הארכת חוזה שכירות – נספח הסכם שכירות

זמן קריאה: כ- 3 דקות

** הורדה של נספח הארכת חוזה שכירות והיעזרות בחומרי ההסבר הנלווים לו אינם מהווים יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי אצל עורך דין. הצדדים לחוזה אחראים בצורה בלעדית על השימוש בנספח הארכת חוזה השכירות. לחברת דיפרנט לא תהיה כל אחריות בנוגע ליישום הוראות החוזה בין הצדדים או לפרשנותו. 


החלטתם לחדש הסכם שכירות?


בחוזי שכירות רבים תוכלו לראות סעיף המעניק אופציה הן לשוכר והן למשכיר להאריך את יחסיהם. מהותו של נספח הסכם שכירות הוא למנוע מהצדדים לפתוח את ההסכם המקורי ולחתום על הסכם שכירות חדש, כאשר מציינים בנספח כי כל התנאים המפורטים בהסכם השכירות המקורי עומדים בעינם. משתמשים בו כאשר ישנה אופציה להמשך תקופה השכירות ו\או כאשר הצדדים הגיעו להסכמה כי התנאים נשארים כפי שהיו, ורק תקופת השכירות מוארכת. תקופת ההארכה לשכירות מצוינת בנספח – במידה ויש שוני בדמי השכירות מציינים את דמי השכירות החדשים בנספח. 
מעבר לכך, כל התנאים נשארים כפי שהיו בהסכם השכירות, ולכן אין צורך לחתום על הסכם השכירות המקורי. כדאי לצרף את הסכם השכירות המקורי החתום לנספח כאסמכתאכיצד מתבצעת הארכת חוזה שכירות? על מה חשוב לשים דגש? המשיכו לקרוא.

מה צריך לכלול הסכם הארכת חוזה שכירות

לרוב חוזה השכירות הסטנדרטי עשוי להכיל את אופציית הארכת חוזה השכירות כבר בחוזה הראשוני. על מנת לחסוך כאבי ראש עתידיים, המשכיר מגלם בחוזה "אופציה" שהיא למעשה זכות אשר שמורה לשוכר להאריך את החוזה, ללא שינויים כלל או עם שינויים שיוסדרו בתוך האופציה עצמה והיא מסדרת הן לשוכר והן למשכיר ראש שקט – השוכר יודע כי יש לו נכס להתגורר בו לאורך זמן והמשכיר יודע כי יש לו הכנסה קבועה. על מנת שהאופציה להארכת חוזה השכירות תהיה תקפה עליה להיות מוסדרת וברורה לשני הצדדים. אם החלטתם להוסיף אופציה להארכת חוזה שכירות, הנה ארבעת הדגשים החשובים שעליכם לציין בהסכם חוזה השכירות על מנת שיהיה קביל, יגן על האינטרסים שלכם בנכס ויהיה הוגן גם לדייר:

  1. תאריך מימוש האופציה – על מנת להיערך כיאות, על השוכר ליידע את המשכיר על כוונתו למימוש או לוויתור על האופציה לא יאוחר מהתאריך הנקוב במסמך – בדרך כלל תקופה של כ-90 יום. כלומר, על השוכר לתת הודעה מראש על רצונו בהארכת חוזה השכירות או לא. אי עמידה בתנאי זה יכולה לשמש עילה כנגד השוכר בבית משפט.
  2. העלאת דמי השכירות – עדכון דמי השכירות. כפי שציינו בסעיף למעלה על מנת שהמשכיר לא יצא מופסד בשל תנועות ומגמות עלייה בשוק השכירות הוא יכול לבקש העלאה בדמי השכירות המקובלת על שני הצדדים. מומלץ לנקוב בערך או מספר מדויק, כ-5% מדמי השכירות או מספר בשקלים.
  3. מניעת השימוש באופציה – באילו תנאים השוכר או המשכיר יכולים למנוע זה מזה את השימוש בהסכם הארכת חוזה השכירות – למשל בשל הפרת החוזה או אם לא ניתנה הודעה מראש ע"י השוכר על הרצון לממש את האופציה. בנוסף ניתן להגדיר שאופציית המימוש מותנית בהסכמת המשכיר לכך.
  4. חתימה והסכמה של שני הצדדים – מובן מאליו כי כל הסכם, לא כל שכן הסכם הארכת חוזה שכירות, זקוק לחתימת שני הצדדים + ת.ז הזהות של שניהם וחתימה אישית.

יש אופציה – הארכת חוזה שכירות מובנית בחוזה

לא כל חוזה מחויב להכיל אופציה, אך אם החלטתם להעניק לדיירים את האפשרות, היא חייבת להיות מוסדרת בחוזה ולא בעל פה. ראשית על תנאי הארכת חוזה השכירות להיות ברורים ונהירים לשני הצדדים, מגולמים בסעיף על מנת שלא יהיו פרצות בעתיד כאשר ניגשים להארכת החוזה שכירות, כפי שהסברנו להלן. כפי שאמרנו בחוזה השכירות הבסיסי, לצד כל החבויות והזכויות, תוכלו להוסיף סעיף המאשר כי ניתנת לשוכרים אופציה המשלבת את התנאים המוסדרים והמוסכמים בין שני הצדדים למימוש אופציה להארכת חוזה שכירות, כאשר ישנם סעיפים המגנים על השוכר ועל המשכיר כדלהלן – למשל, סיכום גובה דמי השכירות. האופציה יכולה לכלול העלאת דמי השכירות בשקלים, אך אם לא צוינה העלאה היא למעשה מאפשרת את המשך ההסכם ללא שינויים בשכר הדירה. בנוסף, אם מדובר בחוזה שותפים למשל, אינכם יכולים להעניק את האופציה רק לאחד השותפים, היא ניתנת לכולם ביחד ולחוד. לכן, כאשר אתם באים לגלם את האופציה להארכת חוזה שכירות, רצוי שכל התנאים כבר יהיו בה לפי הרשימה שנתנו, כך שאין הפתעות למי מן הצדדים. כמו כן, יש לנקוב תאריכים למימוש האופציה כך שאם השוכר אינו רוצה להמשיך בעל הנכס יודע להיערך בהתאם. אם כך, הבאנו בפניכם את התנאים והצורה בה חייב להיות מנוסח ומבוצע הסכם הארכת שכירות על מנת להגן על שני הצדדים ולא להשאיר "חורים" שעלולים לגרום לאי הבנה, כך, האופציה הינה הסכם המחייב את שני הצדדים וקביל מול בית משפט. עם זאת, כדאי לזכור כי האופציה מקלה עליכם ואין צורך לפתוח שנית את חוזה השכירות למשא ומתן. כעת נדבר על מה האופציה כשאין אופציה.

אין אופציה – הסכם שכירות ללא אופציית הארכה

מטבע הדברים, כמשכירים אינכם חייבים לכלול הסכם הארכת חוזה שכירות בתוך חוזה השכירות ואתם יכולים להגביל ולשנות את תנאי את השכירות ותקופת השכירות כראות עיניכם. המשמעות היא, כי אינכם כבולים כמשכירים לתנאים וההגבלות אשר מתקיימים כאשר מגלמים בחוזה השכירות סעיף שהוא הסכם הארכת חוזה שכירות וההחלטה להאריך את השכירות בכל תנאי ומחיר – שייכת לכם. למעשה חוזה ללא אופציה מאפשר למשכירים לעשות כראות עיניהם בנכס שלהם והם בעלי הדירה ובעלי הדעה – כלומר, אם אתם מעוניינים להעלות את שכר הדירה לדיירים זו זכותכם אך קחו בחשבון שזה עלול להשפיע על רצונם להתגורר בדירה. אם בתום החוזה התנהלות הדיירים לא מצאה חן בעיניכם ואין שום אופציה בחוזה, האופציה הינה שלכם, לסיים את החוזה ללא כל דרישות וחובות אל הדייר.

יש אופציה, אין אופציה – העיקר שחושבים דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-19:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-9607938
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-19:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7

הרקון 4 פינת שהם 1, קומה 3,
רמת גן.

יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך