד שהחלטנו להתאגד – ולתת לכם את הניסיון שלנו! אנו מסייעים ללקוחותינו להשכיר את הנכס שלהם בראש שקט, לקבל את התשואה הטובה ביותר עבור כספם ולבחור את הדיירים בצורה הטובה ביותר – החל מבדיקת רקע של הדיירים ועד ליווי משפטי לחתימת החוזה. אז לא משנה אם אתם משכירים לסטודנט לכלכלה או לדוקטורנט בבאר שבע – אנחנו מלווים אתכם מהיום הראשון על מנת להבטיח כי תהנו מהנכס שלכם ותשכירו אותו בראש שקט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.