מנכ"ל דיפרנט בראיון 103FM, על הדוחק הכלכלי שמשפיע על ענף הנדל"ן

זמן קריאה: כ- 3 דקות

נוכח משבר הקורונה, דיירים רבים לא הצליחו לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות. אלעד שריקי – מנכ"ל דיפרנט, התארח בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב והביא פרטים נוספים אודות המצב המורכב. על פי הנתונים המדאיגים, 58 אחוזים מהפניות אל דיפרנט נובעות מבעלי דירות שהשוכרים שלהם לא הצליחו לעמוד בשכר הדירה ששילמו ללא בעיה עד פרוץ המשבר, ואילו ב-30 אחוזים מהמקרים מדובר בשוכרים שעזבו את דירותיהם באמצע החוזה. קראו את הריאיון המלא או האזינו לו.

עכשיו אנחנו רוצים לדבר כמו שהבטחנו על המשבר הכלכלי, איך זה משפיע על שוק השכירות וזה בהחלט משפיע על כל אחד מהצדדים, גם על השוכר וגם על המשכיר. יש הפרות של חוזי שכירות, יש כל מיני דברים שהם אופיינים לתקופה הזאת. איתנו אלעד שריקי, מנכ"ל חברת דיפרנט. שלום אלעד.

שלום רב. שלום לכולם.

שלום שלום, אהלן. טוב, אם יש דבר אחד שאתה צריך לשים עליו את היד כרגע, אחרי שאנחנו כבר 10 חודשים בתוך משבר. מה הדבר, מה השורה התחתונה? בוא נתחיל ממש מהכותרת.

השורה הגדולה זה שאנחנו נמצאים באמת במשבר, משבר פיננסי מכל הבחינות, גם בעצם מהמקום של בעלי הדירות שלחוצים ברמה הפיננסית, וגם דיירים שעוברים משברים לא פשוטים ברמת המקצועות שלהם, העבודה שלהם, לחצים כאלה ואחרים בעקבות הקורונה במיוחד בתקופה האחרונה.

אוקיי, עכשיו אנחנו יודעים ששוכרים שפוטרו או שהוצאו לחל"ת וגם מקבלים רק חלק מהכסף לא עומדים בשכר הדירה. במקרה הטוב הם אומרים אנחנו לא יכולים יותר, ואם יש בעל דירה שהוא עם לב טוב לפעמים מוותרים, לפעמים מורידים בשכר הדירה. לפעמים השוכרים פשוט עוזבים למקומות הרבה הרבה הרבה יותר זולים. איפה עכשיו המקום שקשה יותר לשכור בו דירות ולשלם עבור שכר הדירה? האם זה תל אביב, גוש דן, האם זה ירושלים? איפה אתם רואים מהממצאים שיש לכם?

אז ככה, קודם כל זה נמצא בכל הארץ אבל יש מגמות משמעותיות במקומות מסוימים, זה בעיקר באזור הפריפריה ובאוניברסיטות, סטודנטים היו רגילים לבוא להגיע לבחור דירות באזורים האלה ועכשיו זה כבר לא קורה. וסטודנטים שהיו רגילים לשכור באזורים האלו הם היו נמצאים באזור בגלל האוניברסיטה או בגלל מקומות הבילוי באזור.

כלומר דווקא שם באים לשכור דירה, וזה יותר זול. כלומר הם נשארים ללמוד ומה הם עושים? כלומר, יש סטודנט למשל שאומר אני לא יוצא מהדירה ומה אכפת לי מבעל הבית? וקשה להוציא אותו? יש דבר כזה? יש תופעות כאלה?

יש. יש מקרים כאלה. וגם יש מקרים שסטודנטים שרוצים לעזוב את הדירה ולא מצליחים למצוא דייר שיחליף אותם בהסכם בגלל שאין מי שיגיע. ויש המון אנשים שעובדים באזורים של מסעדנות או אזורי תיירות למיניהם בענפים מסוימים ואין מי שיחליף אותם. והם רוצים לחזור להורים, לחסוך את הכסף הזה ונמצאים במצב לא קל.

יפה. עכשיו אנחנו מדברים כיוון שאלעד יש לכם לחברת דיפרנט איזשהו מודל שבניתם שמגן בעצם על בעלי הדירות, נכון? או גם על השוכרים?

נכון ענת. הוא מגן על בעלי הדירות.

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

באיזה אופן?

כחלק מההגנה שלו הוא גם מגן בצורה מסוימת על הדיירים. ואיך זה מגיע? בעצם אנחנו נותנים שירותים לבעלי דירות להשכרה ואנחנו נותנים להם ערבות מלאה על שכר הדירה. במידה ויש להם מחלוקת או משבר עם דייר אנחנו גם לוקחים את החלק של הניהול של המשבר. אנחנו אומרים להם חברה תקשיבו אתם דמיינתם הכנסה פסיבית, אנחנו ננהל עבורכם את המשבר הזה וזאת באמת תהיה הכנסה פסיבית. במידה והמשבר הזה מחריף ומגיע למצב של אי תשלום שכ"ד, אנחנו פה נכנסים לתמונה ואנחנו משלמים במקום הדייר ואנחנו בעצם פותרים את המחלקות עם הדייר על פי יכולתיו הפיננסיות ככל הניתן. ואם צריך פורסים לו את החוב ככל הניתן, לפי היכולת שלו. ואז בעצם אנחנו מאפשרים לשני הצדדים להמשיך לחיות ביחד בלי משקעים ובלי יותר מדי בעיות וזה עושה טוב לשני הצדדים.

תשמע, זה נשמע ממש עולם אידיאלי. אבל צריך גב כלכלי גדול כדי לשלם את הסכומים האלה.

נכון. חד משמעית.

והשאלה היא האם אני בעלת דירה שלא מקבלת עכשיו שכ"ד כי השוכר שלי בצרה והוא לא יכול לשלם, למה שאני אחתום איתך על הסכם? מי אמר לי שאתה בעוד שלוש שנים או שנתיים, כמה זמן תוכל להחזיק מעמד?

זאת שאלה טובה. אנחנו כרגע נותנים שירות לאלפי לקוחות מרוצים. אנחנו מאמינים שככל שיעבור הזמן אנחנו נהיה מותג גדול.

השאלה אם יש לכם גב כלכלי כזה שאתם יכולים לשאת לאורך זמן?  הרי, בסוף הבעלים משלם לכם גם איזשהו כסף אתם לא עושים את זה בחינם, לא בשביל העיניים היפות שלו.

נכון. תראי, בסופו של דבר המודל פה הוא כמו מודל ביטוח, אמנם לא חברת ביטוח אבל כמו מודל ביטוח. הוא בנוי על אלפי לקוחות, וכרגע יש לחברה אלפי לקוחות והחברה בצמיחה מאד מאד גדולה וזה חלק מהתהליך של בניית חברה כזאת.

תגיד, כמה מהצעירים ששוכרים דירות נגיד אמרת בפריפריות, סטודנטים, נגיד באזור חיפה, באזור באר שבע, ירושלים, כמה כאלה חוזרים עכשיו לגור עם ההורים כי לומדים המון בזום, כל מיני דברים כאלה?

מאות מקרים, אני לא יכול להגיד לך במספרים, אבל אני יכולה להגיד לך בשביל שתבינו את סדר הגודל, תקופת הקורונה העלתה את % המקרים ב-400%.

400%, וואו.

כן. כש-60% מתוכם זה אי תשלום, ו-30% עזיבת דיירים באמצע החוזה.

מדהים.

כן וכל שאר הדברים זה מקרים את יודעת, המון מקרים מסוימים (פרטניים).

טוב, אלעד שריקי מנכ"ל דיפרנט – תודה רבה!

תודה רבה לכם.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך