יחסינו לאן – שכירות לטווח ארוך או השכרה לטווח קצר?

זמן קריאה: כ- 4 דקות


לכל בעל נכס ברור שהשכרה של הדירה שלו לתקופות קצרות מניבה הכנסה גבוהה יותר ותשואה משובחת יותר, אך אם זה היה השיקול היחיד, כנראה שכל הדירות באזורים האטרקטיביים לשכירות קצרת מועד במשק היו מושכרות באופן זה, אך המציאות מוכיחה שרוב הדירות עדיין מושכרות בשיטה הישנה המקובלת והטובה, בחוזה שכירות ארוך טווח לשנה עם אפשרות חידוש חוזה מדי שנה. במאמר זה נמנה עבורכם את מכלול השיקולים שאתם נדרשים לקחת בחשבון לפני שאתם מחליטים באיזה נתיב השכרה לבחור. חשוב להבין שהשכרת הנכס לטווח קצר היא אכן מכלול של נתונים ואם אתם עומדים רק בחלק מהנתונים כדאי מאוד לוותר על הניסיון, מכיוון שהוא יגבה מכם זמן יקר וגם עלול בסופו של דבר להסתיים במפח נפש כלכלי.

שכירות לטווח ארוך או השכרה לטווח קצר – יתרונות וחסרונות


כאמור, הנתון המשמעותי ביותר כשלוקחים החלטה כזו הוא מיקום הנכס. דירה בעפולה או ראשון לציון שאינן ידועות כערים אטרקטיביות לתיירים אין דינה כדין דירה במרכז הכרמל, בשכונת רחביה בירושלים, על חוף הים של תל אביב או בעיר העתיקה של עכו. אלו רק דוגמאות כמובן. זה כמעט ברור מכדי לציין זאת. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה להשקעה ויש בידכם תקציב מוגבל, דעו מראש שהסיכויים להשכיר את הנכס לתקופות קצרות הם די נמוכים, במיוחד לאור העובדה שכיום כבר אין מציאות בשוק הנדל"ן. לעומת זאת, אם זכיתם בירושה בנכס במיקום תיירותי, אתם בכיוון הנכון להפיק ממנו את המקסימום.

אך מיקום הנכס גם הוא אינו השיקול היחיד שצריך לעמוד מולכם בהחלטה בשכירות לטווח ארוך או בשכירות לטווח קצר. השיקול שמשמעותי כמעט באותה מידה הוא רמת הזמינות שלכם לטפל בתפעול השוטף של השכרת דירה לטווח קצר. אם אתם אנשים עסוקים אשר מנהלים קריירה, לא בטוח ש"תיק" מהסוג הזה זה מה שנכון עבורכם.  לעומת זאת אם אתם למשל זוג פנסיונרים, זו יכולה להיות הכנסה נהדרת שגם נותנת יופי של תעסוקה. רמת הקרבה של מקום מגוריכם לדירה אותה אתם רוצים להשכיר באופן זה היא גם משמעותית. אם אתם למשל גרים בהרצליה והדירה שלכם ממוקמת בתל אביב, זה לא בלתי אפשרי, אך זה גם אינו מצב אידיאלי לנהל נכס באופן כזה. כמובן שתמיד קיימת אופציה לתת לחברת ניהול לטפל לכם בעניינים השוטפים של הנכס אך זה יפגע לכם במידה מסוימת בהכנסות.

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא עניין התקציב. שכירות לטווח קצר, מחייבת אתכם להפוך את הדירה למופת של עיצוב אשר ינעים לתיירים את הזמן ויביא לכם לקוחות נוספים על ידי ביקורות טובות ודירוגים גבוהים באתרים ובפלטפורמות אשר מיועדות לכך כמו אייר-ביאנבי. אם תתנו דירה שאינה עומדת בסטנדרטים ראויים, אתם תחוו כישלון מהר מאוד.

השכרה לטווח קצר – היבטים שבעל הנכס חייב לשקלל


בלאי מהיר של הדירה ותוכנה. לפעמים גם אתם עלולים לחוות דברים שליליים עם דיירים בעייתיים שעשו רעש והפריעו לשכנים או השאירו דירה במצב רע, או במילים אחרות, שריפות שצריך לכבות. חשבונות המים החשמל, הארנונה, גז וועד הבית הם על בעלי הבית, קרי, הוצאות נוספות של צריך לקחת בחשבון. מיסוי דירה בשכירות לטווח קצר היא עסק לכל דבר ועניין ויש להחזיק תיק במס הכנסה כולל כל כאב הראש הנלווה לעסק בנוסף לכאב הראש הנלווה להשכרת דירה – זוהי עבודה במשרה מלאה, כבר אמרנו?

בכדי ששכירות לטווח קצר תהיה כדאית חשוב להשכירה למקסימום ימים בשנה והיא יכולה להגביל גם את רמת הניידות שלכם כאשר אתם מעוניינים לצאת לחופש.  במילים אחרות, ישנו שיקול כלכלי נוסף כאשר יוצאים לחופש, האם להוריד את הדירה מהשוק בימי חופש אלו, או להשאירה ולמצוא פתרון יצירתי. כי כאשר יש דיירים קצרי טווח בדירה שלכם, חשוב מאוד שתהיו זמינים באיזור כי תמיד יכולים לקרות דברים לא צפויים. נהוג לספק גם מוצרים משלימים בשכירות לטווח קצר. אתם רוצים להעניק חוויה מפנקת משל האורחים שלכם מרגישים כמעט כמו בבית מלון. לכן אי אפשר בלי מגבות וסבונים, מצעים וכו'. המשקיעים גם מספקים פינוקים דוגמת יין ממתקים וחטיפים. לשיקולכם גם להביא חדרן\ית בין אורח לאורח. אך גם את זה צריך לשקלל בהוצאות. מדובר על הוצאה בלי מבוטלת.

שכירות לטווח קצר – יתרונות וחסרונות עבור השוכרים


בהנחה והשוכר איננו תייר, שאם הוא תייר היתרונות ברורים מאליהם, כמעט ולא תמצאו שוכרים בשוק שמעוניינים בשכירות לטווח קצר. אם תמצאו לרוב יהיו אלו סטודנטים צעירים או סטודנטים בחילופי סטודנטים, אשר השכרה לטווח קצר מתאימה לתקופת לימודיהם, אך יוקר השכירות עלולה להרתיע הדיירים. יכולים גם להיות אי אלו אנשי עסקים המתגוררים בחו"ל ונאלצים מסיבה זו או אחרת לשהות בישראל תקופת מה בכל שנה. במצב זה, מלון הוא לא רק יקר בשל העלות הגבוהה ללילה, הוא גם מנוכר ואין באפשרות השוכר לבשל לעצמו, להנות מחברה, מחלל גדול ומיקומים מגוונים. לכן המודל של שכירות לטווח קצר מושלם עבורם. כמו כן עבור משפחות גדולות המתגוררות בחו"ל ובאות לבקר את יקיריהם בארץ הקודש לחגים, זהו פתרון אידיאלי – מרחב, מחיר וכל ההנאות הקטנות של בית בדירה שכורה.

אין ספק שבעקבות השינויים הדרמטיים והגידול העצום אשר חל בעשורים האחרונים בשוק התיירות העולמי, לצד התייקרות הנדל"ן הישראלי המקומי והאמרת מחירי חדרי בתי המלון, השכרת דירה לטווח קצר במיקום אטרקטיבי הפכה לעסק משתלם במיוחד למשכירים ולתיירים, אך מדובר על עבודה במשרה מלאה שלא כל אחד בנוי לה, לצד הוצאות רבות. מול השכירות לטווח קצר עומדת גאה השכירות הקלאסית לטווח ארוך. ניתן לומר שהן כמעט מספקות תמונת מראה אחת לשנייה.

שיקולים לשכירות לטווח ארוך – למשכיר ולשוכר


בהשכרה לטווח ארוך מניין השיקולים שונה בתכלית. ההתעסקות העיקרית אם הכל מתנהל בשלווה ועל מי מנוחות היא בתחילת ובסוף החוזה. ההכנסה היא קבועה ויציבה ועדיין משתלמת מאוד. אתם מכירים את הדיירים, יש לכם אפשרות לתהות על קנקנם לפני השכירות ואתם מקבלים תמונה רחבה ודיווח שוטף על השימוש שנעשה בנכס שלכם. המיסוי עבור דירה זו נמוך יותר, קל יותר וכמובן ההוצאה המשמעותית ביותר של חשבונות שוטפים הינה על הדייר. בשכירות לטווח ארוך אתם לא מקבלים "חתול בשק" ויש מגוון כלים העומדים לרשותכם כדי להבטיח שהכסף נכנס בזמן. כמו כן ישנם מגוון חוקים המגנים על זכויותיכם בנכס מדייר סורר. עם זאת התשואה אינה גבוהה וסולידית אך למי שמחפש להשכיר נכס ולקבל הכנסה פאסיבית בלי לעבור קורס מלונאות מזורז – זו האופציה האידיאלית.
היתרונות עבור השוכר הסטנדרטי מובנים מאליהם – כולנו זקוקים לקורת גג גם אם אין באפשרותנו לקנות אותה. היתרונות של השכרה לטווח ארוך בולטים לא משנה מאיזה מגזר דמוגרפי הנכם – גם סטודנט ישמח לדעת שדירתו מובטחת לכל שנות התואר כמו משפחה שתשמח ליהנות מדירה על רוטשילד לשנים רבות.

שכירות לטווח ארוך או השכרה לטווח קצר? העיקר שחושבים דיפרנט!


לא משנה באיזו דרך החלטתם ללכת, השכרת דירה היא לא משחק ילדים ובהשכרה לטווח ארוך יש לא פחות אתגרים מהשכרה לטווח קצר. לכן חשוב שתחשבו דיפרנט! לא משנה לאיזו תקופת זמן אתם משכירים, הכי חשוב להבטיח את ההכנסה היציבה שלכם והבטוחה מן הנכס, לכן אנו בדיפרנט מספקים עבורכם את הכיסוי המלא ביותר להכנסה שלכם. מבדיקת דיירים ועד עזרה משפטית, מערבונות אמיתיים לכסף שלכם ועד התמודדות מול דיירים – אנחנו כאן כדי שתוכלו להשכיר דירה בראש שקט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות מלאו את פרטי בעל הנכס בטופס מטה >>

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך