זה לא אני זה אתה – המדריך לניהול תקלות בנכס

זמן קריאה: כ- 4 דקות


במזל והצלחה הדירה הושכרה לדיירים מקסימים, הכל מתנהל נפלא, עד שמתרחשת תקלה. נתיך שקפץ או ברז מטפטף הן תקלות שגרתיות שמרבית הדיירים יפתרו בעצמם, גם כדי לא להמתין לאיש מקצוע וגם כדי לחסוך בעלויות עבור בעל הבית. אך כאשר מדובר בתקלות מורכבות הדורשות התערבות מקצועית, עלולות לצוץ מחלוקות לגבי שורת התשלום או יותר נכון – מי מרים את החשבון? כמעט מיד מתחילים התירוצים, האשמות ובמקרים יותר קיצוניים – גם מלחמות, על השאלה "מי נושא בעלויות התיקון?". אז מי אחראי ומי צריך לשלם? המשיכו לקרוא…

תקלות – לכל אחד זה יכול לקרות


יש יותר משני מיליון שוכרים בישראל ובמצב כזה, טבעי שנתקל במגוון סוגי תקלות – החל מבעיות צנרת ועד תריסים שבורים או בעיית חרקים ומזיקים. כמה פעמים שמעתם בעל דירה המתלונן על נזק שהדייר עשה והדייר מתלונן על אותו נזק בדיוק? אז מי צודק? לשון החוק אומרת שעל המשכיר לתקן כל תקלה שנגרמה מבלאי טבעי של הדירה – בעיות צנרת, חיווטי חשמל ישנים, רטיבות בבניין, מרצפות סדוקות המסכנות את הדיירים, תריסים שבורים ומסילות שהתעקמו במהלך השנים ועוד. מאידך כל נזק שנגרם על ידי השוכר – אם בהזנחה, רשלנות או פגיעה של ממש – יהיה באחריותו. אך מה שהחוק לא מציין כי הרבה פעמים למילים "בלאי טבעי" יש פרשנות ענפה היכולה לגלגל את התקלה בין המשכיר לשוכר וממש כמו ביצה ותרנגולת, אין לדעת מה קדם למה – הבלאי לשימוש השוכר או שימוש השוכר לבלאי. לשון החוק לא עוזרת לנו כיוון שהיא אומרת שהמשכיר חייב לתקן כל פגם בנכס אם לא מצוין בחוזה סעיף המותיר אותו מכך. גם פגם הוא עניין יחסי כאשר לשון החוק אומרת כי זהו "כל דבר המגביל את השימוש במושכר לפי חוזה השכירות". כדי שלא תהיינה יותר מדי שאלות אספנו את התקלות הנפוצות והמלצות לניהולן מול השוכר.

הזמנתם אינסטלטור בשבת – מי מרים את החשבון?
הזמנתם אינסטלטור בשבת – מי מרים את החשבון?

צרות בצנרת – סתימות והצפות


לא כל סתימה בכיור דורשת חיוג מהיר לבעל הבית, אך סתימה המקשה על שטיפת כלים או מקלחת העולה על גדותיה ואסלה סוררת, דורשות בדיקה מקיפה של הצנרת ואז ניתן יהיה לראות האם זוהי סתימה שנוצרה משימוש לקוי במושכר – כמו זריקת מגבונים לחים לאסלה ושיער בחורי הניקוז או שזהו בלאי והצטברות חלודה, שורשים של עץ או משקעים בצנרת עצמה. במקרה הראשון – הרי שזהו בלאי שנגרם בגלל שימוש בלתי סביר ועל השוכר לשלם, במקרה השני הבלאי נגרם מאי תחזוקה ראויה של הנכס ואזי המשכיר ישלם. במידה ויש תיקון בהול ובעל הנכס לא נתן את הסכמתו, ניתן יהיה להזמין איש מקצוע ואם מדובר בבלאי טבעי, השוכר יהיה רשאי לגבות ואף לתבוע את דמי התיקון מהמשכיר. על מנת למנוע אי נעימויות הנובעות ממצב כזה, מומלץ לקבוע סעיף בחוזה השכירות המסדיר זאת – בהודעה על תקלה יהיו למשכיר כמה ימים מוסכמים לטיפול בבעיה. אם המשכיר לא מתפנה לטיפול, בתום התקופה המוסכמת, השוכר יביא איש מקצוע מטעמו ויגבה את התיקון בכפוף לחשבונית, מן המשכיר. תקלה שדווחה ולא טופלה, תוצאותיה יהיו גם על חשבון המשכיר, אז אל תזניחו את הנכס שלכם!

קפץ לו הפיוז – בעיות חשמל


בדירות ישנות ההארקה והנתיכים עשויים להתבלות מהר כיוון שהרשת ישנה ולא נבנתה בהתאם לסטנדרטים והחומרים האיכותיים של ימנו, אך הדייר שלכם לא צריך ולא אמור לשלם על כך. עשו לעצמכם כלל אצבע – תמיד מסרו את הדירה לאחר בדיקת חשמלאי מדוקדקת. אם בדירה נותרו מכשירים חשמליים ישנים, הדייר לא מצופה לשאת בנזק שנגרם להם משימוש רב שנים של מגוון דיירים. כמו כן לא מצופה מהמשכיר לתקן את המכשור החשמלי שהתקלקל. מה קורה אם נפל החשמל והיה צורך להזמין חשמלאי בסוף השבוע והעלות הייתה יקרה יותר? כמובן שאם ניתן, עדיף לדחות לימי השבוע שם התעריף שפוי יותר, אך במידת הדחיפות והצורך, אין השוכר חייב על פי חוק להודיע למשכיר מראש והוא יכול לפעול לתיקון התקלה באופן מיידי בלי להודיע לבעל הנכס. ובמקרה שהתקלה נגרמה מבלאי טבעי – על המשכיר לעמוד במלוא ההוצאות. איך נמנעים מהוצאות יקרות ומיותרות? לא חוסכים בתחזוקה שוטפת! כפי שאמרנו, לפני העברת החשבונות מדייר לדייר, בדקו את המונים, את מצב לוח החשמל, הביאו איש מקצוע ועברו איתו על כל שקעי החשמל לבדיקת תקינותם ועמידותם. תחזוקה נאותה תמנע לא רק הוצאות יקרות אלא גם אסון של ממש.

חשמל זה עסק למקצוענים בלבד!
חשמל זה עסק למקצוענים בלבד!

חלונות, תריסים ושאר מזיקים


באחת הסופות החזקות של השנים האחרונות, נתלש תריס שלם מנכס שהושכר והשוכרת ביקשה לתקן את הפגם. המשכיר לא שעה לבקשותיה ולבסוף אף ניסה לגלגל עליה את האחריות לנזק הטבעי. כמובן שהחוק עמד לצידה ולבסוף בעל הבית נאלץ לשלם גם את התיקון וגם למצוא דיירת חדשה, לא חבל? מזג אוויר אומנם לא באחריות המשכיר אך אם תריס או חלון שבור עפו ברוח, אי אפשר להאשים את השוכר שעקר אותו וזה נחשב "בלאי טבעי" ולכן על המשכיר לשאת בהוצאות. ומה אם גנב שבר את זכוכית החלון? במקרה זה בית המשפט קובע כי המשכיר חייב בתיקון החלונות ואם ימצא הגנב, אזי יהיה רשאי לתבוע אותו. ומה עם גנב בעל זנב? עכברים ושאר מזיקים יכולים לכרסם בארונות ולהוריד את שווי הנכס ועל כן אם דייר נתקל בהם ומעוניין להדביר הוא יכול להודיע לבעל הנכס כי הוא מתכוון להזמין בעל מקצוע ולבקש ממנו לשאת בתשלום עבור ההדברה. המשכיר מאידך יכול שלא להסכים או לחלוק בהוצאה. גם כאן תחזוקה קבועה תפתור את כל המבוכה – לפני שמשכירים בודקים את החלונות, את מסילות התריסים, מדבירים ומקווים שלא תהיינה סופות. מומלץ להכניס בחוזה ביטוח מפני פריצות שיכול לסייע במקרים בהם נגרם נזק לדירה בשל פריצה.

נמאס לכם להתווכח? פשוט תחשבו דיפרנט!


לאורך כל המדריך הקליל שלנו אנחנו תמיד חוזרים ומדגישים – כמעט כל תקלה יכולה להימנע בתחזוקה נאותה של הנכס וכל אי נעימות יכולה להיפתר כאשר היא מעוגנת בחוזה וכל הצדדים מסכימים. מרבית הדיירים לא מעוניינים להשחית את הנכס שלכם, להיפך – כל בקשה לתיקון נזקים מסייעת לנכס שלכם להמשיך להיות טוב ואטרקטיבי. איך שומרים על נכס מתוקתק בלי כאב ראש? חושבים דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.