השכרת דירה מרוהטת מול דירה לא מרוהטת- כל מה שצריך לדעת

זמן קריאה: כ- 4 דקות


להבדיל מבאירופה, שם נהוג ומקובל להשכיר דירות עם תכולה מלאה או לפחות חלקית של ריהוט שירותים ומתקנים נלווים נחוצים: כלי מטבח, מוצרים לניקוי הבית, מוצרי חשמל או בקיצור כל מה שצריך כדי לנהל משק בית, שוק השכרת הדירות הישראלי מספק לנו מודל נוסף – השכרת דירה לא מרוהטת. למעשה, ברוב המקרים השוכר יקבל את המפתחות לבית כאשר הוא עירום מתכולתו וידרש לספק לעצמו את רוב המוצרים. כך יוצא ששוכרים קופצים בין דירה לדירה ומיטלטליהם בעקבותיהם. במקרים מסוימים ישנם אבזרי חשמל כגון מקרר או תנור ואפילו מכונת כביסה המקלים במקצת על המעבר. עם זאת, גם בשוק הישראלי ישנם משכירי נכסים אשר משכירים את נכסיהם מרוהטים ומאובזרים – מי יותר ומי פחות. עבור שוכרים צעירים, סטודנטים, או שוכרים שרק יצאו מהצבא אל העיר הגדולה ומתקיימים מעבודות מזדמנות, זהו מודל נוח, כיוון ששוכר צעיר לא צבר רכוש רב, חופשי יותר לעבור מדירה לדירה וגמיש יותר בעיצובה. כמובן שגם העניין הכספי משחק תפקיד גדול בריהוט הדירה כאשר השוכר הינו צעיר וללא תקציב רב לריהוט מלא. לעומתם, שוכרים בוגרים שסיימו את ימיהם כשותפים לדירה וכסטודנטים, אשר הינם בעלי רכוש וגם שוכרים בעלי משפחות, עשויים להעדיף לרהט את ביתם לפי סגנון חייהם ומן הסתם צברו יותר רכוש אשר ירצו לשמור עליו ולא לזרוק ספה מצוינת או שולחן אוכל מאובזר, בין מעבר דירה למשנהו.

ישנן נסיבות שונות שבגינן דירה מושכרת על תכולתה. בדרך כלל דירות מרוהטות הן דירות יד שניה שרק יצאו לשוק השכירות מסיבות שונות, למשל מעבר לבית חדש של משפחת המשכירים ורצון להתחדש גם בתכולת הבית, ירושה בעקבות פטירה של קרוב משפחה וחוסר עניין להתעסק בריקון של תכולת הבית שגובה זמן וכסף ולא תמיד משתלם. לעיתים בעלי דירות קונים נכס להשקעה ומעוניינים לעצב את הבית לפי טעמם ובעיצוב לבחירתם ולא משאירים את העיצוב לבחירת הדייר, ומשכירים את הנכס כאשר הוא מאובזר ומוכן למגורים מידיים.

השכרת דירה מרוהטת- יתרונות וחסרונות עבור בעל הבית


החסרונות והיתרונות של השכרת דירה מרוהטת משתנים מדירה לדירה ולנתונים הקיימים בה. כמובן שאם אתם מחזיקים ברשותכם נכס משופץ או חדש וריהטתם את הדירה אשר אתם משכירים מבעוד מועד לפני כניסת הדיירים, הרי שהשבחתם את הדירה שלכם למקסימום האפשרי. באופן זה אתם כמובן מגדילים את האפשרות להשיג תשואה גבוהה יותר מהנכס, קרי שכר דירה גבוה יותר באופן משמעותי, בנוסף לעובדה שיהיה לכם קל הרבה יותר להשכיר את הנכס והוא לא ישאר בשוק לאורך זמן. למרות זאת, גם דירות מרוהטות ישנות ניתנות להשכרה וגם להן יש ביקוש, אך מטבע הדברים כאשר יש ריהוט ישן בדירה לא משופצת קשה יותר להשכיר וזה החיסרון הגדול שלהן: הקושי להשכירן. ההערכה היא ששוק הדירות המרוהטות יקר ב-10-20 אחוז משוק הדירות הלא מרוהטות.

אם השקעתם בדירה למטרות סאבלט לתקופות קצרות עבור תיירים, כדאי לכם מאד להציע דירה מרוהטת ומעוצבת עם תנאים איכותיים וריהוט חדש ומודרני, שכן דירה מרוהטת תשפיע באופן משמעותי על שביעות הרצון של הדיירים קצרי המועד שלכם ועל הביקורות אותן תקבלו. כמובן שהשכרת דירה מרוהטת לתקופות קצרות טומנת בחובה הכנסה גבוהה לעין שיעור מהשכרת דירה לתקופות ארוכות, בין אם הדירה מרוהטת ובין אם הדירה לא מרוהטת, אך בצידה גם אחריות גדולה יותר והתעסקות יומיומית. גם בכל הנוגע לריהוט, הבלאי יכול להיות גדול יותר ומדי תקופה תצטרכו לרענן ולחדש את הריהוט בדירה.

כיצד מגנים על הרכוש בדירה מרוהטת?


בין אם מדובר על השכרת דירה מרוהטת עם ריהוט חדש מהניילונים או דירה שכורה אשר מרוהטת ברהיטי ווינטג' ישנים, כבעל בית כדאי לדאוג להגן עליהם על ידי סעיפים ברורים בחוזה, לדוגמא, במידה והשארתם לדיירים שולחן סלון מעוצב ונגרם לו נזק בעקבות שימוש בלתי סביר, סעיף פשוט בחוזה יכסה אתכם ועלות התיקון תהיה על השוכר.

חשוב לעשות הפרדה ברורה בין החובה החוקית של המשכיר לספק לדייר גם בדירה לא מרוהטת אביזרי בסיס אשר בלעדיהם לא ניתן לקיים חיים סבירים, כמו דוד שמש או כיור ומקלחת תקניים, שהם תחום אחריותו של בעל הנכס וגם במידה והתקלקלו בעקבות בלאי, חובת ועלות התיקון היא על בעל הבית, לבין כל האביזרים הנלווים שאין מחובת בעל הבית לספק. במידה ודירה הושכרה עם מוצרי חשמל ותומחרה בהתאם ובמידה ואחד ממוצרים אלו התקלקל, נהוג שהאחריות גם היא על בעל הבית מכיוון שלא סביר שנעשה במוצרים כמו מקרר שימוש בלתי סביר. כמובן שבמקרים מסויימים יש מקום לבחון אם אכן נעשה שימוש לא נאות במוצר זה או אחר ואם נמצא שהדייר התנהל בנכס באופן לא ראוי, ניתן לדרוש ממנו לכסות את עלויות התיקון.

דירה מרוהטת


מי שמשקיע – מרוויח!


אם אתם מתלבטים אם להשכיר דירה מרוהטת בריהוט חדש או להשכיר דירה לא מרוהטת, תבחנו היטב מה התקציב שלכם ועל פי כך תוכלו לבחון מה נכון עבורכם לעשות. השיקול הוא תמיד כלכלי ומשתנה בין בעל בית אחד למשנהו. דירה מרוהטת חדשה במיקום טוב תרחיב באופן משמעותי את יכולת הגמישות שלכם לנוע בין השכרה לתקופות קצרות לבין טווח ארוך ובהתאם את שכר הדירה אותו אתם יכולים לגבות.

כאמור, נכון להיום שוק הדירות הלא מרוהטות והלא משופצות הרבה יותר שכיח והרבה מזה הוא כתוצאה מכך שבעלי בית מעוניינים במינימום התעסקות וגם כך שוק הדירות להשכרה רותח והמחירים בשמיים, כך שבכל מצב מדובר על עסק משתלם. מי שיכול להרשות לעצמו להשביח את הנכס שלו וגם לתת שירותים מעבר לדירה עצמה, אנו ממליצים מאוד לעשות זאת מכיוון שיש גם ערך מוסף לתחזוקה של הבית לשנים רבות קדימה. אם יש ברשותכם נכס במיקום אטרקטיבי שיכול לשמש גם לטווח ארוך וגם לתקופות קצרות, המאמץ שלכם להשביח את העסק יהיה מאוד משתלם.

לא משנה מהי תכולת הדירה, כשמשכירים חשוב לחשוב מחוץ לקופסא


דירה מרוהטת או דירה לא מרוהטת – זוהי הבחירה שלכם. איך להגן על ההכנסה מהדירה בין אם יש בה סלון קומפלט או רק שרפרף, כאן כבר צריך לחשוב דיפרנט! הגעתם אל הנחלה ואתם רק רוצים "לספור את הכסף" מהדירה להשקעה שלכם, אבל כמו שאנחנו יודעים להשכיר דירה מרוהטת או דירה לא מרוהטת, זה כאב ראש – למצוא דיירים טובים, לדעת מתי לעלות שכר דירה ומתי להתחשב, להתמודד עם דיירים בעייתיים, חשבונות, משברים ופתאום חלום ההכנסה נראה כל כך מסובך ומעייף. בדיוק בגלל זה הקמנו את דיפרנט – מיזם חדשני בתחום השכירויות שהוקם על ידי בעלי בתים ממש כמוכם, שפשוט – חושבים אחרת. צירפנו את הניסיון רב השנים של כל אחד מאיתנו ויצרנו עבורכם, בעלי הבתים, מיזם המעניק את הכיסוי הרחב ביותר לנכס שלכם – החל מליווי למציאת דיירים, בדיקת דיירים ללא עלות, הגנה במקרים של אי תשלום, פתיחת עסק בנכס, עזיבה פתאומית או סירוב להתפנות בתום החוזה, כך שלא משנה מה תכולת הדירה, ההכנסה שלכם ממנה – מובטחת. כי כשחושבים דיפרנט – משכירים דירה בראש שקט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך