ערבות בנקאית לשכירות

זמן קריאה: כ- 4 דקות

ערבות בנקאית היא הביטחון הטוב ביותר כדי להבטיח את זכויותיכם מול השוכר. לא נגזים אם נאמר שערבות בנקאית הינה מהבטוחות הטובות ביותר אשר נועדו להגן על זכויות המשכיר, כמעט כמו כסף מזומן שניתן לכם ביד וזאת כמובן מפני שהבנק שהוא מוסד פיננסי אמין ויציב, ערב וחתום על ערבות זאת. ערבות בנקאית היא למעשה הסכם חתום בין הלווה ו\או ערביו, לבין הבנק, ובין הצד השלישי- נותן ההלוואה, או במקרה שלנו, משכיר הדירה. אם השכרתם את דירתכם ויש בידכם ערבות בנקאית חתומה על ידי השוכר, או ערבים מטעמו, אתם יכולים לישון בשקט, הגנתם על עצמכם כהלכה.

עם זאת, חשוב לנו להדגיש שלא נהוג לדרוש ערבות בנקאית בכל הסכם שכירות, אלא רק במקרים בהם הדיירים אינם מספקים ערבויות מספיק איכותיות ואתם כמשכירים צריכים להגן על עצמכם באופן מהודק יותר. נהוג לדרוש ערבות בנקאית לשכירות מזוגות צעירים או סטודנטים אשר ידוע שבשלב זה בחייהם, עדיין לא ביססו את עצמם כלכלית. במידה ודרשתם ערבות בנקאית מהשוכר והשוכר מסרב לספק לכם זאת, כדאי לכם לשקול האם הנכם מעוניינים להשכיר לו את הנכס שלכם ולוודא באמצעות בדיקת דיירים שאין סיבה ממשית לחשוש מפני אי עמידה בהתחייבויות חוזה השכירות.

ערבות בנקאית לשכירות זו גם הדרך הטובה ביותר לבחון את איתנותו הכלכלית של השוכר דרך הבנק, שכן הבנק לא יספק ערבות זו לכל אחת ואחד. הבנק אינו ארגון פילנטרופי, אלא עסק שמנוהל באופן הקר ביותר למטרות רווח, כך שערבות ממנו היא המקסימום שניתן לבקש. כשוכרים, אם תיגשו לבנק שיחתום לכם ערבות כאשר יש לכם קשיי נזילות הוא ידרוש מכם בטחונות בהתאם. חשוב להכיר שבכדי ליהנות משירות זה, הבנק גובה עמלה ממבקש הערבות. החוק בישראל מאפשר לגבות את הערבות הבנקאית בהליך מזורז ללא הוכחת נזק או מסמך משפטי. כל מה שצריך זה לגשת לבנק ולממש את הערבות והבנק מחויב להעביר את סכום הערבות במלואו.

איך ניתן לקבל ערבות בנקאית לשכירות?

הלקוח – השוכר במקרה שלנו, יצטרך להפריש סכום כסף הצידה שהבנק שומר ועד אשר החוזה מסתיים, השוכר לא יוכל להשתמש בכסף זה. כסף זה שמור ל"מוטב בלבד" – המשכיר. בשטר הערבות מפורטים כל הפרטים אשר מוסכמים על שני הצדדים. מגובה הסכום ועד הנסיבות בהן המשכיר יכול לפדות את הערבות, כלה בתאריכים מדויקים, הצמדה למדד וכו'… רק המשכיר יכול לממש את הערבות הבנקאית על ידי הצגת המסמך כולל מכתב דרישה מפורש וברור. לאחר בחינה, הבנק יעביר את הסכום הנקוב לחשבונו של המוטב.

מדברים במספרים – מה סכום הערבות אותה מקובל לדרוש ומה סכום העמלה אותה הבנק לוקח?

זה משתנה מבעל נכס אחד לשני, אך המקובל הוא לדרוש ערבות בנקאית עבור שלושה חודשי שכירות. אם למשל השוכר משלם 5000 שקלים בחודש, שטר הערבות הבנקאית יהיה על סך 15,000 שקלים. אבל זהו כמובן כסף ש"שוכב" בצד ולא ממומש אלא אם היתה הפרת חוזה אשר מקנה למשכיר את זכות המימוש של הערבות.

העמלה הממוצעת עבור השוכר משתנה מבנק לבנק אך המחירים נעים בין 3-5%. כמו עמלות רבות בבנק, גם עמלה זו ניתנת למשא ומתן והצלחתו תלויה רבות בביטחון של הבנק בכושר ההשתכרות שלכם וביציבות הפיננסית שלכם. אם הבנק בוטח בכם, תוכלו לשלם את המינימום האפשרי.

בטבלה הבאה תוכלו לראות את העמלות השונות אותם גובים הבנקים עבור הפקדת ערבות בנקאית:

סכום מינימלי לעמלה

עמלת ערבות שנתית

הבנק

 ₪380

4.5-5%

בנק הפועלים

₪380

6.5%

מזרחי טפחות

₪440

5%

הבנק הבינלאומי

₪396

5%

בנק לאומי

 ₪500

6.2%

בנק דיסקונט

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

ערבות בנקאית – חסרונות ויתרונות

אז אחרי שהבנתם מהי ערבות בנקאית, כיצד היא נעשית וכמה השוכרים הפוטנציאליים שלכם נדרשים לשלם עליה, הגיע הזמן לבדוק מה הם היתרונות והחסרונות של ערבות בנקאית לשכירות:

יתרונות:

  1. תשלום בטוח – סכום הכסף כבר קיים ואין צורך "לרדוף" אחרי הערבות.
  2. ניתן לבצע את הערבות הבנקאית גם בסכומים גדולים.
  3. לא ניתן לבטל את הערבות הבנקאית ללא מכתב רשום החתום גם על ידי המשכיר.

חסרונות:

  1. השוכר נדרש להגיע פיזית אל סניף הבנק על מנת לבצע את הערבות הבנקאית.
  2. הערבות מותנית בתשלום עמלה לבנק שנחשבת גבוהה יחסית, ובמהלך תקופת ההשכרה הכסף אינו זמין לשוכר.
  3. שוכרים מעטים יסכימו לערבות לשכירות זו, עקב קושי תזרימי לספק ערובה ממשית בגובה של 3 חודשי שכירות, בתוספת של עמלות גבוהות.
  4. אם השוכר מחליט לא להתפנות בעלי הנכס מוגנים ל-3 חודשים בלבד.

ערבות בנקאית הינה בטוחה מאוד טובה לבעל הנכס אך מרבית הדיירים לא ירצו או יוותרו על הדירה כיוון שהיא אינה כדאית עבורם – עלויות העמלה עבורה גבוהות והמשכיר יכול לפדות את הערבות הבנקאית מאוד בקלות. עם זאת, זוהי ערובה טובה מאוד כאשר מדובר בחוזה שכירות ומצוינת לשקט הנפשי של בעל הבית. השימוש בערבות בנקאית הינו גם חלק מהתמודדות על מכרזים או רכישת דירה מקבלן ועסקאות נדלן בהיקף גבוה מאוד.

ביטול ערבות בנקאית לשכירות

תמה לה תקופת השכירות והשוכר אינו מעוניין לחדש את השכירות – כעת יש לבטל את הערבות הבנקאית. כיצד עושים זאת? פשוט מאוד – מביאים את כתב הערבות המקורי מצורף אל מכתב רשום החתום על ידי שני הצדדים השוכר והמשכיר. כך שומרים לא רק על כל צד בעסקה אלא גם על ערכה הכספי של הערבות – כל עוד הערבות הינה בידי בעל הנכסים וכל עוד לא הוסדרו תשלומים או חובות של הדייר על הדירה, לא יוכל הדייר לקבל בחזרה את שטר החוב המקורי המאשר כי אינו חייב לבעל הדירה מאומה ולא יקבל שום אישור בכתב מהבנק או המשכיר כי ניתן לבטל את הערבות הבנקאית ולהחזיר את הכסף אל הדייר.

הערבות הטובה ביותר לנכס שלכם – לחשוב דיפרנט!

אם כן, ערבות בנקאית הינה בטוחה אמינה אך איננה אהודה ופופולרית בשוק השכירויות, בשל הסיבות שנמנו למעלה. בעלי בתים רבים מעדיפים להתגמש ולבחור בטוחה אחרת להכנסה הרציפה שלהם, בטוחות אשר הינן פחות טובות ומעניקות פחות שקט נפשי לבעל הנכס. בעלי נכסים – אל תתפשרו, מגיעה לכם בטוחה אמינה להכנסה מהדירה השכורה אם רק תחשבו דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך