מדריך פרסום דירה להשכרה – איך מוצאים דיירים נכונים ומהר

זמן קריאה: כ- 6 דקות


יש לכם נכס שאתם משכירים. ניקיתם, צבעתם, תכננתם, עיצבתם וריהטתם. עשיתם כל מה שצריך, כדי להקנות חיי נוחות ונעם לכל שמי שעתיד להיכנס לדירה הזאת. אבל, החלק הכי חשוב עוד לפניכם: הבחירה בדיירים הנכונים ופרסום הדירה. כדי לאתר את הדייר המדויק, צריכים להתקיים 2 תנאים: תכנון וביצוע נכונים של תהליך האיתור והבדיקה, לצד הקשבה לעצמכם ולאינסטינקטים שלכם. תהליך איתור דייר ופרסום דירה להשכרה במאה ה-21 קורה איפה שהכל קורה, אונליין. כותבים מודעה, מפרסמים, מחכים לטלפונים ומתחילים להראות את הנכס. תוכן המודעה, כמו גם בחירת הפלטפורמה שבה תבחרו לפרסם אותה, הם אלו שיסננו את הקהל ויזמנו אליכם את הדיירים הרצויים. אי לכך, חשוב להבין מה בדיוק אתם רוצים להגיד. כל שנותר לכם הוא לפעול על פי ההנחיות, להיות זמינים לדיירים הפוטנציאליים שלכם ולהקשיב לרחשי ליבכם, עד לאותו רגע מיוחל שבו תגידו לעצמכם: "בינגו! זה הדייר שלי".

מה חייב להופיע במודעה לפרסום דירה להשכרה


ריכזנו עבורכם את שלושת הפרמטרים שחייבים להופיע במודעת
פרסום דירה להשכרה ויעזרו לכם להגיע לשוכר האידיאלי שלכם. גבשו קלסתרון של השוכר האידיאלי שלכם, ממש כמו תרגיל בדמיון מודרך. עצמו את העיניים ודמיינו את מי אתם רואים גר בנכס: סטודנט? משפחה צעירה? אולי דווקא משפחה מבוגרת? זה לא אומר שאלו בהכרח האנשים שתכניסו לדירה בסופו של דבר, חשוב לשמור על גמישות וראש פתוח כי לפעמים הדייר האידיאלי שלנו דווקא "מגיע באריזה אחרת" מזו שציפינו, אבל זה מקום טוב לשאוף אליו ועוגן יציב שיעזור לכם לשמור על סדר במהלך תהליך החיפוש.

  • הגדרת פרטי הנכס במושכר


    הגדרת פרטי הנכס בפרסום הדירה קריטיים על מנת למנוע פניות מיותרות ובזבוז זמן לכל הצדדים, חשוב להגדיר את פרטי הנכס בצורה מדויקת: מה סוג הנכס? האם זו דירה? דירת גן? פנטהאוז? לופט? דירת פרטר?
    ודאו שאתם יודעים מה ההגדרה המדויקת של הנכס ברמה הטרמינולוגית של השוק ולקלוע במדויק להגדרות בפרסום הדירה. כתובת הנכס, גודלו ופירוט נרחב אודות חלל המגורים (מספר חדרים, כמות חדרי שירותים, גודל, מחסן, מרפסת וכיו"ב) יעזור לכם לחסוך שאלות ולהביא אליכם דיירים פוטנציאלים בעלי סיכויי התאמה גבוהים. חשוב להגדיר מראש, מה מותר ומה אסור? (חדר טיפולים לבעל מקצוע, בעלי חיים, סאבלט ועוד…), כדי למנוע מצבים של אי נוחות בהמשך. לפני פרסום דירה להשכרה, מומלץ לצפות במודעות אחרות שפורסמו – אולי תקבלו השראה 🙂

  • תנאי השכרת הדירה


    האם אתם מעדיפים להשכיר את הדירה לחמש שנים? או שדווקא להפך, מעדיפים את הגמישות שקיימת בהחלפת שוכרים מדי שנה?
    אולי דווקא יותר משתלם לכם להשכיר את הנכס לפרקי זמן קצרים? אם מדובר בדירת שותפים, האם תרצו למנות דייר אחד כדייר ראשי או שכולם "שווי זכויות"? בכמה תרצו להשכיר? חשוב לבצע סקר שוק מקיף ולוודא שאתם מכירים את המחירים של נכסים מקבילים באזור ההשכרה שלכם. האם אתם גמישים במחיר? אם כן, מהו הגבול התחתון? האם ישנם מרכיבים נוספים שמשוקללים בשכר הדירה, כמו דמי ניהול ו/או חשבונות? שוכרים רבים מבצעים חיפוש ברשת לפי מילות חיפוש. לכן, חשוב מאד לכלול במודעת פרסום דירה להשכרה, את כל הפרטים המהותיים. כך, למשל, יכול לקרות מצב בו תפרסמו מודעה ברורה ורהוטה אך תחסירו ביטוי שנתפס על ידכם כלא משמעותי, לכאורה, כמו לדוגמה "חיות מחמד" – והמודעה שלכם כלל לא תעלה בתוצאות החיפוש של דייר שעשוי להיות מושלם עבורכם (ואתם עבורו). מסקנה: לא "להתקמצן" במידע בפרסום הדירה. במקרה הזה, 'כל המרבה הרי זה משובח'.

  • תמונת הנכס המושכר – תמונה שווה אלף מילים

    מדריך פרסום דירה להשכרה

    הדבר הראשון שכל מחפשי הדירות מסתכלים עליו הוא התמונות, שהרי אלו ממחישות את הנכס יותר טוב מכל תיאור מילולי. בפרסום דירה, כדי לייצר תמונות שמציגות את הדירה באופן הטוב ביותר, כדאי לצלם תמונות שמשקפות את החוזקות שלה באופן ברור. אם השקעתם ברהיטים, תנו להם לככב בתמונות. אם הדירה בדיוק עברה שיפוץ והוחלפו בה הרצפות, תראו את זה. יש נוף? הוסיפו תמונה פנורמית שלו בשעה המחמיאה ביותר (למשל, שקיעה או בין ערביים). זה בדיוק המקום "להשוויץ" ולשלוף את ה"אסים" שלכם. הקפידו לצלם את הדירה כשהיא נקייה ומסודרת למשעי, ואת החללים כשהם מוארים, עד מידת האפשר. צלמו את הדירה לאורך, מה שנותן תחושת עומק ומרחב לחלל (בניגוד לתמונות רוחביות ש"משטחות" את החלל). רצוי לצלם את כל החללים שקיימים בדירה, כדי לגרום לכך שהמתעניינים אכן יקבלו את כל הפרטים שנחוצים להם על מנת לקבל את ההחלטה. הבניין מטופח ויפה? הדירה ממוקמת ליד אטרקציה מבוקשת או טבע מושך? ניתן ואף כדאי להוסיף תמונה גם של הסביבה, אם היא באמת בגדר "אס" שמשחק לטובת הנכס בפרסום הדירה.

     

 

איך לכתוב מודעה מנצחת להשכרת הדירה?


האינטרנט מציף אותנו בהמון מידע. רמת הריכוז של הגולש הממוצע, גורמת לכך שאנחנו לא מסוגלים לקלוט אפילו עשירית מהמידע הזה. אי לכך, מודעת
פרסום דירה להשכרה, צריכה להיות לא פחות ממצוינת. כדי לכתוב מודעה שלא תשאיר אתכם רק עם שיחות הטלפון והטרטורים, אלא גם תהפוך את הקוראים לדיירים, אתם צריכים לקחת בחשבון את האספקט השיווקי והאינפורמטיבי ולהתבלט מעל עשרות ומאות מודעות לפרסום דירות. שניהם חשובים ואסור שאחד יבוא על חשבון השני, אז איך כותבים מודעת פרסום דירה להשכרה מצוינת שתיקח בחשבון את שניהם? 

אינפורמטיביות – יתרונות, חוזקות ופרטים מהותיים


מטרת מודעת
פרסום דירה להשכרה, שלכם היא כמובן – "למכור" את הדירה. אתם רוצים לתפוס את תשומת ליבם של הקוראים ולעורר אצלם את החשק לגור דווקא בדירה שלכם. פרטו את כל היתרונות, החוזקות והפרטים המהותיים שהדיירים היו רוצים לדעת. כאן המקום לגלם את 3 הפרמטרים שהגדרתם לעצמכם מראש. כתבו את המודעה לאט ובנחת, בדקו את עצמכם ועשו כמה הגהות כדי לוודא שלא שכחתם כלום. מעבר למידע על הדירה עצמה' בפרסום דירות, נהוג וכדאי גם לכתוב מספר מילים על הסביבה, מה שיעזור בפילוח ומיקוד הדיירים הפוטנציאליים. מי הדיירים האחרים בבניין? האם יש ביניהם מכנה משותף? אם כן, כדאי לציין את זה. אם הנכס ממוקם בסביבה שהיא נוחה מאד מבחינת תחבורה ציבורית, ציינו את זה. הדיירים האידיאליים מבחינתכם הם משפחה צעירה? תנו להם להיות רגועים שיש גנים ופארקים מוצלחים בקרבת הנכס. הדירה ממוקמת ברחוב שיש בו הרבה חנייה? ציינו גם את זה. כאמור, אל תחסכו בפרטים אלא להפך, עדיף "להציף" במידע חיובי מאשר להחסיר פרט מהותי.

שיווקיות – תקראו אותי!


היות ומודעת
פרסום דירה להשכרה שלכם היא אחת מבין מאות מודעות פרסום דירות שמתחרות על ליבם של הדיירים בכל אזור גיאוגרפי, כדאי לייצר בידול שימשוך את העין.

  • וידאו – תוכלו להוסיף למניין התמונות סיור בדירה בתצורה של סרטון. זה ייתן לכם עדיפות מיידית על פני כל מודעה אחרת היות וזה ממחיש את הנכס אפילו טוב יותר מתמונה. זה ידייק את ההתאמה מול הדייר הנכון, יצור את הרושם שאתם משכירים רציניים, וייצר בקרב הגולשים זיקה ואמון.
  • כותרת – עוד דבר שאפשר לעשות הוא לנסח כותרת שמסכמת את עיקרי פרטי הדירה, למשל: "דירת שלושה שותפים גדולה, משופצת, מרוהטת ומוארת במרחק של 200 מטר משער האוניברסיטה". גם זה יעזור למקד את עין הקורא ו"לדוג" את הדיירים האידיאליים.
  • בחירת שפה – עוד "טריק" מצוין שתמיד עובד בפרסום דירות, הוא מיקוד הדיירים על ידי יצירת שפה ייעודית. אם, למשל, אתם מחפשים דיירים צעירים שירגישו איתכם בנוח, אתם יכולים לכתוב בשפה קלילה ו"סחבקית". לעומת זאת, אם אתם מחפשים משפחות ומכוונים לקהל בוגר יותר, כתבו בשפה גבוהה ופורמלית. חשוב להבין שהמודעה תהווה למעשה את ההתקשורת הראשונית ביניכם לבין הדיירים שלכם, הרבה לפני שיחת הטלפון הראשונה. נצלו את הבמה.

היכן לפרסם מודעה להשכרת דירה


שטחי
פרסום דירות הזמינים בפניכם מתחלקים לשני סוגים: רשתות חברתיות (פייסבוק) ולוחות. לוחות הם אתרים ייעודיים, אינדקסים, שמזכירים קצת את סקציית המודעות בעיתונים ומדורי פרסום הדירות במילניום הקודם. הלוח החזק ביותר הוא Yad2 אותו אתם כנראה מכירים, אבל חוץ ממנו יש לא מעט לוחות פעילים בארץ כמו למשל Homeless, Madas, callil, WinWin ועוד. אנחנו ממליצים לא לרכז את כל הביצים בסל אחד אלא להתפרס על פני כמה חזיתות. בחרו כמה לוחות חזקים שאתם רואים שהם פעילים ודינאמיים, לצד קבוצות פייסבוק חזקות שעונות לאותן ההגדרות המיוחדות לפרסום דירות. ייצרו פריסה רחבה שתיתן לכם מענה מספק אבל אל תתפזרו יותר מדי, אחרת לא תצליחו לעקוב. מומלץ להעלות פוסט לפרסום דירה להשכרה גם בחשבון הפרטי שלכם ברשתות החברתיות, לכו תדעו, אולי מישהו או מישהי שאתם מכירים בדיוק מחפשים דירה חדשה.

מצאתם שוכר לדירה – מה עכשיו


האנאלוגיה לעולם הדייטינג היא אמנם משעשעת, אבל זה לגמרי מקרה קלאסי של צחוק שיש בו טיפה של אמת. בשני המרחבים אתם צריכים להפעיל את כל החושים ואת מיטב שיקול הדעת, ובשניהם, כשאתם מוצאים את ההתאמה האידיאלית בשבילכם – אתם פשוט יודעים את זה. ההבדל הוא שכאן, האדם הנבחר נושא עליו אחריות לחלק ארי מן ההכנסה החודשית עליה אתם עומדים לבסס את ההוצאות השוטפות שלכם. אי לכך, לא מספיק להסתמך רק על אינטואיציות. כאן המקום שחלקכם ודאי יאמר "מה הבעיה? יש ביטחונות". דברו עם בעלי דירות שנאלצו להפעיל ביטחונות של דיירים סרבנים בעבר ותגלו שהביטחונות רחוקים מלבטח אתכם.

אז איך תוודאו שהשוכר הוא הדייר הנכון? תחשבו דיפרנט!


הסתמכות על תחושת בטן, על מזל ועל יד הגורל היא תמיד בעייתית כשזה נוגע להכנסות שלכם, אך ב-2020 היא בעייתית כפליים. מגפת הקורונה הביאה את שוק התעסוקה הישראלי למצב מדאיג באופן חסר תקדים. שיעור האבטלה עומד כיום על כ-21.1% – כמעט מיליון מובטלים(!) ולמרבה הצער, הזרוע נטויה. רק באפריל, 1 מכל 8 שוכרים בישראל לא הצליח לשלם את שכר הדירה. שליש מהם אף לא טרחו ליידע את המשכירים בכך. חלק ניכר מקהילת המשכירים מצאו עצמם אובדי עצות; הרי גם פרנסתם של הערבים נפגעה, ממי יגבו את הכסף? לעומתם, משכירים שהם לקוחות של דיפרנט, הפעילו בשיחת טלפון קצרה את ההגנה על שכר הדירה שלהם וקיבלו בתוך ימים ספורים את מלוא הכסף שהופסד. במהלך הקורונה היקף הפעילות של מערך השירות שלנו גדל ב-400%, וכל אחד ואחת מהלקוחות שלנו קיבלו מענה מהיר ומלא כדי שיוכלו להמשיך להשכיר בראש שקט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך