כאן גרים בכיף – חוזה שכירות שותפים

זמן קריאה: כ- 3 דקות

כולנו מכירים את זה בתור הורים, בתור שוכרים ובתור משכירי נכסים. הילדים גדלו וסיימו צבא. לאחר הצבא הם יצאו לטיול הקלאסי למזרח הרחוק או לדרום אמריקה, ויש כאלה שגם למקומות אחרים וחזרו הביתה להורים. היו אצל ההורים תקופה מסויימת ועכשיו בוער להם להתחיל את המסע לעצמאות ובגרות, סוג של פרק חדש ועצמאי בחייהם הקצרים. הצורך, או אם תרצו לקרוא לזה, הרצון או בעצם שניהם גם יחד לצאת מהבית הוא בלתי נמנע ומתבקש. היינו שם בעצמנו. בדרך כלל מדובר על צעירים שמגיעים מהפריפריה למרכז אך לא רק. מדובר גם על סטודנטים שמתפזרים בכל חלקי הארץ היכן שממוקמים מוסדות הלימוד והמכללות להשכלה גבוהה השונים. חלק מהצעירים יוצאים מהבית עם מטרות ברורות וחלקם עם חלומות גדולים. וחלקם סתם זורמים עם החיים ורואים תוך כדי תנועה לאן החיים יקחו אותם… כידוע היציאה מהקן המשפחתי אינה קלה עבור כולם וכרוכה בהתמודדות מנטלית וגם כלכלית מאתגרת. אחת השאלות הראשונות שעולות לפני הצעד הגדול והמרגש היא, איך אני מוצא דירה בתוך הג'ונגל הזה שנקרא שוק השכירות בישראל.

תוכן עניינים

דירת שותפים – פתרון מושלם לצעירים

כמובן שאחת הצורות המקובלות והמשתלמות ביותר למגורים עבור צעירים בתחילת דרכם אשר החליטו לפרוש כנפיים ולצאת מהקן המשפחתי של ההורים היא השכרת דירה תחת חוזה שכירות שותפים לדירה. עבור אותם צעירים הרווח הטמון בחיים בדירת שותפים הוא הרבה מעבר לתשלום שכר דירה וחשבונות, אלא גם ולפעמים בעיקר בהיבט החברתי. בדרך כלל הצעירים יעברו לאורך שנים רבות בין דירות שותפים שונות בהרכבים שונים, עד אשר הם מוצאים את בן או בת הזוג הרציני הראשון או עד אשר הם מתמסדים, או להבדיל, עד אשר אותם צעירים מבססים את עצמם כלכלית. כאשר בוחנים את שוק השכירות בישראל בתור משכירי נכסים מגלים שאחוז ניכר מהשוכרים הוא בדיוק אותו פלח אוכלוסיה של צעירים. בעלי בית אשר בבעלותם דירות המתאימות לחוזה שכירות שותפים, גם מבחינת מבנה ומספר החדרים שבו וגם  מבחינת המיקום שלו שחייב להיות אטרקטיבי, ימצאו את עצמם פעמים רבות מתעסקים עם חוזה שכירות שותפים לדירה.

חוזה שכירות שותפים הדבר הכי נכון לעשות בתור בעל בית

מטבע הדברים לחוזה שכירות עם שותפים יש יותר מצד א' (לצורך עניין המשכיר) וצד ב' (השוכר). לחוזה שכירות עם שותפים יש מספר צדדים כמספר השוכרים פלוס בעל הבית. זה אומר שיש מספר נתיבים בהם ניתן לגשת כאשר מחתימים את הדיירים בחוזה שכירות שותפים לדירה. הנתיב הכי נוח, מקובל ושכיח עבור בעלי הנכסים, הוא חתימה כוללת של כל הצדדים בהסכם משותף על חוזה אחד. בשפה המשפטית חוזה שכירות שותפים זה נקרא "ביחד ולחוד". משמעות החתימה על הסכם חוזה שכירות שותפים לדירה מסוג זה עבור בעל הנכס היא שקט נפשי שבהתמודדות מול השוכרים כגוף אחד ואם חלילה מתעוררות בעיות כמו אי עמידה בתנאי התשלום מצד אחד השותפים או יותר, האחריות מוטלת על השותפים הנוספים. כמובן שמצב זה דורש מכל שותף לבחור בקפידה את שותפיו שכן הם יהיו תלויים איש בחסדי רעהו. בדיקה שנעשתה מוכיחה ששותפים לדירה תחת סוג של הסכם קיבוצי כמו הנ"ל לעיתים נדירות פוגעים ביתר חבריהם לדירה וחשים מחוייבים למרקם החברתי.

חוזה שכירות שותפים – אופציות נוספות

אופציית חוזה שכירות שותפים לדירה נוספת קיימת בין בעל דירה לנציג השותפים. בנתיב זה שאר השותפים הם שותפי משנה אשר חותמים על חוזה מול השוכר שהוא מאין נציגם ונציג בעל הבית. בדרך כלל הנציג הוא מישהו שגר הרבה שנים באותה דירה כאשר בעת הזאת התחלפו הרבה שותפים לדירה ובעל הבית מרגיש נוח ובטוח מולו. במצב זה השוכר הראשי אחראי לתשלומים השותפים. בחוזה כל האחריות נופלת לפתחו של נציג הדיירים בלבד. בחוזה מסוג זה מקובל שהדיירים מקיימים הסכם שכירות בין שותפים משני על הזכויות והחובות של כל אחד מהשותפים. חוזה זה הוא יותר הסכם של כבוד בין הדיירים אך כמובן שגם לו יש משמעות חוקית.

האופציה השלישית נוחה בעיקר לדיירים השותפים ופחות למשכירים והיא חוזה נפרד מול כל דייר והיא פחות מומלצת בתור משכירי נכס מכיוון שהיא כרוכה בסיכון גדול יותר והתעסקות רבה יותר. באופציה זו כל דייר ודייר הוא אדון לעצמו באופן מוחלט לחלקו היחסי והוא לא אחראי למוסר התשלומים הירוד של שותפיו במידה ויש כזה, או כל הפרת חוזה אחרת.  במצב זה בעל הנכס נדרש להתמודד עם כל תייר בנפרד, מהחוזה ועד ההתנהלות השוטפת למשך תקופת השכירות. לאורך זמן השיטה הזו שוחקת והניסיון מוכיח שאינה רצויה.

רוצים להשכיר לשותפים ומתלבטים? פשוט תחשבו דיפרנט!

יש בידכם נכס המתאים לדירת שותפים אך אתם חוששים מהמורכבות שבחוזה שכירות שותפים? מתלבטים איזו אופציה מאלו שסקרנו להלן, מבטיחה את ההכנסה הבטוחה ביותר מהדירה שלכם? זה בדיוק הזמן לחשוב דיפרנט! בין אם יש לכם נציג אחד שאתם סומכים עליו ובין אם אתם סומכים על עצמכם, לנהל חוזה שכירות שותפים לדירה הוא לא עניין של מה בכך וכרוך במורכבויות משפטיות ואחריות משותפת של כמה וכמה גורמים. ככל שיש יותר צדדים, עלולות להתגלות יותר מחלוקות ובעקבותן גם בעיות. בדיוק בשל התלבטויות אלו והתלבטויות נוספות של בעלי בתים, הקמנו את דיפרנט.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

לשיחה עם יועץ 079-6079415

צרור מפתחות לדירה יום האהבה

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

גם אם השוכרים שלכם נראים אנשים טובים ואמינים,

יכול להיות שיגיע מקרה, וחלילה לא ישלמו שכ״ד.

בדיקת הדיירים ללא עלות.