דירה להשכיר – באיזה מחיר? איך קובעים שכר דירה

זמן קריאה: כ- 3 דקות


לאחר חיפושים רבים, חוזים בלתי נגמרים ושעות של שיפוצים אפשר לנשום לרווחה – הדירה להשכרה שקניתם מוכנה. עכשיו רק נותר לפרסם אותה ולחכות לתור של פונים שישתרך מחוץ לדלת. רגע לפני שאתם סופרים את הכסף כל הדרך אל הבנק, חשוב לדעת כיצד מתמחרים את הנכס שלכם בצורה כזו שהתשואה תהיה נאה וגם הביקוש. כיצד יודעים את ערך הדירה? מתי אפשר להתגמש? על מה נכון להתפשר והאם לסגור עם דייר מתמקח? איך מבצעים חישוב שכר דירה? הכל במדריך הבא.

איך קובעים את ערך הדירה להשכרה


כל בעל בית רוצה דירה שתיחטף ישר מהשוק ולא תעמוד ריקה ולו ליום אחד, שכן כל יום שעובר – בעל הנכס מפסיד כסף. אם לא קיבלתם דירה בירושה ואתם חופשיים לבחור את המיקום וכמובן את הדירה בעצמכם, ודאי תחפשו אזור בו התשואה גבוהה, במיקום מרכזי ולא יקר מדי, אשר תוכלו להשכיר במחיר אטרקטיבי שייכסה את ההשקעה שלכם ואת ההוצאות השוטפות של הדירה. דירה שעומדת ריקה צוברת בלאי, פחת וגם חשבונות אשר בסופו של דבר יגרמו לכך שהדירה אינה תהיה משתלמת לבעלי הנכס. לכן, כל בעל בית שואף לנכס שלא יהיה בשוק המון זמן ומשקיע את מרצו בחיפוש מיקום נחשק ומשלם ממיטב כספו כדי לגבות את התשואה המיוחלת לבסוף.

אז יש לנו נכס אטרקטיבי במיקום מעולה אך השוכרים עדיין מבוששים לבוא. יתכן כי בעל הדירה התאים את השכר לציפיותיו מהדירה ולא לשוק, יתכן כי הוא העלה את ערך הנכס יותר מהערך הריאלי שלו ובכך גרם לנכס שהיה אמור להיחטף לעמוד מיותם. אם רק היה יודע לקבוע את ערך הדירה בצורה אטרקטיבית לא פחות מהמיקום והשכונה, ולבצע חישוב שכר דירה המתאים לא רק לכיסו, היה נהנה מפירותיה של השקעה נבונה. איך תמנעו אתם מגורל דומה? המשיכו לקרוא…

רחשי השוק – הקשיבו לרחוב


לפני שאתם מוציאים את הדירה שרכשתם אל שוק השכירויות, עשו סקר שוק קטן משלכם. השוו את דירתכם לדירות להשכרה באזורכם, ברחוב של הנכס או אף בשכונה. לאחר מכן שימו לב שהנכסים שבחרתם לחקר השוק זהים פחות או יותר לנכס שלכם – גודל במטרים, בניין חדש או משופץ, האם יש מעלית וחנייה. שובו וחשבו את ממוצע הדירות שראיתם אל מול החזר ההשקעה על הדירה שלכם, אתם אפילו יכולים ללכת לבקר באחת או שתיים מן הדירות כשוכרים פוטנציאליים על מנת לדייק יותר את המחיר שאתם רוצים לנקוב על דירתכם או להיעזר
במחשבון שכר דירה. שימו לב כי ישנם עוד פרמטרים חשובים מאוד בתהליך – למשל, אם רכשתם דירה מוזנחת שדורשת שיפוץ באזור מצוין, אינכם יכולים לדרוש את אותו שכר דירה כמו דירה במצב סביר ומעלה. ולחילופין אם רכשתם נכס בבניין חדש ונוצץ אך הוא בשכונה מוזנחת, שוב אינכם יכולים לדרוש שכר דירה מופרז – הן האזור והן מצב הדירה משפיעים עם השכירות. כמו כן גודל הנכס, מצבו, הבניין עצמו ואף השכונה משפיעים על מחיר הדירה. בהנחה שהן הדירה והן האזור אטרקטיביים והמחירים סביבכם נראים לכם הגיוניים ומתאימים להחזר ההשקעה ומחשבון שכר הדירה מאשר את הנחותיכם, תוכלו לנקוב במחיר מתאים ולפרסם את הדירה.

כיצד תדעו אם נקבתם במחיר הנכון?


הוצאתם את הדירה אל השוק – פרסמתם בפייסבוק, בלוח דרושים ואתם יושבים ומחכים ומחכים ומחכים. אם הדירה הוצאה לשוק ועברו יותר משבועיים ולא קיבלתם פניות – סימן די וודאי שנקבתם במחיר גבוה מדי וטעיתם
בחישוב שכר הדירה. אם אתם לא יכולים להתפנות למבול הטלפונים וההודעות בוואטסאפ ובמסנג'ר – סימן שנקבתם במחיר מאוד אטרקטיבי ויתכן שאפילו נמוך משווי הדירה. על מנת שתדייקו במחיר אותו אתם מבקשים יש ברחבי האינטרנט מגוון אתרים המציעים מחשבון שכר דירה שיעזרו לכם לנקוב במחיר לא נמוך מדי ולא גבוה מדי – אלא במחיר המושלם שיספק לכם הכנסה נאה ויהיה הוגן לדיירים הפוטנציאליים. במידה ונקבתם במחיר הגון אך טרם הגיעו דיירים בחנו את ערוצי הפרסום שלכם. יתכן שהתמונות שהעליתם אינן אטרקטיביות מספיק לדיירים הפוטנציאליים.

דיפרנט – מלווים אתכם מבדיקת הדיירים ועד לתום תקופת החוזה
דיפרנט – מלווים אתכם מבדיקת הדיירים ועד לתום תקופת החוזה

לא רוצים לשבור את הראש בגלל שכר הדירה? פשוט תחשבו דיפרנט!

 

עשיתם חישוב שכר דירה נכון, השתמשתם במחשבון שכר דירה והגעתם לתמחור הנכון עבור השכירות, מצאתם דיירים ונדמה שהכל נכנס למסלול הישיר להשכרת הדירה והכנסה פסיבית מובטחת. לצערנו, משבר הקורונה מאלץ בעלי נכסים רבים להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות כמו אי תשלום, עזיבת הנכס בפתאומיות באמצע החוזה או סירוב להתפנות בתום החוזה. איך מבטיחים את ההכנסה משכר הדירה ומונעים בעיות בעתיד? חושבים דיפרנט!

דיפרנט – להשכיר דירה בראש שקט
לבדיקת דיירים חינם וללא התחייבות, מלאו את פרטי בעל\ת הנכס בטופס מטה >

להגנה על שכר הדירה או קבלת ייעוץ חינם

השאירו לנו פרטים וניצור איתכם קשר בשעות הקרובות:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להשארת פנייה:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר

בואו נדבר!

אייקון טלפון

לבדיקת דיירים ומתעניינים חדשים

079-6079415
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-20:00
אייקון שירות לקוחות

שירות לקוחות

079-6079438
שעות פעילות:
ימים א'-ה', בין השעות: 09:00-18:00
מענה בוואטסאפ ללקוחות קיימים 24/7
יום אהבה - צרור מפתחות לדירה

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם:

* אני מסכימ/ה למדיניות הפרטיות ולתקנון האתר
צרור מפתחות לדירה יום האהבה

תודה! החוזה שלך זמין להורדה בלחיצה על הכפתור:

בעל/ת דירה,
אנחנו בדיפרנט נשמח לעמוד לרשותך לצורך בדיקת רקע לדיירים לפני החתימה על ההסכם ומתן שירות הגנה על שכר הדירה, שמגן עליך מפני מקרים נפוצים של צ'קים חוזרים, עזיבה מוקדמת של דיירים, סרבנות פינוי והפרות חוזה שונות.

במציאות בה 1 מכל 10 בעלי דירות מתמודדים עם בעיות מול הדיירים, כדאי לעשות את זה דיפרנט.

בעל/ת דירה? החוזה שלך כבר ירד, אבל....

מתחילת המלחמה, 1 מכל 10 בעלי דירות חווים בעיות מול הדיירים: אי תשלום שכר דירה, נזקים, מחלוקות ועוד.

אפשר לקבל וודאות להשכרה בטוחה:
דיפרנט מציעה בדיקת רקע כלכלית לדיירים בחינם, ליווי צמוד של יועץ השכרה בטוחה ושירותי הגנה על שכר הדירה.

לחצ/י על הכפתור הירוק ונשמח לעמוד לשירותך