חוזר ושב – מה עושים כשצ'ק של דייר חוזר?

זמן קריאה: כ- 3 דקות

העולם התקדם באופן מטורף בשנות ה-2000 והתפתח מבחינה טכנולוגית באופן שכלל לא יכולנו לדמיין, אך הטכנולוגיה מתפתחת הרבה יותר מהר ממה שאנו בני האדם מתפתחים ולא רק אנחנו, אלא גם גופים מוסדיים כמו מוסדות מדינה וגם הבנקים אליהם אנחנו מחוברים כמעט כמו לאינפוזיה ובלעדיהם איננו יכולים לזוז בעולם המודרני. אך לא מפתיע שמוסדות מסורבלים כגון בנקים עדיין עובדים עם מכשירי פקסימיליה ופנקסי צ'קים וזו עדיין דרך התשלום המועדפת והשכיחה לתשלום שכר דירה. לקרוב צ'ק אמין כמו כסף מזומן, אך בזמנים מאתגרים גם הדייר הכי דייקן ואמין עלול להמציא בקשיים והצ'קים לצערנו, חוזרים.

לא נעים ולפעמים אף נורא – צ'ק חוזר


חתמתם על חוזה עם הדיירים החדשים והם נתנו לכם שניים עשר צ'קים חתומים מראש לשנה קדימה על הסכום שנקבע. הכל עבר על מי מנוחות והכסף של הדיירים החדשים בדירה שלכם נכנס לבנק ממש כמו שעון שווייצרי. הדיירים היו נעימים וחשתם שזכיתם בשקט למספר שנים קדימה כי הם אמרו שהם מאוד אוהבים את הדירה וגם את האזור האמנתם שתחדשו איתם את החוזה לפחות לשנה או שנתיים. אך למרבה הצער לא עברו חודשים ספורים והבנתם שהרושם הראשוני שקיבלתם היה מוטעה בלשון המעטה. ובמלים אחרות:
צ'ק חוזר.

מי שעבר את החוויה הזאת כבר מורגל. הצ'ק הראשון חוזר ואנחנו אומרים לעצמנו, לא נורא, זה יכול לקרות לכולם. לא נעים לנו ולא נכון עבורנו להגיב אופן חריף למן הרגע הראשון שיש חריקות בכיבוד הסכם השכירות ואנחנו מגיבים בסבלנות והכלה כלפי הדיירים ונותנים להם קצת "חסד" להתארגן על המשך התשלומים הסדיר והתקין. לפעמים הרי לפעמים הדברים כן יסתדרו ונגלה שמדובר היה במעידה חד פעמית, הרי כל אחד מאיתנו עבר בחיים תקופות מאתגרות וקשיים מבחינה כלכלית. כולנו היינו פעם בתחילת דרכנו וגירדנו את השקל לכסות את ההוצאות החודשיות שלנו.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

צ'ק חוזר – נורה אדומה


אך המציאות מוכיחה לעיתים קרובות שברגע שמתגלות חריקות בתשלומי שכר הדירה
והצ'ק חוזר, החריקות האלו ימשכו גם בהיבטים אחרים של הסכם השכירות כגון תשלום ארנונה וחשבונות חשמל ומים- עד הפיצוץ הגדול והבלתי נמנע. אם כן, מובן שצ'ק חוזר צריך להדליק נורה אדומה עבור כל מי שמשכיר את הנכס שלו. אז דבר ראשון שאנחנו עושים כאשר צ'ק חוזר, אנחנו פונים לדיירים בנועם ומנסים להבין מה קרה ואיך הם מתכוונים לפתור את הבעיה. הפניה לכשעצמה אינה נעימה לנו אך אין לנו ברירה. זה לא נעים לאף בעל בית לעמת את הדיירים שלו עם המציאות. במקרים הקשים הדיירים יתחילו לחפש תירוצים ואפילו להתכחש לכך שהצ'ק נדחה על ידי הבנק. במקרים אלו אתם חייבים להבין שרמת האמינות של הדיירים התרסקה באופן מוחלט והדבר הנכון ביותר לעשות הוא להשתחרר מן החוזה איתם בצורה האלגנטית והמהירה ביותר וללא הפסדים.

אז איך בעצם אנחנו יכולים להתמודד עם צ'ק חוזר?
זמן טוב לעשות היכרות ראשונה עם ההוצאה לפועל. זה קרה לטובים ביותר ולשמחתכם אתם באים מהצד של הגובים. כמובן שבתור משכירים רציניים, גם אם דאגתם לערבות בנקאית או צ'ק ביטחון, אין זה מבטיח עבורכם את קבלת כל הכסף אם בכלל…

עורך דין או הוצאה לפועל – איך מטפלים בצ'ק חוזר


לפני הכל צריך לזכור שצ'ק חוזר לפעמים מסיבות טכניות שמקורן בטעות בתום לב בכתיבת התאריך, חותמת שנשכחה או דברים מן הסוג הזה. אחרי שניקינו את האפשרות הזאת מהשולחן, נעשה סדר עם האפשרויות שעומדות בפניכם במקרה של
צ'ק חוזר וסיטואציות וגורמים שונים בגללם הצ'ק חזר והאפשרויות אינן רבות. בראש ובראשונה מומלץ לפנות לעורך דין מכיוון שצריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהתעסקות של יום או יומיים, אלא מדובר על תהליך שיכול להמשך ימים ארוכים עד שיבוא על פתרונו ולעורך דין יש את הידע והכלים לתת לכם את המענה הטוב ביותר לבעיה, בראש ובראשונה מכתב התראה ובהמשך אם מכתב זה לא עזר, פניה לבית המשפט ולהוצאה לפועל, מחוזות אשר זרים לכם אך עורכי דין אשר מתמחים בתחום מכירים כמו דג במים. 

אם יש מקרים שאתם מאמינים שיש ביכולתכם לטפל לבד, אז למשל במקרים קיצוניים בהם קיבלתם צ'ק של חשבון סגור, ברור מעבר לכל ספק שאתם מתמודדים עם נוכלים. במקרה זה מכתב התראה מעורך דין הינו הפעולה המיידית בה צריך לנקוט, אל תהיו גיבורים. במקרה פחות חמור אך חמור מספיק, צ'ק חוזר מחשבון שנמצא בסטטוס של חשבון מוגבל. חשבון מוגבל הוא חשבון שהבנק הגביל כי צ'ק חזר יותר מעשר פעמים במהלך שנה אחת. גם מקרה זה מצריך טיפול של עורך דין וקיים סיכוי גדול בו תאלצו לפנות להוצאה לפועל כדי לבוא על פתרונכם. 

לא רוצים לבלות בין משרד עורכי דין למסדרונות הוצאה לפועל? פשוט תחשבו דיפרנט!


מלבד האי נוחות שבהתרוצצות מעורך דין
להוצאה לפועל, גם בפנייה עצמה להסדרי תשלום מול הדייר כל בעל בית מרגיש חוסר נעימות וכשצ'ק חוזר גם הדייר וגם אנחנו נלחצים. אז לפחות לכם בעלי הבתים, אנחנו יכולים לדאוג לראש שקט! בין אם זוהי טעות חד פעמית בחותמת או צורך ממשי בטיפול משפטי – אנו בדיפרנט ניתן את המענה המושלם עבורכם החל מהתרעה לדייר ועד, אם צריך, פנייה לערכאות משפטיות והוצאה לפועל.
הכירו את דיפרנט – מיזם חדשני לניהול שכירויות והבטחת ההכנסה היציבה שלכם מהנכס שברשותכם. אנו בדיפרנט בעלי בתים ממש כמוכם, מבינים ומוכנים לכל תרחיש ומעניקים לכם פוליסת ביטוח ממשית לצד הניסיון העתיר שלנו בניהול נכסים ונלווה אתכם מכניסת הדייר ועד לדילמות ולהתנהלות עם צ'ק שחזר. כי כשאתם בוחרים דיפרנט אתם משכירים את הנכס שלכם בראש שקט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך