סוגרים חשבון – כיצד להעביר חשבונות בקלות מדייר לדייר

זמן קריאה: כ- 3 דקות

לינק להעברת חשבונות ב-5 דקות מהטלפון הנייד בתחתית העמוד!


תמה לה תקופת שכירות נהדרת והנה כבר מגיעה אחרת. על מנת שיהיה רצף תשלום לרשויות ולחברות השונות, עליכם להבטיח שהדייר החדש לוקח על שמו את חשבון המים, הארנונה והחשמל, מן הדייר הקודם או מכם – בעלי הנכס. הרבה פעמים זהו תהליך שדיירים מותחים ומותחים אם מחוסר ידיעת התהליך או מסיבות אחרות כמו דחיינות או חוסר זמן וכך נצברים חובות על שם בעל הנכס. כדי להבטיח שלכם זה לא יקרה, דאגו מבעוד מועד להעביר את החשבון על שם הדייר הבא, בקלות ובמהירות. הכנו לכם מדריך קצר שתוכלו ליישם בעצמכם או להעביר לדייר.

תוכן עניינים

העברת חשבונות = החלפת מחזיקים


השם המקצועי של
העברת חשבונות הוא  "החלפת מחזיקים". זוהי בעצם החלפת הפרטים ומעבר התשלום של הדייר היוצא אל הדייר הנכנס. הרבה משכירים סומכים על הדיירים שלהם לבצע את העברת החשבונות בעצמם, חלק מהמשכירים אף מתנים זאת בחוזה ומה רבה הפתעתם כשמגיע אליהם חשבון חשמל שלא שולם, פשוט כי לא נעשתה העברה מסודרת. במקרה הטוב (ולרוב), הדייר הנבוך מיד משלם ומבצע את ההעברה, אך במקרה הרע יכולה להתרחש סחבת שבסופו של דבר עלולה להתגלגל אל הדייר הבא או עליכם – בעלי הנכס. החוק היבש אומר כי רשות מקומית רשאית לגבות מיסים מבעל הדירה באם השוכר לא שילם, אך אם במועד תחילת השכירות נרשם השוכר ברשות המקומית, הרשות המקומית לא תחייב את בעל הנכס ותחייב את הדייר שעזב. ברשות המים וחברת החשמל עלולים להערים קשיים, אך אם אתם בעלי נכס מיומנים תוכלו להימנע מאי הנעימויות כאשר אתם מלווים ומחייבים את הדיירים בהצגת העברת החשבונות.

עם המפתחות – עוברים גם החשבונות
עם המפתחות – עוברים גם החשבונות

העברת ארנונה


כפי שכבר ציינו במקרה בו הדייר לא נרשם ולא שילם ארנונה, החוב יגיע לבעל הדירה. במידה ונעשה רישום, הרשויות תגבנה את החוב מן מהדייר. במידה ונעשתה העברת חשבונות מסודרת – אף אחד מהצדדים לא צריך לדאוג. החוק אף מחייב להודיע על שינוי דיירים ולבצע
החלפת מחזיקים, בעל הנכס אף יכול לבצע את החלפת המחזיקים בשם הדיירים עצמם או לגלם סעיף בחוזה המחייב את הדייר החדש להמציא אישורים על העברת החשבונות על שמו. כיצד מחליפים חשבון ארנונה? עקבו אחר השלבים:

  1. מבקשים מהרשות טופס "החלפת מחזיקים".
  2. מחתימים את הדייר היוצא, הדייר הנכנס ובעל הנכס.
  3. מצרפים את חוזה השכירות.
  4. מספקים ת.ז של צד אחד לפחות – עדיפות לת.ז של הדייר הנכנס כמובן.
  5. מתקשרים לוודא שההחלפה בוצעה כראוי.

אם העברת החשבונות נעשתה כראוי ,כל הצדדים יכולים להיות שקטים. אך מה קורה עם שאר החשבונות?
את אותן הפעולות יש לבצע שנית כאשר אנו רוצים לבצע החלפת מחזיקים בחשבון המים. פונים לתאגיד או החברה המחזיקה את המים ברשות המקומית – מקבלים טופס "החלפת מחזיקים", מחתימים עליו את כל הצדדים, מצרפים את החוזה, תעודות זהות ומתקשרים לוודא שההחלפה בוצעה בקלות וכעת השוכר החדש משלם את החשבון.

החלפת משלמים בחשבון חשמל


כעת אנו נסביר כיצד מתבצע התהליך של
העברת חשבונות, בחשבון החשמל. זוהי העברה כל כך קלה שניתן לבצע אותה באתר של חברת החשמל או בטלפון 103. העברת חשבונות בחסרת החשמל מתבצעת כאשר נעשית קריאת מונה ביום העברת השכירות כדי להסדיר את החובות בין הדייר הישן לדייר החדש. אנו ממליצים תמיד להיות נוכחים בעת קריאת המונה והחלפת הדיירים. לאחר ביצוע מוצלח של העברת החשבונות ווידוא כי כל החשבונות הללו הוסדרו במלואם והדייר הקודם שילם את כל חובותיו, ניתן להשיב לו את הערבונות לדירה ולומר מזל טוב לדייר החדש.

העברת חשבון גז


יש חברות רבות המספקות שירות זה ויתכן כי הדייר שלכם ירצה לרכוש את הבלונים מהספק שלו. עליכם להבטיח בחוזה כי במקרה של החלפת ספק, על הדייר ליידע אתכם. אם מדובר בבניין בעל מערכת גז מרכזית, השוכר אינו יכול להחליף את הספק כרצונו, ולכן גם כאן נבקש את הדייר לבצע
החלפת מחזיקים. מרבית חברות הגז לא מאפשרות לעשות החלפת מחזיקים אלא מבקשות הוראת קבע של השוכר, כיוון שהעברת מחזיקים במקרה זה מתבצעת רק במעמד קנייה או מכירה של הנכס.

לא רוצים לשבור את הראש בתהליך ההשכרה? תחשבו דיפרנט!


אין לכם כח לרדוף אחרי הדיירים ולבדוק שבוצעה
העברת חשבונות כראוי? לא רוצים לשבור את הראש ולטבוע בטפסי "החלפת מחזיקים"? דיפרנט הוא מיזם יחיד במינו שנוסד על ידי בעלי בתים – ממש כמוכם. בדיפרנט אנו דואגים לכל ההיבטים של ניהול הנכס שלכם, מבדיקת דיירים פיננסית דרך פוליסה של ממש להבטחת ההכנסה היציבה מן הנכס שלכם בכל מצב ועם כל דייר. כשאתם בוחרים דיפרנט אתם יכולים להיות בטוחים שהדירה שלכם בידיים טובות.

להעברת חשבונות חשמל, מים, גז וארנונה ב-5 דקות מהטלפון הנייד, הקליקו כאן.

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט.
לבדיקת דיירים או שיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

1 מחשבה על “סוגרים חשבון – כיצד להעביר חשבונות בקלות מדייר לדייר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך