הסכם שכירות בלתי מוגנת

זמן קריאה: כ- 3 דקות


במאמר הזה אנחנו נעשה לכם סדר קטן בין שני מושגים מוכרים מעולם השכרת הדירות. הסכם שכירות בלתי מוגנת שהוא למעשה הסכם השכירות המקובל היום, לעומת הסכם שכירות מוגן או בשמו המוכר יותרת הסכם שכירות בדמי מפתח, שהיה מקובל בימים עברו והוא שריד לתקופה ישנה שכמעט עברה מן העולם. אם כך הם פני הדברים, מדוע בעצם חשוב לשים את האצבע על ההבדלים בין שני ההסכמים? מן הטעם הפשוט שהסכם השכירות הרגיל עליו אתם מחתימים את הדיירים שלכם או חותמים עליו כשוכרים בעצמכם, נקרא למעשה מבחינה משפטית, הסכם שכירות בלתי מוגנת. אז מה ההבדלים אתם ודאי שואלים? אנחנו כאן על מנת לעשות לכם סדר בין שני ההסכמים, המשיכו לקרוא.

הסכם שכירות מוגנת

הסכם שכירות מוגנת היה מאוד מקובל ונועד בעבר לאפשר לציבור הרחב לממש זכויות מסויימות על נכס גם כאשר לא בידם הון מספיק גדול כדי לממש בעלות מלאה עד נכס, אך היו מעוניינים בביטחון של דיור וקורת גג. מצד שני הסכם זה היה נוח גם לבעלי בתים אשר היו שמחים ליהנות מתשלום חד פעמי מכובד ולהמשיך ליהנות במשך כל חייהם משכר דירה צנוע אך קבוע. החוק להגנת הדייר עבר מספר גלגולים ותיקונים לאורך השנים מאז קום המדינה, אך אלו הם בקווים כליים עקרונותיו: דמי מפתח הם למעשה תשלום חד פעמי בסך 60 אחוז משווי הנכס בדרך כלל, אשר מקנה לדייר המשלם את הזכות לחיות באותה דירה למשך כל ימי חייו ואף בתנאים מסויימים להעביר את זכויותיו על הדירה ליורשיו, בלבד שהם בני משפחה מקרבה ראשונה וגרו איתו בסמוך לפטירתו.  דייר בדמי מפתח ישלם שכר דירה קבוע וקטן שאינו משתנה כמעט בשום תנאי. שכר הדירה המקובל עבור דירה בדמי מפתח נע סביב חצי או שליש מהשווי הריאלי של הדירה בשוק בעת חתימת הסכם השכירות. חשוב לציין שאמנם בישראל כמו שכבר ציינו שכירות מוגנת הולכת ונעלמת מהנוף, אבל במקומות רבים בעולם בעיקר באירופה, הסכם שכירות זה עדיין פופולרי ומקובל. וזאת מכיוון שבתרבויות מסויימות עדיין רואים יתרונות רבים בהסכם שכירות מסוג זה. אבל זה כבר עניין של תפישת עולם ולא לשם כך התכנסנו כאן.

הסכם שכירות בלתי מוגנת

הסכם שכירות זה משקף את רוח השוק החופשי של ימינו והוא ההסכם המקובל ואפשר לומר שהדורות החדשים לא ממש מכירים סוג אחר של הסכמים בין בעלי נכסי לדיירים, לכן הדבר הטבעי עבור כל אחד ואחת מאיתנו במידה ואנו בעלי נכס, הוא להתעמק ולהתמקצע בנושא שכירות בלתי מוגנת. מה הן זכויותיכם, מה הם חובותיכם, איך חותמים על החוזה, אלו סעיפים חשוב להכניס לחוזה שלכם עם הדיירים? ריכזנו עבורכם עשרה היבטים שחשוב להכיר בהסכם שכירות בלתי מוגנת:

  1. העברת הנכס- החובה הראשונית היא של המשכיר, העברת הנכס מידי המשכיר לידי השוכר בהתאם למה שסוכם בין הצדדים ושתיאור הדירה יהיה תואם למציאות בשטח.
  2. תאריך התחלה וסיום- כל חוזה, על אחת כמה וכמה חוזה שכירות חייב, בציון תאריך כניסה ויציאה מן הנכס המושכר.
  3. תשלום עבור המגורים בנכס-  זוהי כמובן התמורה אותה הדיירים נדרשים לשלם עבור השהות שלהם בנכס. בישראל נהוג לשלם מדי חודש בתאריך בו הדיירים נכנסים לדירה. זה כמובן לא מחייב וכבר נראו בעבר סידורי תשלום שונים, אך זה הסטנדרט וניתן להעריך ש- 99.9 אחוז מהחוזים נחתמים בצורת תשלום זו.
  4. חשבונות שוטפים– חשבונות שוטפים הינם חשבונות חשמל, מים וארנונה. לפעמים מדובר גם על ועד הבית אם הנכס נמצא בבית דירות. חשבונות אלו מגולמים על השוכרים.
  5. תיקונים–  האחריות בסעיף זה מופנית לשני הצדדים: המשכיר יהיה אחראי על  תיקונים של בלאי בדירה והשוכר מצידו יהיה אחראי על שימוש סביר וראוי בנכס ולהשיב את הנכס לבעליו באותו מצב שבוא הוא קיבל אותו.
  6. ערבויות ופיקדונות- בהסכם שכירות בלתי מוגנת טוב, בעל הבית יגן על עצמו עם ערבים נוספים ובטחונות שונים. יש מגוון רחב של בטחונות וכדאי להקדיש זמן למידה לתחום זה באופן מיוחד. תוכלו לעשות זאת בעזרת המדריך המקוצר של דיפרנט – ערבויות לשכירות.
  7. שימוש בנכס למטרות שעליו חתמו הצדדים–  חוזה שכירות למגורים נועד למגורים בלבד. דיירים אשר עובדים מהבית יוכלו כמובן להמשיך לעבוד מביתם. לדייר אסור להשכיר את הדירה שכירות משנית, שהיא שכירות צד ג'. החוזה הוא בין המשכיר והשוכר בלבד.
  8. פיצויים– בכל הסכם שכירות רצוי להכניס סעיפים אשר מסדירים הסדר פיצויים במידה ואחד הצדדים מפר את ההסכם.
  9. ביקורים של המשכיר– רצוי לקבוע מנגנון המותאם על שני הצדדים במידה והמשכיר מעוניין לבקר מדי פעם ולראות האם הנכס שלו מטופל היטב והשוכר שומר היטב על הנכס.
  10. מנגנון לסיום מוקדם של החוזה– בעלי בית רבים אוהבים לשמור לעצמם אפשרות למכור את הנכס בזמן שהוא מושכר. מהלך זה חייב להיות בהסכמה מלאה עם השוכר ותחת סעיף חתום.

הסכם שכירות שמגן על בעלי הבתים

אלו הם מקצת מסעיפי הבסיס שתמצאו ברוב המוחלט של הסכמי שכירות בלתי מוגנת. דאגו לבטח את עצמכם היטב בכדי להימנע ממצבים לא נעימים כי כמו שאומר המשפט המפורסם: אדם חכם יודע לצאת ממצבים שאדם פיקח לא נכנס אליהם. אל תחכו שהסיבוכים יגיעו אליכם. תפתרו אותם מראש ותחסכו מעצמם הרבה כאבי ראש. כיצד דואגים לעגן את הזכויות שלכם בהסכם השכירות? פשוט חושבים דיפרנט!  דיפרנט מציעה עבורכם את הכיסוי הרחב והמקיף ביותר לבעלי דירה החל מבדיקת דיירים ללא עלות ועד סיוע בהסכם השכירות. דיפרנט הינה הערובה הטובה ביותר לכספכם, פוליסה ממשית הדואגת עבורכם ומעניקה לכם את הרוגע כאשר הדירה שלכם נמצאת בידיים המקצועיות והטובות ביותר, הכסף נכנס כמו שעון ואתם יכולים בשקט לישון!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך