ערבויות לשכירות – כך תשמרו על הזכויות שלכם בנכס

זמן קריאה: כ- 5 דקות

סיבות רבות הביאו אתכם להשכיר את הנכס – אולי זו הדירה שקיבלתם בירושה מסבתא, או דירה להשקעה שנרכשה בעמל רב של שנים, או שמא עברתם לעיר אחרת והשכרתם את הבית שברשותכם – מכל סיבה שהיא, הנכס שאתם משכירים חשוב לכם ואתם מסתמכים על ההכנסה ממנו ולכן עליכם להבטיח את השקעתכם ותשואתכם. סיפורים רבים מהלכים על בעלי בתים שלא חזו את הנולד ונותרו עם חובות על הנכס או עם דיירים שמסרבים להתפנות. איך תדאגו שאתם לא תהיו חלק מסיפורי הפולקלור של שוק השכירויות? הכירו שבעה סוגים של בטחונות להשכרת דירה שעליכם להכיר לפני שאתם מציעים את הדירה.

ערבות הדדית – איך תשמרו על הזכויות שלכם בנכס

תוכן עניינים

אלו סוגי בטחונות להשכרת דירה אתם צריכים להכיר?


הוצאתם את הדירה לשוק, ראיינתם כמה שוכרים פוטנציאלים והלכתם עם האינטואיציה שלכם על השוכרים החביבים והאמינים ביותר ואתם מוכנים לחתום על חוזה השכירות. נכון, הם נראים כל כך נחמדים אך אין לכם באמת דרך לדעת מי הם, מה ה"גב" הכלכלי שהם מביאים ויתרה מכך – מה עתידם הכלכלי צופן והאם ידאגו לעמוד בהתחייבויותיהם בכל מצב. מרבית בעלי הבתים מאמינים כי תלושי שכר של המועמדים הם ראייה מספקת ליכולת לעמוד בתנאי החוזה והמחמירים ידרשו גם תלושי שכר של הערבים. אם הכל הולך על מי מנוחות אשריכם ולרוב זה אכן המצב, אך מה קורה אם המשכירים שלכם יפגשו את לשכת התעסוקה מוקדם מן הצפוי?
או אולי יברחו לפני תום השכירות ומסתבר שמעולם לא עמדתם על טיבם כראוי? או יעזבו את הנכס כאשר הוא במצב רע יותר ודורש שיפוץ? כאן נכנסות הערבויות לשכירות להצילכם.

חוקי מדינת ישראל מאפשרים לבעלי הבתים להגן על השקעתם ולבקש מגוון ערבויות להבטחת שלומו של הנכס שלהם. לכן כדאי להכיר את כל האופציות הפתוחות בפניכם, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. ריכזנו לכם כאן את כל הערבויות לשכירות שכל בעל דירה חייב להכיר, לפני שהוא משכיר.

סוגי הערבויות אשר מקובל לבקש מן השוכר:


ערבות לשכירות מההורים


ערבים יכולים להיות אבא ואימא, חבר או חברה טובים, אח או אחות – כל שני אנשים שקרובים לשוכר מספיק כדי לערוב ליכולת העמידה שלו בתשלומי השכירות, ולהתחייב לגבות אותו ולשלם עבורו את החובות במקרה שלא יוכל לעמוד בתשלומי שכ"ד ובתשלומים נלווים כמו תיקון נזק, במידה ויידרש. כפי שנזכר למעלה בעל הבית רשאי גם לבקש מן הערבים הצגת יכולת כלכלית – תלושי משכורת.


החיסרון
– במידה ועליכם להפעיל צו משפטי כלפי הערבים, זהו דבר הדורש ניהול הליך משפטי ארוך ומורכב יחסית, שכן בית המשפט יסכים לתביעת הערב רק אחר שמוצו כל האפשרויות מול השוכר. בטווח הארוך תפסידו זמן יקר וכסף רב בניהול התביעה.

צ'ק ביטחון – ביטוח כספי


צ'ק ביטחון הנושא סכום שנקבע בין הצדדים וכתוב עליו "צ'ק ביטחון לקיום חוזה שכירות". תוכלו לדרוש גם צ'קים ללא תאריך למימוש מול בעלי מקצוע שונים שעליכם להפעיל בגין נזקים של השוכר.


החיסרון – החיסרון המשמעותי בצ'ק – ניתן לבטלו. בנוסף אם אין כיסוי לצ'ק בחשבון הבנק לא ניתן יהיה לפרוע אותו. השוכר ראשי לערער על בעל הבית ולפנות לבית משפט על מימוש הצ'ק בתואנה שלא הופר חוזה ובמקרה כזה תכנסו שוב, כמו בסעיף הקודם, להליך משפטי ארוך ויקר.

ערבות בנקאית


זו ערבות לשכירות נוקשה יותר מהקודמות ומערבת את הבנק – בערבות בנקאית השוכר חייב לגשת לבנק ולשלם עמלה חודשית על מנת להחזיק בשטר ערבות בנקאית. במידה והחוזה הופר, רשאי בעל הדירה לגשת לבנק מיידית ולפדות את הכסף. הבנק ישחרר את הכסף ויגבה אותו לאחר מכן מהדייר. הגובה הנהוג לערבות הינו 3-4 חודשי שכירות.


החיסרון – אין הרבה שוכרים שיסכימו לערבות לשכירות זו, כי היא דורשת טרחה רבה מצידם. מרבית הישראלים כיום אינם יכולים לעמוד בנטל של 3 חודשי שכירות בבת אחת, בתוספת של עמלות גבוהות, ובמידה והשוכר מחליט לא להתפנות אתם מוגנים רק ל-3 חודשים ושוב תזדקקו להליך משפטי, ארוך ויקר, כבר אמרנו? 

אלו הערבויות לשכירות המקובלות בשוק, הערבויות שנמנה כעת ידועות אך לרוב מעטים מאוד השוכרים ובעלי הבתים שנוקטים בהם – הן בגלל המורכבות והן בגלל שהן לא מספקות בטוחה ממשית ואף עלולות להיגרר לסחבת משפטית מיותרת ויקרה.

ערבויות נוספות שתוכלו להיעזר בהן

ערבויות נוספות שתוכלו להיעזר בהן:


ערבויות לשכירות אלו אינן שגרתיות ומניסיוננו מעטים השוכרים אשר מסכימים לקיימן וחלקן אף פותחות פתח לרעתו של בעל הדירה.

שטר ערבות (חוב)


מסמך משפטי שמהווה התחייבות מצד השוכר המאשר כי במידה ויפר תנאי מהותי בחוזה, יהיה עליו לשלם למשכיר את הסכום הנקוב בשטר. המסמך נערך על ידי עורך דין ומוטב לפקודת המשכיר, בסך של בין 3 ל-4 חודשי שכירות. אם תהיינה הפרות, אם השטר מעל ל-50 אלף שקלים תוכלו לממשו בית משפט, אך מתחת לסכום זה תוכלו ללכת להוצאה לפועל ולקבל את הכסף תוך 30 יום באם לא הוגשה התנגדות.

החיסרון – במרבית המקרים בהם דייר מפר מסמך משפטי אחד, תהיה הפרה מצידו של כלל המסמכים הרלוונטיים. בנוסף הדייר יהיה רשאי להתגונן במשפט ו/או להתנגד ואם יוכיח שהיו הפרות מצד בעל הדירה שווי השטר יפגע. כל תהליך של מימוש שטר זה הוא בזבוז זמן וכסף ואף יכול להיות לרעת בעל הדירה באם המשכיר יצליח להוכיח ולו הפרה קטנה של החוזה.

פיקדון שכר דירה מראש


במקרה זה השוכר יפקיד למשכיר בחשבון המסוכם על שני הצדדים גובה של עד שני שכרי דירה, שימומש במקרה של הפרת חוזה. בעל הדירה כמובן יספק אישור כי לא ישתמש בכסף אלא למטרה זו.

החיסרון – זוהי בטוחה אמינה, חלקית, עבור בעל הדירה אבל לא ממש נוחה עבור השוכר שיתכן כי יתקשה להעמיד סכום גדול מיידית ובנוסף עלול לא לרצות להפקיד סכום כל כך גדול בחשבון הבנק של בעל הדירה. החיסרון הגדול הוא במקרה של שוכר שלא מוכן להתפנות ושכר דירה עבור חודשיים בלבד לא יכסה את הנזק ואת עוגמת הנפש שיגרמו לבעל הדירה.

שטר ערבות לשכירות


כתב ערבות לשכירות זה דומה לשטר חוב רגיל בהבדל אחד – הערבות בו אינה ערבות אישית בלבד. היא מחייבת חתימה של ערבים וניתן לממש את הסכום הנקוב מן הערבים תוך 30 יום אם לא הוגשה התנגדות.

החיסרון – ערבים יתנגדו למימוש השטר וסביר להניח שבעל הדירה ישקיע זמן רב ברדיפה אחר הכסף וייגרר להליך משפטי בעל כורחו.

תשלום דמי שכירות מראש


הכי נוח, הכי קל – והכי בלתי אפשרי. לרוב דמי שכירות של שנה או אף חצי שנה הם הוצאה כבדה עבור למעלה מ-50% ממשקי הבית הישראלים כך שלא ימצאו לכם השוכרים שיוכלו לעמוד בדרישה זו.

החיסרון – במקרה זה החסרונות עולים על היתרונות – מה קורה אם הדיירים לא מתפנים לאחר תום השכירות? ובמקרה של נזק לאחר עזיבת השוכרים לא תוכלו לתבוע את זכויותיכם. בנוסף במהלך זמן השכירות השוכרים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם בנכס – לסאבלט אותו, להקים עסק ולעשות בו כרצונם ולא ממש כרצונכם.

שורה תחתונה – איזה ביטחון הכי בטוח?

איזה ביטחון לשכירות הכי מומלץ?


אם הגעתם עד לכאן אתם וודאי נדרשים לעצה, הרי כל הזמן הזה חשבתם שאתם בטוחים ומוגנים על ידי הערבויות לשכירות וכעת גיליתם כי ערבות וקוץ בה. במשרדי עורכי דין יושבות להן ממש ברגע זה תביעות מושכר רבות אשר לפניהן בעל הדירה היה בטוח כי ביטח עצמו בכל צורה אפשרית, אך במבחן המציאות, אותן הגנות לא עזרו לו מול הדיירים וגררו את כל הצדדים להליכים משפטיים. אמנם בעלי נכסים אכן נפגעים מאוד מהפרות החוזה, אך במקרים רבים בתי המשפט רואים ובצדק, את צד המשכיר – אם חד הורית שמבקשת ארכה, משפחה שאיבדה את המפרנס הראשי, משפחה שנקלעה לקשיים כלכליים – בתי המשפט יעשו את מירב המאמצים להגיע לפשרות, הבנות והכל על מנת להיטיב עם שני הצדדים. במצב זה כל הערביות שנזכרו לעיל עלולות לא להיות שוות את הנייר עליהן נכתבו. אז מה עושים? יוצאים מהקופסא, חושבים אחרת.

להשכיר בראש שקט הכי בטוח עם דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

4 מחשבות על “ערבויות לשכירות – כך תשמרו על הזכויות שלכם בנכס”

  1. מותר להפעיל כח סביר במקרה של פלישה לנכס
    אחרי זמן החוזה
    כלומר יכול אדם לא לשלם ואי אפשר בתקופת החוזה גם להוציא אותו. איך שנגמר מוציאים לו את הדברים מהבית ומחלי0ים מנעול ונגמר הסיפור

    1. היי אלי,

      פינוי כפוי של דייר סרבן מהבית על ידי המשכיר נקרא ״דין עצמי״ וזוהי עבירה על החוק.
      משכיר שפועל כך חושף את עצמו לתביעה משפטית שרוב הסיכויים שיפסיד בה.

      השירות שאנחנו מציעים מאפשר לך לפנות את הדייר באופן חוקי מהדירה, בלי להפסיד את תשלומי השכירות, עם כיסוי מלא של כל ההוצאות המשפטיות
      והכי חשוב – בלי כל ההתעסקות ועוגמת הנפש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך