מה זה שטר חוב?

זמן קריאה: כ- 3 דקות


חשבתם שלכם זה לא יקרה. אתם שוב נפרדים מאחד השוכרים שלכם רק שהפעם להבדיל ממקרי עבר אשר התנהלו באופן מופתי, הסתבכתם עם שוכר בעייתי אשר לא עמד בתנאי החוזה וגורר אתכם למאבקים מיותרים בבתי המשפט. משכירי נכסים מנוסים יודעים כי החתמה של השוכר על שטר חוב היא אחת מהצורות המקובלות והטובות ביותר הקיימות נכון להיום בכדי להבטיח עמידה מלאה של השוכר בתנאי החוזה.

אז מה זה בעצם שטר חוב?

 

שטר חוב כשמו כן הוא – שטר שנועד לשלם חוב. זוהי הבטחה ללא תנאים הניתנת בכתב מאדם אחד לאחר אשר מתחייב לתת לו את סכום הכסף אשר קבעו ביניהם בזמן עתידי או במועד המוסכם על השניים המצוין בחוזה, באם מופר החוזה בין השניים. זוהי אחת הערובות המקובלות ביותר בתחום המבטיחה את קיום הבטחותיו של השוכר. הסיבה שאנו מאוד אוהבים להשתמש בשטר חוב בשכירויות היא, שזוהי פשרה טובה מאוד בין שני הצדדים, הוגנת ומובנת ביותר. אם בעבר נדרשתם להמציא שטר חוב מיוחד המונפק רק בבנק הדואר, היום כל נייר פשוט יפה כוחו לשמש כשטר חוב ואין צורך ללכת עד לבנק הדואר עבור פעולה זו. למעשה, בשל עובדה זו, הדואר כבר מזמן לא מייצר שטרות חוב. אחרי שהבנו מהו שטר חוב, הגיעה השעה להכיר את סוגי שטרות החוב הקיימים כיום. על שטר החוב לכלול – את סכום ערך השטר, תאריך מתן השטר, מי המוטב (המשכיר), מקום התשלום – פרטי הבנק של השוכר, ובנוסף חתימות שני הצדדים – מקבל השטר ונותן השטר בצירוף שם מלא ות.ז.

להורדת שטר חוב שכירות לחצו כאן

סוגי שטרות חוב

שטרות חוב מגיעים בשלל צורות והסכמים, עם ערבים או ללא ערבים. זהו מסמך משפטי מחייב המהווה התחייבות מצד השוכר, במידה ויפר את חוזה השכירות יצטרך השוכר לשלם למשכיר את הרשום בשטר. המסמך נערך ע"י עורך דין ולרוב ינקב על סכום של עד 4 חודשי שכירות, במידה והכל הלך למישרין ואין צורך במימוש השטר הוא יחזור אל השוכר. אלו הם סוגי השטרות הנפוצים:

שטר חוב עם ערבים – ערבות לשכירות

שטר החוב המקובל ביותר ויכלול חתימה של שני ערבים או יותר לפי דרישת המשכיר, הערבים הללו מתחייבים לפרוע את שטר החוב באים השוכר לא יעמוד בתשלום חובותיו. זוהי השיטה הנפוצה ביותר והיא ערובה בטוחה וטובה.

שטר חוב שכירות ללא ערבים

שטר חוב שאינו דורש החתמת ערבים. הוא נחשב מקובל פחות מפני שכושר גביית החוב של המשכיר קטן באופן משמעותי ומצמצם את יכולת התמרון שלו ומעלה את רמת הסיכון, בהשוואה לצירוף חתימתם של שני ערבים בשטר החוב. אם בחרתם בשטר זה כדאי מאוד שתבקשו ערובה נוספת.

שטר חוב סחיר ולא סחיר

פשוט מאוד – מכירת החוב לאדם אחר או למשכיר בלבד. שטר חוב שאינו סחיר נועד למשכיר בלבד ומומלץ מאוד לבדוק שנרשם על שטר החוב צמד המילים המרגיע "לא סחיר", כיוון שבשטר חוב סחיר עלול השוכר שלא עומד בהתחייבויותיו למצוא עצמו מול גורמים פחות סימפטיים מהמשכיר, לאחר שזה מכר להם את הסכום בשטר החוב. במרבית המקרים הן השוכר והן המשכיר מעוניינים זה בטובת זה ועל כן רוב השטרות אינם סחירים.
שטרות חוב מעל 50 אלף שקלים ידרשו התערבות של בית משפט, אך מתחת לסכום זה ניתן לגבות אותם בהליך מול הוצאה לפועל ובמקרה זה השוכר יקבל 30 ימים להגיש את התנגדותו.

שטר חוב – למה זה טוב? יתרונות וחסרונות

 

שטר חוב הינו ערובה בטוחה ביחס להיצע בשוק אך ככל ערובה גם לשטר חוב ישנם חסרונות ויתרונות.

יתרונות שטר החוב:
1. זהו מסמך התקף בכל בית משפט באם תאלצו לתבוע.
2. אינו מצריך עליות נוספות כמו צ'ק פיקדון או ניהול ערבות בנקאית.
3. אם לערבים יכולת כלכלית טובה הרי ששטר הביטחון שלכם ערובה מצוינת לכספכם.
4. אין צורך לגשת לבית משפט – את שטר החוב ניתן לפרוע מיד בהוצאה לפועל.

חסרונות שטר החוב:
1. הליך ההוצאה לפועל ארוך ויכול לקחת זמן ואינכם יכולים לפנות את השוכר בזמן זה.
2. אם לערבים אין יכולת כלכלית לפרוע את השטר, הרי שגם עם ערבים שטר החוב אינו שווה פרוטה.

כפי שאתם מבינים כעת לא הכל מושלם בשטר חוב ולמרות שמדובר בערובה טובה, היא אינה בטוחה במאה אחוז. אז איך תוכלו לישון בראש שקט ולוודא שהכנסתכם משכר הדירה לא תיפגם? פשוט תחשבו דיפרנט – אנו איננו שטר חוב, אנו ערובה אמיתית לכספכם, פוליסה ממשית אשר מאפשרת לכם לישון בשקט כשהדירה שלכם בידיים הטובות ביותר מרגע איתור ובדיקת השוכרים ועד הצורך בניהול משברים משפטיים.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך