הזמנת נסח טאבו – איך זה עובד?

זמן קריאה: כ- 4 דקות

התעניינתם בדירה להשקעה ואתם מתכננים להשכירה, אבל רגע לפני שאתם מחליטים לקנות ולפרסם אותה, עצרו ובדקו – האם הבטחתם אותה ב"טאבו"? ואם לא אתם ודאי שואלים מהו נסח טאבו וכיצד משיגים אותו?

המשמעות הפשוטה של "נסח טאבו" היא רישום הנכס בלשכת המקרקעין במשרד המשפטים. זוהי תעודת הזהות של הנכס שאתם רוצים לרכוש או להשכיר ובה נמצא כל המידע הדרוש לכם על הנכס – מפרטי המ"ר ועד הבעלים וחובות על הנכס, עיקולים ומשכנתאות וגם היתרי בנייה וחריגות. רוב הנכסים בישראל רשומים בלשכת רישום המקרקעין, אך ישנם מקרים בהם הנכס רשום בפנקסי רשויות שונות, כמו מנהל מקרקעי ישראל, או חברות נוספות העוסקות בנושא, אך רק רישום בטאבו הינו הוכחה חותכת למצב הנכס ובסופו של דבר – בעלותכם עליו.



לאחר שהבנתם את חשיבות נסח הטאבו, נשאלת השאלה מה התהליך שעליכם לעבור על מנת להוציא נסח טאבו עבור הנכס שלכם – כיצד מתבצע איתור נסח טאבו ואיך נדע כי נסח הטאבו מעודכן. בשביל השאלות הללו הכנו לכם מדריך קצר ופשוט לאיתור נסח הטאבו שלכם.

תוכן עניינים

איך מתבצע איתור נסח טאבו

 

קיימות מספר דרכים לאתר את המסמך – אפשר להזמין נסח טאבו מקוון או לבצע הזמנה של נסח טאבו מדואר ישראל. אנו נסקור תחילה את האופציה הדיגיטלית, נסח טאבו מקוון, מאתר משרד המשפטים או רשות הדואר.
ראשית, תוכלו לגשת לאתר של משרד המשפטים ולבקש "בדיקת מצב רישום מקרקעין במערכת המידע של משרד הבינוי והשיכון". זהו שירות נסח טאבו מקוון, המאפשר בדיקה מקיפה של רישום הנכס במערכת המידע הממשלתית של משרד הבינוי והשיכון. בנוסף, תוכלו לפנות לאתר דואר ישראל בשאילתה על איתור נסח טאבו. בשני המקרים תופנו למערכת שתסייע לכם באופן מקוון לקבל את נסח הטאבו שביקשתם. על מנת להוציא ולאתר את נסח הטאבו המעודכן,  נסח טאבו ממשרד המשפטים או מרשות הדואר, עליכם להצטייד במידע קודם – שם בעל החלקה שנמסר לכם, תעודת הזהות שלו ואם יש בידיכם מספר הגוש, מספר החלקה ומספר תת החלקה. לאחר שתזינו את הפרטים הללו במערכת תוכלו לקבל את נסח הטאבו מכל גורם רשמי ושאינו רשמי.

מהיכן אפשר להזמין נסח טאבו

 

כאמור, הדרך הנוחה ביותר היא להפיק את נסח הטאבו ממשרד המשפטים באופן מקוון, ע״י כתיבה באתר בשורת החיפוש "בדיקת רישום מקרקעין". אם אינכם מעוניינים באפשרות זו, עומדות בפניכם עוד אפשרויות להפקת נסח הטאבו. תוכלו להזמין נסח טאבו מלשכת המקרקעין האזורית או נסח טאבו מדואר ישראל. תוכלו לבקש מידע ולאתר את הנכס לפי שם או ת.ז של בעל הנכס בכפוף לתשלום אגרה.
ישנם אתרים רבים המציעים נסח טאבו חינם אך הללו אינם יכולים לתת לכם את התמונה המקיפה ביותר עבור החלקה והגוש וכמובן שלא יוכלו להעניק לכם את המידע המעמיק ביותר כפי שיעניקו לכם הגופים הרשמיים במדינה.

הזמנת נסח טאבו - איך זה עובד?

הזמנת נסח טאבו מדואר ישראל

 

מלבד אתר משרד המשפטים, תוכלו לקבל נסח טאבו מדואר ישראל באופן מקוון, או בכל אחד מסניפי הדואר, כיוון שרשות הדואר מקבלת את המידע ישירות ממאגרי הרישום של רשות המקרקעין ולשכות המקרקעין. להוצאת נסח טאבו מקוון באתר רשות הדואר, תוכלו פשוט לכתוב בגוגל "הזמנת נסח טאבו מדואר ישראל" ומיד תופנו לחיפוש ממוקד. שימו לב להליך באתר:

  1. נכנסים לטופס הזמנת נסח טאבו מדואר ישראל דרך הכפתור "הזמינו עכשיו".
  2. בוחרים את סוג הנסח – היסטורי, חלקי או מרוכז בסוג הנסח.
  3. ממלאים את פרטי הנכס – גוש, חלקה ותת חלקה שהינם שדות חובה ולוחצים על "חפש".
  4. מאשרים את תנאי השימוש באתר.
  5. כעת מערכת רשות הדואר מבצעת חיפוש ברישום המקרקעין, על פי הפרטים שהוזנו ותיידע אתכם האם נסח הטאבו ישנו. לאחר שנמצא נסח הטאבו, תוכלו לקבל אותו בכתובת הדואר האלקטרוני בה אתם מעוניינים לקבל את נסח הטאבו. עלות הצפייה המקוונת בנסח הינה 20.70 ₪.

כמובן שבנוסף קיימת האפשרות לבצע הזמנת נסח טאבו ממשרד המקרקעין, שזוהי בעצם שלוחה של משרד המשפטים.

הזמנת נסח טאבו ממשרד המקרקעין

 

היכנסו לבדיקת מצב רישום מקרקעין ובקשו הפקת נסח טאבו מפנקסי המקרקעין. לאחר מכן תועברו למסך שבו תזינו את פרטי הנכס, פרטי הבקשה ותקבלו נסח טאבו מקוון בתשלום.

השירות המקוון מעניק מידע מאוד חשוב על הנכס שלכם:

  1. רישום הנכס בטאבו – כלומר בפנקסי המקרקעין.
  2. מי הנהנים – הבעלים הרשמיים של הנכס.
  3. האם הבעלים שרשומים בנכס תואמים למי שמציגים עצמם כבעלי הזכויות בנכס ורשומים בנסח הטאבו.
  4. מהם הזכויות שיש לבעלי הנכס ברישום.

תיאור מלא של הנכס והערות שנרשמו עליו במהלך השנים.
את הנסח באתר תוכלו להפיק באופן מקוון חתום בחתימה אלקטרונית של משרד המשפטים המאובטחת על ידי האתר אשר ברשות המדינה. נסח הטאבו המקוון הינו בעל מעמד רשמי כל עוד הוא דיגיטלי. כלומר, הדפסת הנסח מבטלת את מעמדו הרשמי. נסח הטאבו המקוון כרוך בתשלום ואינו נסח טאבו חינם.

כמה עולה להזמין נסח טאבו

למרות שיש אופציות רבות ברשת לצפות בנסח טאבו חינם, אנו נתחיל בסקירה קלה של מחירי העמלות עבור הפקת נסח טאבו מעודכן בתשלום אם מרשות הדואר ואם ממנהל המקרקעין, שכן ברוב המקרים הנסח החינמי אינו מספק תמונה מלאה או אינו ניתן להנפקה פיזית של המסמך.

המחירים הינם ללא עמלה לחברה פרטית. שימו לב כי מחירי האגרות משתנים לפי בקשותיכם ובכפוף להחלטת משרד המשפטים –
צפייה בנסח באופן מקוון –  10 ₪
הוצאת רישום הערות אזהרה משכנתאות וביטולים – 199 ₪
אישורי זכאות + אגרה – 199 ₪
הזמנת תיק ארכיון וצילום מסמכים – 80 ₪
טיפול בתיק מנהל – 100 ₪
רישום אזהרות, משכנתאות וביטולים – 95 ₪
עיון וטיפול בתיק – 30 ₪

זהו רק מחירון חלקי להוצאת נסח טאבו מעודכן. באתר המקרקעין וגם באתר דפי זהב תוכלו למצוא מחירונים מקיפים ומלאים, החל מעלות עבור סוג הנסח ועד עלות להוצאת נסחים עבור ירושות ועסקאות שונות שנעשו בחלקה. כמו שהזכרנו, קיימים אתרים שמוציאים נסח טאבו חינם, אך אנו אומרים כי הזול עולה ביוקר ואם אתם הולכים לרכוש נכס במיטב כספכם, טוב תעשו אם תשקיעו בנסח טאבו רשמי ומסודר מאחד הגופים הבאים: נסח טאבו ממשרד המשפטים, לשכת המקרקעין או רשות הדואר שהם האמינים ביותר ונותנים משנה תוקף לרישום.

רוצים להבטיח את ההכנסה מהנכס החדש שלכם? תחשבו דיפרנט!

 

אם הגעתם עד לכאן, אתם ודאי מבינים מדוע נסח טאבו מעודכן חשוב מאין כמוהו כשאתם משכירים דירה – החל מהוכחת בעלות להשכרת הנכס ועד הוכחת בעלות עליו במקרים נעימים פחות כגון דייר שהחליט לסבלט את הדירה ללא רשותכם וטוען על הנכס, או דייר סורר שאינו מוכן להתפנות – במקרים אלו נסח הטאבו הרשמי יהווה גושפנקא ויעזור בפתרון מצבים סבוכים, כיוון שהוא מוכיח מעל לכל ספק כי אתם בעלי הזכויות בנכס.

הסתבכתם עם דייר בנכס? אנו בדיפרנט מסייעים לבעלי בתים בכל שלב בו יש צורך להוכיח בעלות על הנכס וללוות משפטית בעלי בתים שהסתבכו עם דיירים בעייתיים. מעבר לכך, דיפרנט היא הפתרון לכל בעל נכס המעוניין להשכיר דירה בראש שקט וליהנות מהכנסה יציבה ובטוחה לאורך זמן. החל משלבי בדיקת הדיירים הראשונית, ניהול מעבר בין דיירים, הסדרת חשבונות וכלה בליווי משפטי בכל שאלה ועניין הקשורים בהשכרת הנכס שלכם, אנו נסייע בכל אחד מהשלבים הללו.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.